[ Result Day ]
2 DAYS LATER
Kaku.
Tubuh gadis berambut panjang itu langsung tidak bergerak. Kakinya statik bersama pandangan tidak percaya pada papan keputusan peperiksaan.
Penumbuk dikepal rapat bersama bibir yang digigit kuat. Rasa tak puas hati semakin membuak apabila figura seorang lagi gadis berambut pendek datang menghampiri.
"pergh! Pandainya Yeonju!! "
Suara Jungkook di sebelah Suyeon kuat kedengaran menyebabkan para pelajar semakin kuat menolak sesama sendiri untuk melihat markah masing-masing.
Terdengar rungutan para pelajar yang mendapat markah tidak memuaskan dan ada juga yang tersenyum gembira kerana mendapat kedudukan yang diingini.
Namun tidak bagi seorang Kim Suyeon.
Biarpun kedudukannya juga tinggi dalam peperiksaan itu tapi jelas dia benci apabila ada yang berjaya menewaskannya.
Tempat kedua.
"Yeon!! Kau dapat tempat pertama!! " Bomi melaung kuat ke arah Yeonju yang baru saja menuruni tangga, ingin pergi ke arah board di kawasan koridor.
"tipulah! Tempat pertama dalam kelas?!" Yeonju hanya berdiri di belakang para pelajar yang memenuhi board. Dengan kaki kiri yang masih berbalut akibat lukanya yang agak besar, dia tak mahu ambil risiko merempuh lautan manusia di hadapannya.
"tak! Kau tempat pertama dalam tingkatan! Pergh ada otak juga kawan aku ni. Kau berkawan dengan hantu perpustakaan terus jadi pandai" Jungkook segera membalas dengan nada mengusik.
"diamlah, nanti orang lain dengar " Yeonju menjegilkan matanya ke arah Jungkook.
"alahhh main-main je pun ehe janganlah marah nanti Yoongi tak suka Yeon HAHAAHAH"
"kau ni memang kan---arh! aduh! sakit!" Yeonju menarik cuping telinga Jungkook hingga kemerahan. Jemarinya mengusap bahagian telinga, ingin menghilangkan rasa sakit.
"wuuu garang betul dengan kawan sendiri. Dah ada Yoongi, kau tinggalkan aku hiks. Siapa yang nak berdiri luar kelas sebab tak siap kerja rumah sama-sama dengan aku lepas ini?"
"eh kau tak nampak ke ranking kau pun tinggi juga? Kemungkinan untuk kita semua sekelas tinggi tau! dah jom" Bomi membalas ceria lalu menarik tangan Jungkook untuk keluar semula dari kerumunan pelajar.
YOU ARE READING
[dibukukan] Library Ghost | Min Yoongi
Fanfiction[2021] + who says cute ghost doesn't exist? [ THE DIMENSION SERIES: TWO ] Min Yoongi, roh yang sudah lama mendiami Saebom High School akhirnya bertemu dengan seorang gadis, Lee Yeonju yang terdesak mahukan markah peperiksaan yang tinggi. Yoongi pe...