don't forget to hit that star button and enjoy reading <33
________________________________[ Losing You ]
" tapi eomma--"
"diam Haechan. Biar dia cari tempat berteduh sendiri. Eomma tak nak masuk campur. Kamu... harapnya Suyeon faham dengan keputusan ahjumma"
"faham ahjumma. Tak apalah, maaf menganggu. Kami minta diri dulu" Yoongi membalas sopan manakala Suyeon masih berdiri tegak, memandang puan Lee tanpa henti.
"ahjumma... eomma saya pernah buat salah ke dengan keluarg--"
"-- maaf, ahjumma harap kamu faham" puan Lee terus memotong pertanyaan Yeonju. Iris matanya tajam menikam anak mata Suyeon. Jelas menunjukkan dia sedang serius.
Suyeon terdiam, dia mula memusingkan tubuh. Langkah diatur mengikuti Yoongi untuk keluar dari rumah tersebut.
"dah, jom tumpang rumah aku" Yoongi menutur kata dengan tenang apabila mereka sudah keluar dari kawasan rumah Yeonju.
Suyeon hanya mendiamkan diri, sekadar mengekori Yoongi untuk pergi ke rumah jejaka itu.
Langkahnya terhenti sejenak, kepala ditoleh semula ingin memandang rumah tadi.
Perlahan-lahan ada satu kilasan memori yang kembali berputar dalam minda Suyeon. Seorang wanita yang masih muda, dalam lingkungan usia 20-an menangis teresak-esak, merayu sesuatu kepada seorang lelaki.
Malangnya pipi wanita itu ditampar kuat, menyebabkan kepalanya terteleng ke tepi. Suyeon dapat lihat ada seorang anak kecil yang turut berada di situ, menyaksikan wanita tersebut dipukul habis-habisan.
"eomma.."
Esakan dan rayuan wanita itu langsung tak dipeduli, kanak-kanak itu masih menangis sambil memeluk erat bantal kecil berbentuk kumamon dalam pegangannya. Hanya mampu berdiri dan melihat ibunya dipukul oleh seorang lelaki tak dikenali.
"arh.."
Gadis itu meringis sakit sambil memicit kepalanya perlahan. Kilasan memori tadi serta-merta hilang.
"hey, kau okay tak?" Yoongi memegang kedua-dua tubuh Suyeon dengan erat. Takut jika gadis itu tiba-tiba pengsan.
"aku..okay" Suyeon menolak tubuh Yoongi sedikit kuat, jejaka itu segera menjarakkan dirinya dari Suyeon.
Gadis itu masih memejamkan mata, cuba menghilangkan rasa pening yang menyerang. Dia terus berjalan terhuyung-hayang sambil memicit kepala. Bagai orang hilang arah, kali ini Suyeon jatuh rebah ke tanah secara tiba-tiba.
YOU ARE READING
[dibukukan] Library Ghost | Min Yoongi
Fanfiction[2021] + who says cute ghost doesn't exist? [ THE DIMENSION SERIES: TWO ] Min Yoongi, roh yang sudah lama mendiami Saebom High School akhirnya bertemu dengan seorang gadis, Lee Yeonju yang terdesak mahukan markah peperiksaan yang tinggi. Yoongi pe...