[ Hurt ]
"noona!! Bangunlah!! Eish lama tau Haechan tunggu hiks--janganlah mati dulu. Banyak lagi benda yang Haechan nak noona buat. Noona tak minta maaf lagi sebab rosakkan ps5 Haechan haritu. Alahhhhhh jangan mati pleaseeee huwaaa tak sempat nak tengok noona dengan Yoongi hyung together hiks Haechan sokong tau walaupun noona banyak dosa dengan Haechan hiks.. "
"diamlah, adik tak guna"
Kelopak mata Yeonju yang sedang terlantar di atas katil hospital tiba-tiba saja terbuka. Gadis itu terus menoleh ke arah Haechan yang berada disisi katil.
"HUWAAAA TAK MATI LAGI!!! HAECHAN TIPU JE TADI ALAH DAH TUTUP MATA BALIK!!! "
Haechan mengelap air mata palsu yang sengaja dibuat-buat seraya jemarinya sengaja memaksa Yeonju menutup mata kembali. Gadis itu jadi bengang lalu tangan Haechan ditepis laju.
Anak mata mengerling ke arah jam dinding yang menunjukkan angka 8 pagi.
"Yes! Boleh ponteng sekolah" getus hati kecil budak perempuan itu sebelum raut wajah kembali serius.
"kau kenapa ni? Gila? "
"ehe tak" Haechan tersengih kekok sambil menggelengkan kepala perlahan. Takut pula tengok wajah kakaknya yang macam nak mengamuk.
Yeonju cuba untuk menyandarkan badannya ke kepala katil bersama keluhan tak lepas meniti di bibir.
"kenapa aku dekat hospital? "
"agaknya kenapa eh? nak main masak- masak? "
"haih budak ni... kau tunggulah balik rumah nanti memang kau mati" Yeonju ingin bangkit dan memukul Haechan namun dia baru sedar ada air yang dimasukkan ke dalam badannya melalui saluran bekas drip.
"eish asyik marah je, noona dehidrasi sebab tu lah doktor masukkan cecair crystalloids supaya noona ada tenaga semula"
"bila aku boleh discharge? malaslah nak duduk lama-lama dekat sini"
"tak tahu lah, sebab kaki kiri noona masih berbalut sebab luka teruk. Mungkin esok petang rasanya"
"oh okay"
Haechan membulatkan matanya lalu dahi Yeonju disentuh menggunakan belakang tapak tangannya. Haechan menggelengkan kepalanya perlahan-lahan
"noona dah tak lama ni.. nak mati agaknya, sedar tak sampai masuk hospital? Kaki berbalut sebab luka? Noona hampir kena langgar. Nak sangat pergi noraebang tu sampai tak tengok jalan. Nasib baik lah noona tak cedera teruk"
YOU ARE READING
[dibukukan] Library Ghost | Min Yoongi
Fanfiction[2021] + who says cute ghost doesn't exist? [ THE DIMENSION SERIES: TWO ] Min Yoongi, roh yang sudah lama mendiami Saebom High School akhirnya bertemu dengan seorang gadis, Lee Yeonju yang terdesak mahukan markah peperiksaan yang tinggi. Yoongi pe...