“What's Wrong with Him?”
"dapat pun kau"
Nafas jejaka itu berderu naik turun, iris matanya hanya merenung lama wajah Yeonju.
Dari pandangannya, Yeonju sendiri jadi sedikit gementar dan takut. Pandangan yang seakan memarahi dirinya kerana tidak berhati-hati.
"Kim Taehyung"
Serentak, Taehyung menggenggam lembut jemari Yeonju untuk membantu gadis itu bangkit manakala tangan kanannya masih tak lepas dari memegang belakang kepala gadis itu.
"WAAAAA TAEHYUNG SUNBAE! "
"DIORANG ADA APA-APA KE?!"
"GENTLE NYA TAEHYUNG! "
"AAAA NAK JATUH JUGA LAH! "
"ADAKAH INI CINTA TIGA SEGI ANTARA YEONJU, JIMIN DAN TAEHYUNG?!"
Keadaan koridor sudah bising dengan usikan para pelajar lain. Jimin sudah terdiam kelu apabila menyedari kesalahannya tadi.
Bomi dan Jungkook juga sudah ternganga apabila seorang Kim Taehyung yang beku itu rupanya boleh tolong orang lain. Ewah!
"gomawo, Taehyung-ah"
Tanpa membalas, Taehyung memusingkan tubuh lalu berjalan meninggalkan Yeonju yang masih terkebil-kebil.
Baru dia sedar, tuala wanita tadi sudah diselit semula sewaktu genggaman tangan mereka bersatu sebentar tadi.
Yoongi yang baru saja tiba di depan tandas tersebut, sekadar memerhati bagaimana Taehyung beredar dari situ dengan kasar dan lagak bekunya.Anak mata budak lelaki itu kembali tertancap pada wajah Yeonju yang sudah memerah menahan malu akibat terjatuh tadi.
"Yeonju suka lelaki macam tu ke? "
**********
"psst- Yoongi.. tolong aku buat soalan nombor tiga please" Yeonju berbisik pelan, takut jika Jung saem terdengar suaranya. Jemari mengetuk meja sendiri, cuba untuk menarik perhatian Yoongi.
Biarpun mereka hanya duduk bersebelahan tetapi tetap ada jarak yang agak jauh kerana kedudukan meja ialah satu-satu.
Yoongi berdehem tanpa langsung menoleh ke arah Yeonju, budak lelaki itu sekadar membiarkan tanpa sahutan. Rahang Yeonju sedikit jatuh apabila jelas Yoongi cuba nak palau dia. Haih!
YOU ARE READING
[dibukukan] Library Ghost | Min Yoongi
Fanfiction[2021] + who says cute ghost doesn't exist? [ THE DIMENSION SERIES: TWO ] Min Yoongi, roh yang sudah lama mendiami Saebom High School akhirnya bertemu dengan seorang gadis, Lee Yeonju yang terdesak mahukan markah peperiksaan yang tinggi. Yoongi pe...