sorryyyyyy lama tak update sampai sebulan lebih sebab ada exam dan lately sal tak sihat sangat ehe
enjoy reading! ❤️
_________________________________
[ Yoongi! Don't! ]
"kenapa diam hurm?"
"ark.. urm.. aku-- kenapa kau nak jumpa dia pun? Ada benda penting sangat ke? " Yoongi memotong percakapan Yeonju tanpa sempat gadis itu memberi alasan.
Yoongi berdecit kasar seraya menyelukkan tangan kiri ke dalam poket seluar. Satu langkah diambil mendekati Jimin yang jelas tampak terkesima dengan kata-kata Yoongi.
"budak baru huh tapi dah pandai cakap kasar"
"tak, aku cuma nak tanya saja. Kau janganlah fikir benda lain" Yoongi tersenyum lebar sebaik saja tersedar yang dia baru saja mempamerkan sisi protectivenya setelah sekian lama.
Melihat perubahan drastik Yoongi, Jimin berdehem pelan lalu iris matanya mula menatap ke arah Yeonju yang berada di belakang Yoongi.
"Kau tak nak blah ke?" Jimin bersuara dingin apabila Yoongi masih statik berdiri.
"aku..aku kena balik dengan Yeonju"
Yeonju sudah menepuk dahi perlahan, ha memang banyak lagilah Jimin akan tanya soalan. Penat!
"apa hubungan korang? " Jimin menjungkitkan sebelah keningnya. Yoongi masih diam lalu pantas Yeonju menolak tubuh Yoongi ke tepi.
"HAHAHAH KAMI MANA ADA APA CUMA EOMMA YOONGI MINTA AKU BAWAKAN DIA BALIK! MAKLUMLAH BUDAK BARU KAN!" Yeonju masih ketawa palsu manakala Jimin sudah mengangguk tanda faham.
Yoongi berdecit kasar, tangan kanannya menguak rambut ke belakang seraya menyilangkan kedua-dua tangan ke dada.
"yah sejak bi--"
"-- Yoongi-ah, kau tunggu depan sekolah eo? Jangan risau! Jimin nak cakap sekejap saja, nanti aku datang dekat kau" sebaik saja Yeonju tersenyum kekok ke arah Yoongi, tubuh budak lelaki itu ditolak pantas.
Yoongi tiada pilihan lain lalu dia mula menuju ke arah pagar sekolah. Langkahnya terhenti sejenak lalu kepala ditoleh, tampak jelas Jimin sedang memberitahu Yeonju tentang perkara serius.
Dan itu membuatkan Yoongi tak sedap hati.
**********
YOU ARE READING
[dibukukan] Library Ghost | Min Yoongi
Fanfiction[2021] + who says cute ghost doesn't exist? [ THE DIMENSION SERIES: TWO ] Min Yoongi, roh yang sudah lama mendiami Saebom High School akhirnya bertemu dengan seorang gadis, Lee Yeonju yang terdesak mahukan markah peperiksaan yang tinggi. Yoongi pe...