goals: 40 votes + 40 comments ❤
[ Feels Right ]
Kelu.
Yoongi menatap wajah Yeonju yang masih tersenyum kecil. Fikirannya melayang kembali teringat akan kes pembunuhan dirinya.
Dibunuh dengan kejam.
Jadi... gadis itu juga seorang pembunuh?
"boleh kau ulang balik ?... kau pernah bunuh seseorang? "
Yoongi menyoal kembali, takut jika dia yang salah dengar. Muncul sedikit rasa takut dalam dirinya terhadap Yeonju. Yoongi cuba membuang fikiran negatif jauh-jauh namun tak boleh... dia memang sudah trauma dengan manusia bergelar pembunuh.
"kenapa? Kau pun nak bencikan aku ke?" Yeonju sengaja menduga dengan nada sinis, langkah mereka berdua serta-merta terhenti di tengah jalan.
"t.. tak.. maksud aku, kau memang pernah bunuh seseorang secara fizikal?"
" tak, kalau aku memang bunuh dia, mungkin sekarang aku dalam penjara. Aku dah bunuh dia dengan cara halus, aku seksa mental dia....tanpa sedar. Memang tak dinafikan, dia sendiri bagitahu yang dia pilih untuk tamatkan hidup sebab aku. Heh, aku jahat kan?"
Jadi maksudnya Yeonju bukanlah orang yang membunuh seseorang itu secara realitinya. Namun Yeonju hanya mempengaruhi pemikiran seseorang itu sehingga dia bertindak menamatkan hidupnya sendiri.
Yoongi menghembus nafas lega. Serta merta rasa takut tadi terus hilang digantikan dengan simpati.
Simpati terhadap seseorang itu tetapi dia juga simpati terhadap Yeonju yang dilayan teruk sekarang.
Manusia tak pernah lari dari kesilapan dan layak diberi peluang kedua bukan?
Yoongi memandang Yeonju yang sudah menundukkan wajahnya, melarikan pandangan. Senyuman paksa terukir juga pada bibir gadis itu.
"kalau boleh...aku nak tahu juga, siapa orang itu?"
"nanti aku bagitahu kau. Maaf sebab aku tak nak bercakap tentang hal ini sekarang"
"tak apa, aku faham keadaan kau. Kita sama-sama ada dugaan masing-masing jadi aku sentiasa ada untuk kau luahkan segalanya. Kau pun jangan lupa pula perjanjian kita untuk selesaikan kes aku tau"
"of course! takkanlah aku boleh lupa pula. Kau hampir jadikan aku korban kawan syaitan kau beberapa kali"
"sejak bila pula? Buat kali ke seribunya, aku ialah han--"
YOU ARE READING
[dibukukan] Library Ghost | Min Yoongi
Fanfiction[2021] + who says cute ghost doesn't exist? [ THE DIMENSION SERIES: TWO ] Min Yoongi, roh yang sudah lama mendiami Saebom High School akhirnya bertemu dengan seorang gadis, Lee Yeonju yang terdesak mahukan markah peperiksaan yang tinggi. Yoongi pe...