thank you for 6k reads ❤
enjoy reading <33
_________________________________
[ Let Me Be ]
Takut.
Kim Suyeon hanya berdiri lama di kawasan luar rumahnya. Penumbuknya dikepal rapat bersama mata yang dipejam sejenak. Dia menyelak rambut ke belakang dengan kasar sebelum kaki mula melangkah mendekati pintu utama rumahnya.
Namun sebelum dia sempat membuka daun pintu, pergerakannya sekali lagi terhenti. Bibir diketap rapat, anak mata melihat hamparan langit senja kemudian Mercedes AMG GT 63 S berwarna hitam yang diparkir di kawasan garaj tanda ibunya kini berada di rumah.
Kalau boleh, dia tak mahu pulang langsung ke rumah hari ini.
Suyeon menghembus nafas, cuba menenangkan diri lalu perlahan-lahan dia menapak masuk ke dalam rumah. Kehadirannya disambut dengan seorang pembantu rumah untuk mengambil beg galasnya.
"Suyeon-shi, dah makan?" lembut saja wanita separuh abad itu bertanya. Suyeon menganggukkan kepalanya sambil tersenyum tipis.
Sebelum pulang tadi, seperti biasalah dia keluar bersama Jimin untuk makan setelah penat belajar di perpustakaan. Taehyung juga turut ada , entah kenapa tiba-tiba Taehyung nak ikut, Suyeon sendiri pun tak tahu.
"eomma...ada tak dekat rumah sekarang? Suyeon menyoal dengan nada berbisik ke arah pembantu rumah tersebut. Baru saja wanita berusia itu ingin menjawab, ada satu suara tiba-tiba muncul yang cukup menggerunkan Suyeon.
"kenapa? Kau nak lari dari aku ke?"
"ma..mana ada" Suyeon membalas dengan tubuh yang menggigil sendiri. Kepalanya ditundukkan menghadap lantai, tidak mahu bertentang mata dengan puan Kim Soojin.
"kenapa balik lambat?" isyarat mata dipamerkan ke arah pembantu tadi supaya meninggalkan mereka. Ahjumma itu terus mencicit lari, dia juga tak mahu sibuk tentang hal keluarga Kim.
"pergi perpustakaan dan makan tadi" Suyeon tidak lagi tergagap-gagap, gadis itu makin tenang dan cuba mengumpul keberanian dalam diri.
"dengan siapa?"
"Jimin dan Taehyung"
"berapa kali aku nak beritahu?! Pandang aku bila aku bercakap anak tak guna!"
YOU ARE READING
[dibukukan] Library Ghost | Min Yoongi
Fanfic[2021] + who says cute ghost doesn't exist? [ THE DIMENSION SERIES: TWO ] Min Yoongi, roh yang sudah lama mendiami Saebom High School akhirnya bertemu dengan seorang gadis, Lee Yeonju yang terdesak mahukan markah peperiksaan yang tinggi. Yoongi pe...