17

581 110 68
                                    

[ Betrayed ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[ Betrayed ]

"Lee Yeonju"

Spontan gadis itu mendongak sehingga iris matanya bertembung dengan pandangan tajam milik pengetua Han.

"boleh tak kamu bagi kerjasama? Bagitahu perkara yang sebenar dan saya akan cuba kurangkan hukuman kamu. Lagipun ini bukanlah kali pertama kamu melakukan kes buli macam ini. Banyak kali dah kamu buli pelajar lain dan sejak kebelakangan ini, Kim Suyeon pula jadi mangsa. Sekarang bagitahu saya... sebelum saya suruh Suyeon yang buka mulut"

"Tuan pengetua, percayalah saya kali ini saja... saya tak buat apa-apa pun pada Suyeon" Yeonju cuba mempertahankan diri.

"bukan itu jawapan yang saya nak dengar" pengetua Han merengus kasar lantas bercekak pinggang. Lelaki berusia itu menatap tajam wajah Yeonju.

"saya tak buat apa-apa pun lah! Suyeon yang mulakan segalanya! Jangan disebabkan kesalahan saya masa lalu, tuan nak tuduh saya atas segala perkara yang jadi!" air mata mula bergenang di pelupuk mata Yeonju tatkala semua orang di dalam bilik itu termasuklah Jung saem, Suyeon dan Jimin hanya diam membisu.

"jangan tinggikan suara kamu depan saya! Lee Yeonju, bersyukurlah saya tak buang kamu dari sekolah ini! Sekarang bagitahu perkara sebenar!"

"perkara sebenar apa lagi? Itulah yang terjadi. Suyeon yang mulakan pergaduhan dulu bukannya saya. Kenapa pengetua susah sangat nak percaya cakap saya? Oh! Saya tahulah saya memang dipandang serong dan satu sekolah bencikan saya tapi cukuplah...  saya juga manusia yang ada hati dan perasaan"

Yeonju bersuara lirih. Tangannya dikepal menjadi penumbuk. Kalau ikutkan hati, dah lama dia pukul si Suyeon tu sampai lunyai. Haih!

"tak, kamu jangan nak putar belit situasi sekarang. Saksi mengatakan kamu dah lemaskan Suyeon dalam sinki dipenuhi air sebanyak dua kali lepastu kamu tarik rambut dia sekuat hati. Apa pula bukti yang kamu ada untuk tuduh Suyeon mulakan pergaduhan?"

Gadis itu mengetap bibir geram apabila Suyeon menghadiahkan senyuman sinis kepadanya. Siapa pula saksi yang sengaja putar belit cerita sekarang ini?

"be.. betul pengetua!! Saya sesak nafas sebab dia lemaskan saya dalam air!! Nasib baik saya tak apa-apa. Huh! Sebenarnya- hiks! Se.. sebenarnya..."

Yeonju berdecit kasar sambil cuba mengawal amarah apabila Suyeon mula pura-pura menangis. Jimin pula menepuk belakang badan Suyeon dengan niat ingin memujuk.

"sebenarnya apa? " Jimin menyoal, dia nak tahu juga benda jahat apa lagi yang Yeonju lakukan.

"di-dia dah banyak kali buli saya!! Dia.. tampar muka saya.. tak cukup lagi haritu dia siram saya dengan air longkang..dia kata wajah saya hodoh dan dia tak habis-habis kutuk keluarga saya.. hiks- dia buang buku saya da-"

[dibukukan] Library Ghost | Min YoongiWhere stories live. Discover now