*Természetesen a műben található tartalmi idézés J. K. Rowlingot illeti. :)
Sirius egy pillanatra sem vette le a szemét a keresztfiáról, amíg az a pizzáját majszolta. A fiatal úgy lapátolta az ételt, hogy egy pillanatra még a férfi is igazán megkívánta, holott a zsírban tocsogó, vastag tésztájú szelet nem volt épp bizalom gerjesztő.
- Finom?
- Mennyei – emelte a tekintetét az égre a fiú két rágás között. - Legalábbis biztos jobb, mint Piton raguja.
- Elképzelhetetlennek tartom, hogy egy bájitalmester rosszul főzzön.
- Nem főz rosszul, de mindenhez is ragut csinál – fintorodott el a Harry. - Az utóbbi időben kezd herótom lenni bármilyen pörkölt alapú dologtól. Ráadásul piszok ijesztő, ahogy előkészíti az ételt. Múltkor pont akkor értem haza, mikor a csirkemellet kockázta fel. Közben eszelősen szidta Hermionét...
- Hermionét? - Sirius kortyolt egyet a kólájából.
- Igen, őt.
- A Hermionét?
- A bizonyos Hermionét. Az egyetlent. A megismételhetetlent.
- Miért, Pipogyusz nem tudja feldolgozni, hogy az a lány mindenkinél okosabb? - vigyorodott el Sirius.
- Nem, inkább azon akadt ki, hogy őt jelölte meg az önsegítő csoportja mentortanáraként – vont vállat a fiú.
A férfi prüszkölve kiköpte az italt, mire az egyik vendég szemrehányóan ránézett. Bocsánatkérően intett, majd visszafordult Harryhez.
- Önsegítő csoport? Pitonnal?
- Hát... amióta Blaise Zambinivel és Draco Malfoyjal az oldalán száll ringbe az elesettek oldalán, valamiért folyton nála köt ki.
- Malfoyjal.
- Aha.
- Az aranyvérű, folyton fintorgó Malfoyjal, akinek az anyja megmentette a seggedet, és majd egy évtizedig ősellenségek voltatok?
- Azzal bizony.
- Merlinre – rázta a fejét Sirius hitetlenkedve.
Harry kuncogva hátrasimította a haját, és újabb megsemmisítő harapást mért a pizzájára. Végre-valahára nyugodtan végigmérhette keresztapját. Az első szembetűnő változást az arcán találta. Már korábban is megállapította, hogy határozottan egészségesebb és kerekebb a megszokottnál, de az igazi varázslatot szakállának hiánya jelentette. Mintha megfiatalodott volna. Az egykori csapott vállú, alig rezgő csontváz egy igencsak feszes tartású izomzatot szedett magára. A férfi minden mozdulata erőről tanúskodott. Mikor Sirius a szájához emelte a poharat, Harry döbbenten tapasztalta, hogy alig remeg a keze. Egy pillanatra az a kellemetlen érzés lett úrrá rajta, hogy egyáltalán nem ismeri a vele szemben ülőt. A keresztapja tekintetét még mindig áthatotta egyfajta hitevesztett búskomorság, de parttalan révedése mintha célba fogott volna valamit. Ez a Sirius Black már nem haldoklott. Nagyon is élt. A világ összes fájdalmával a szemében, de határozottan élt.
- Nem kerestél meg.
Sirius levette a szemét a kirakatról, és keresztfiára nézett. Megkönnyebbülve látta, hogy Harry arcán inkább az állítás mögötti kíváncsiság ül, mint valódi szemrehányás.
- Olyan vagy, mint anyád – mosolyodott el. - Egyből a tárgyra térsz.
- Kikérem magamnak – háborodott fel a fiú játékosan. - Meghívtalak enni, ráadásul hét perc, negyvenkét másodpercig hagytam, hogy az időjárásról beszélgessünk...
YOU ARE READING
Hallottalak Suttogni
FanfictionEgy háború mindig nagy veszteségekkel jár, mind a vesztes, mind a győztes oldalak számára. Beszélhetünk területi nyereségről, taktikai sikerekről, hirdethetjük a dicső napot, amikor nyertünk... de a harcból hazatérők szeme elárulja a fásultságot, a...