Ahogy ígértem tehát, a plussz fejezet. ;)
- Nem akartam eddig megkérdezni, de végül is, milyennek találja a munkakörét?
Sirius megvakarta a kézfejét, és elgondolkozva felidézte napi feladatait a farmon. Az ominózus első nap után remegő térdekkel botorkált be a telepre. Moore épp csak üdvözölte, aztán intett Jerrynek, aki ezek után a szárnyai alá vette. Az férfi előző napi viselkedéséből kiindulva Sirius némi fenntartással követte őt, de Jerry soha többé nem tett megjegyzést a kinézetére. A kezébe adott egy lapátot és egy seprűt, fejével az épület oldalának támasztott talicskára bökött.
- Takarítottál már valaha istállót?
A férfi megrázta a fejét. Jerry megvárta, míg összeszedi a taligát, belerakja a szerszámokat, és betolja az épület nyitott ajtaján.
Sirius hunyorogva nézett körbe a gyenge fényű lámpák alatt. A boxok az épület két fala mentén sorakoztak, a végén a nyergessel, illetve a zab, és a különböző tápok, kiegészítők tárolására alkalmas helyiséggel.
- Összesen huszonkét boksz van, de csak tizenkilencben laknak, nyugi. Az a feladatod, hogy összeszedd a trágyát, és az elhasznált szalmát, aztán kihord a ház háta mögé. Látni fogd a trágyatárolót. Ha ezzel végeztél, majd adok más feladatot, de egyelőre csak ennyi. Láss hozzá!
A férfi sosem ódzkodott a koszos munkától, de valahol a hatodik lapátemelés környékén rájött arra, mennyire satnya a fizikuma. Az elején még idegeskedve próbálta tempósan lapátolni a lócitrommal kevert, vizelet áztatta szalmát, de hamar rájött, hogy képtelen lesz végigcsinálni a napot abban az iramban.
Két és fél óra kellett hozzá, hogy mind a tizenkilenc boxot kipucolja. A végén leizzadva, kipirulva, remegő kézzel egyenesedett ki a pajta ajtajában. Jerry egy párszor bejött ellenőrizni, de egy szót sem szólt, most viszont odalépett hozzá, és hátba veregette.
- Szép volt, öregem – bólintott elismerően. - Az újoncok harmada el szokott vérezni az első fél órában. Hogy érzed magad?
Sirius megrázta a fejét, aztán a trágyadombra mutatott:
- Nem tudtam, hogy képes leszek-e rá.
- Hát, én meg nem hittem volna – nevetett fel a férfi. - Na gyere, mosakodj meg, a lányok főztek valamit nekünk.
Az étkező egy régi vályogépítésű fehérre meszelt házban volt. Vastag falak, és keskeny folyosók jellemezték, de a csapból kellemes meleg víz folyt. Sirius Jerry példáját követve könyékig megmosakodott, és követte fura szalmakalapos társát az étkezőbe.
- ...én mondom neked, Moore egy őrült... az a ló ott ágaskodott, a vezetőszár jobbra-balra csapkodott, ő meg egyenesen bement egy ostorral, és addig kergette, amíg ki nem fáradt! Egy ujjal nem ért hozzá, a végén meg hátat fordított, és megállt a karám közepén. Ha láttál már igazi mént tajtékzani... Azt hittem összepisálom magam, mikor odaballagott hozzá, a csaj meg megsimogatta, az állat meg hagyta, hogy vezesse! Előtte egy fél órával kiharapott egy darabot az istállós fiúból...
Sirius féloldalasan felmérte a fiatal afroamerikait. Ha jól emlékezett rá, akkor Matthew-nak hívták, és lovászként dolgozott a telepen.
Az asztalnál egy másik középkorú kék hajú nő ücsörgött a fiú élménybeszámolóját hallgatva. Katonai nadrágot és zubbonyt viselt, látszólag jól szórakozott a történeten.
YOU ARE READING
Hallottalak Suttogni
FanfictionEgy háború mindig nagy veszteségekkel jár, mind a vesztes, mind a győztes oldalak számára. Beszélhetünk területi nyereségről, taktikai sikerekről, hirdethetjük a dicső napot, amikor nyertünk... de a harcból hazatérők szeme elárulja a fásultságot, a...