Chapter 6

2.4K 44 6
                                    

-pov Meave-

"Weet je eigenlijk wat voor bitch je bent?" vraagt Isa spottend.
"Hoe kan je dat weten als je me f*cking tweede dagen kent?!" zei ik boos terug, want ik was er nu helemaal klaar mee. "Je doet echt alsof we best friends zijn, maar ik kan je één ding vertellen: dat zijn we niet!"
Ik pakte mijn laptop van de grond, stond op van mijn bed en ik liep de deur uit. Ik sloeg hem expres hard achter me dicht.
Ik liep, voor de zoveelste keer, naar de kamer van Finn en Guus.

"Ga je me ooit alleen laten?" zegt Finn lachend toen ik binnenkwam.
"Probeer jij maar met iemand op een kamer te zitten die super pissig is, omdat je bezorgd bent om iemand en voor de zekerheid op de kamer blijft slapen. En daarna met diegene naar de dokter gaat en uiteindelijk zijn hand gebroken blijkt." antwoord ik geïrriteerd.
"Ik wist niet dat je boos werd." zegt Finn lachend en ik gaf hem een bitchface waar je u tegen zegt. "Maar fijn dat je bezorgd was om mij." zei hij plagend en ik plofte zuchtend op het bankje neer.

"Ik ga wel even met Isa praten." zegt Guus en hij loopt de kamer uit.

"Gaat ie?" vraagt Finn.
"Ik dacht dat het leuk zou worden hier maar ik ben er nu al weer helemaal klaar mee." antwoord ik geïrriteerd.
"Was ik ook al na een paar dagen, maar je went er wel aan. Ik vroeg me de eerste week ook echt af waarom mijn vader het een goed idee vond om me hier naar toe te sturen." zegt Finn medelevend terug.
"Wat vond je moeder er dan van?" vraag ik een beetje verbaasd en ik zie dat hij schrikt.

-pov Finn-

Of course, had ik deze vraag kunnen vermijden. Maar omdat ik er ook gefrustreerd om was, vergat ik de term 'mijn ouders' te gebruiken.
Ik kan nu natuurlijk gewoon zeggen dat mijn vader dit wilde en mijn moeder er ook mee in stemde, maar ik voel een soort 'dwang' om gewoon de waarheid te spreken.
Ik voel me, eerlijk gezegd, best wel op mijn gemak bij Meave. Wat natuurlijk ook niet heel gek is als we samen al 4 uur lang in een ziekenhuis hebben gezeten.

"Is er iets?" vraagt ze een beetje bezorgd, wanneer ze merkt dat ik een beetje zit te dagdromen. Voor anderen lijkt het dagdromen, maar voor mij is het gewoon nadenken.
"Soort van." antwoord ik een heel klein beetje bot.
Ik ga iets rechterop zitten en haal diep adem.
"Mijn moeder is toen ik twaalf was overleden aan een hartstilstand." antwoord ik en ik merk dat ik tranen in mijn ogen krijg.
Meave komt naar me toe gelopen en geeft me voorzichtig een knuffel.
"Gecondoleerd." zegt ze medelevend.

Ik voel me, gek genoeg, heel comfortabel en op mijn gemak in haar armen.
Ze ruikt ook best wel lekker. oeps.

-pov Guus-

Ik loop Isa haar kamer binnen.
"Schatje, kan ik even met je praten?" vraag ik en ik kom naast haar zitten op bed.
"Ja tuurlijk, wat is er?" vraagt Isa nieuwsgierig.
"Ik snap natuurlijk dat je het echt super k*t vindt wat Finn heeft gedaan, en dat ze hem heeft geholpen," begon ik. "maar je doet alsof ze je beste vriendin is die al jaren kent, maar Meave mag zelf bepalen wie ze als vrienden wilt en over wie ze zich zorgen maakt."
"Sta jij nou ook al aan de kant van die bitch?" zegt Isa ze boos en ze staat op. Ik schrok een beetje. "Weet je Guus, dan hoeft het van mij ook niet meer! Het is uit!" zegt ze er achteraan en ik loop een beetje verschrikt de kamer uit.

-pov Meave-

Na de knuffel met Finn was ik naast hem op zijn bed blijven zitten. Hij was wat op zijn Insta aan het scrollen en ik keek mee terwijl ik met mijn hoofd op zijn schouder leunde.
Er liep nog een enkele traan over zijn wang heen.
Hij had, voordat ik de kamer weer binnen was gekomen, zijn hoodie al weer aangedaan.

Ik hoorde de deur open gaan en ik wilde snel opstaan en naar het bankje lopen, maar ik struikelde over een schoen en ik maakte een smakker op de grond.

Finn en Guus, die ondertussen binnen was gekomen, lachten zich helemaal dood en ik lachte even hard mee.
Ik ging rechtop op de grond zitten.
"Wat was de reden dat jij zo'n haast had mevrouw Meave?" vroeg Guus plagend en ik keek naar Finn en hij proestte het uit van het lachen.
"Stelletje viespeuken." zei Guus hoofdschuddend en hij plofte op zijn bed neer.
Ik stond op en ging op het voeteneinde van Finn zijn bed zitten.
"Hoe was het bij Isa?" vroeg ik aan Guus en ik ging met mijn rug tegen de muur zitten.
"Ze vond dat je een bitch bent, ik jouw kant koos en ze heeft het als kers op de taart ook nog uitgemaakt." antwoorde Guus met een soort sarcastische toon.
"Zo zo, Guusie is voor het eerst gedumpt." zegt Finn plagend Guus keek hem aan met een dodelijke blik en ik deed moeite om mijn lach in te houden.

"Het is dat je super zielig bent omdat je je hand hebt gebroken, maar anders had ik je zo hard geklapt." zei Guus met een plagende, en een beetje dreigende toon.
"Grappig man." zei Finn chagrijnig.
"Jemig, jij hebt meer moodswings dan ik wanneer ik ongesteld ben man." zei ik zuchtend en ik stond op en plofte weer neer op het bankje.
"F*ck jou." zei Finn chagrijnig terug.
"Hoop het niet." zei ik plagend terug en Guus deed moeite om zijn lach in te houden, want Finns gezicht stond op onweer.

"Maar hoe ga je het morgen in de les doen, want jullie zitten naast elkaar." vraagt Finn.
"Ohja, f*ck, daar had ik nog niet over na gedacht." zegt Guus nadenkend. "Ik vraag wel of ik naast jou mag zitten." stelt hij voor.
"Ik ben er sowieso morgen tot woensdag niet." zegt Finn een beetje lachend. "En ze dachten dat het een slim plan was om mij dit schooljaar naast Meave neer te zetten. Naja, het is beter dan alleen, maar het verschilt niet veel van elkaar." zegt Finn een beetje plagend.
En, natuurlijk, steek ik de gebruikelijke middelvinger op.

***

Ik keek op mijn telefoon en zag dat het al half zeven was.
"Ik heb t*fus veel honger, dus ik ga eten halen. Wat willen jullie?" vroeg ik en ik stond op.
"Neem maar wat mee, ik hen niet zo'n honger dus niet te veel alsjeblieft." antwoorde Finn en ik keek naar Guus.
"Ik loop wel even mee, dat tilt wat makkelijker." zei Guus en hij stond ook op.
"Joe!" groette ik Finn en ik en Guus liepen naar de kantine.

"Hé! Ben jij dat meisje van Finn?" hoorde ik iemand naar me roepen en ik draaide me om en zag een meisje staan van ongeveer mijn leeftijd die 'the power of make-up' niet helemaal heeft begrepen.

"Gewoon negeren." fluisterde Guus en we liepen door.
"Zo zo, Guus is gedumpt en hij bekommerd zich meteen over een ander meisje." zei het meisje en Guus draaide zich boos om.
"F*ck off Melissa!" zei hij boos en we liepen verder.
"Gewoon negeren zei je toch?" zei ik bijdehand en we liepen verder.

Authors Note.
Yooo bitchesss!!✨😋
Jemig, d'r is heel wat liefde geweest dit hoofdstuk.😏
Wel jammer dat het uit is tussen Guus en Isa, maar ik kan niet de enige zijn Isa eigenlijk niet mocht.😂

Is er in het volgende hoofdstuk nóg meer liefde tussen Finn en Meave?
Als je het wilt weten, VERPLICHT ik je om het sterretje in te kleuren en het volgende hoofdstuk te lezen👻

A badboy with problemsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu