-pov Meave-
***
De volgende ochtend word ik wakker gebeld door Isa.
Ik sta een beetje verward op uit het bed waar Finn nog in ligt te slapen."Waarom bel je me wakker?" vraag ik chagrijnig aan Isa.
"Omdat we over 20 minuten in de les moeten zitten." antwoordt Isa ook chagrijnig.
Ik kijk naar de tijd op mijn telefoon en zie dat het 9.40 uur is.
"Moesten we niet het eerste uur beginnen vandaag?" vraag ik verbaasd.
"Nee, je hebt geluk gehad." antwoordt Isa lachend.
"Ik kom er nu aan." zeg ik tegen Isa en ik hang op.Als ik achter me kijk, zie ik dat Finn ook wakker is geworden.
"Wat is er?" vraagt hij.
"Ik moet nu gaan, want ik heb zo weer les." antwoord ik.
"Ohja, dat was ik even vergeten. Succes!" zegt Finn en ik loop de deur uit."Zo, en waar kom jij vandaan?" vraagt Isa plagend wanneer ik onze kamer binnen kom.
"Finn." antwoord ik zonder emotie en ik loop door naar de badkamer om mijn make-up en haar te doen.
"Heb je bij hem geslapen?" vroeg Isa een beetje verbaasd.
"Ja." antwoord ik weer zonder emotie.
"Heb je HET gedaan?!" vraagt Isa plagend.
"Nee, ik heb alleen bij hem geslapen." antwoord ik een beetje chagrijnig.Toen ik mijn haar en make-up klaar had, liep ik naar mijn kast.
"Waarom slaap je opeens bij hem als je hem gisteren opeens niet meer vertrouwde?" vroeg Isa een beetje streng.
"Hij had hulp nodig." antwoorde ik terwijl ik een makkelijke outfit uit de kast pakte en die op mijn bed legde.
"Waar heeft hij nou weer hulp bij nodig? Zijn leven is gewoon perfect. Hij is zeker niet lelijk, zit op een duur internaat, is super goed in sport en heeft geen gescheiden ouders zoals ik." zei Isa toen ik weer terug liep naar mijn kast om sieraden te pakken.Ik schrok er een beetje van wat ze zei. Wist ze niet dat zijn leven pretty much een enorme puinhoop is? Heeft hij nooit verteld dat zijn moeder overleden is?
"Zijn leven is verre van perfect hoor." zei ik terwijl ik met mijn oorbellen naar de badkamer liep om ze in te doen.
"Hij zit gewoon zielig te doen joh." zei Isa een beetje lachend.
Ik keek naar mezelf in de spiegel en schudde met mijn hoofd.
"Dus omdat zijn moeder overleden is, zit hij zielig te doen?" zei ik een beetje bijdehand terwijl ik uit de badkamer kwam lopen.
"Dat heeft hij nooit verteld." zegt Isa een beetje verbaasd.
"Daarom. Niemands leven is perfect en al zeker dat van hem niet." zei ik en ik pakte mijn outfit van mijn bed en liep weer naar de badkamer om me om te kleden."Waar is Guus eigenlijk?" vroeg ik toen ik aangekleed was en uit de badkamer kwam lopen.
"Die ging ontbijt halen en daarna naar zijn kamer." antwoorde Isa.
"Oh, vandaar dat ik hem niet tegen kwam in de gang." zei ik terug.Isa keek op haar telefoon en zei: "we moeten over 5 minuten in de les zitten, dus pak snel je boeken."
Ik pakte snel mijn boeken en deed ze in mijn tas en daarna liepen we door de gangen naar de les.Net voor het lokaal kwamen we Guus tegen. Isa knuffelde hem en Guus sloeg zijn arm om haar schouder.
"En waar was jij vannacht?" vroeg hij plagend aan mij.
"Bij Finn." antwoorde ik zuchtend en Guus en Isa moesten lachen.
"Zozo, wanneer ben je uitgerekend?" vroeg Guus plagend.
"Niet." zei ik chagrijnig.
"Laat haar nou gewoon met rust Guus." zegt Isa tegen Guus en we lopen met z'n drieën het lokaal binnen.***
Na een lange dag school waren we eindelijk uit.
Ik heb me eigenlijk bijna niet kunnen concentreren, want ik moest heel de tijd denken aan gisteravond.
Ik heb gewoon twijfels ofzo.
Of hij het wel meende wat hij zei.Het voelde zo vertrouwd en fijn, maar nu voelt het zo onbegrijpelijk.
Authors Note.
Heyy girlieess!🥸
Ik ga weer helemaal goed met de updates hahahwil je weten wat er gaat gebeuren tussen Meave en Finn? Vergeet dan niet het sterretje in te kleuren en het volgende hoofdstuk te lezen! :)
JE LEEST
A badboy with problems
Teen Fiction'Ik heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld. Ik kan niks anders zeggen dan dat ik smoorverliefd op hem ben.' Maar zo voelde ik er niet lang over... - Finn (18) is dé badboy van de school. Hij is met bijna alle meiden van zijn internaat naar bed gewe...