-pov Finn-
Ik zat al zeker een minuut of tien op het smerige tapijt van de gang toen ik besloot om de kamer in te gaan.
Ik stond op en deed voorzichtig de deur open.
"Kan ik binnen komen?" vraag ik voordat ik de kamer in kijk.
"Ja." antwoordt Meave en ik loop zachtjes de kamer in en sluit zachtjes de deur achter me.Meave zit met Isa in haar armen op Isa haar bed.
"Wat is er aan de hand?" vraag ik voorzichtig en ik ga op de fauteuil in de kamer zitten.
Isa kijkt op en Meave kijk haar vragend aan.
"Ik ben zwanger..." zegt Isa emotioneel en ik schrik ervan. Ze begint weer te huilen en Meave pakt haar steviger vast.Na een kwartier knuffelde Meave Isa nog een keer goed en daarna ging Isa in haar bed liggen.
"Bel je me als er iets is?" vraagt Meave aan Isa en ze knikt en daarna loopt Meave richting mij en lopen we samen de deur uit."Is het van Lucas?" is het eerste wat ik vraag als ik de deur achter me heb gesloten. Ik klink alles behalve vrolijk en ik ben in staat om klappen uit te delen.
"Ja." antwoordt Meave voorzichtig en voordat ze nog iets kan zeggen, loop ik gehaast richting de kamer van Lucas en mij.
"Finn! Wacht!" hoor ik achter me en binnen no time loopt ze naast me.
"Wat ga je doen?" vraagt ze en ik negeer haar. "Wat ga je doen?!" vraagt ze nog een keer en nu bozer.
"Even langs Lucas." antwoord ik bijdehand als we bij mijn kamer zijn aangekomen. Meave pakt mijn hand vast.
"Meave, laat me dit regelen!" zeg ik geïrriteerd tegen haar en ik loop mijn kamer binnen waar Lucas in de badkamer bezig is."Hey Luc." begroet ik hem en ik blijf bij de deur staan.
Lucas komt verbaasd de badkamer uitlopen. Ik heb hem al geen 'Luc' meer genoemd sinds we ruzie hebben.
"Sinds wanneer noem je me weer 'Luc'?" vraagt hij een beetje sceptisch.
"Heb je Isa zwanger gemaakt?" vraag ik aan hem, zijn vraag negerend. Hij kijkt me grote ogen aan. "En kijk me nou niet aan met die schijnheilige kop van je, want ik weet dat je het hebt gedaan!" schreeuw ik tegen hem voordat hij kan antwoorden en ik ga iets dichter bij hem staan. Hij doet zijn mond open om iets te zeggen, maar ik onderbreek hem voordat hij iets kan zeggen. "En als je nu bek opentrekt en zegt dat je niks hebt gedaan, kan je dat beter niet doen!" dreig ik en ik zet nog een stap dichterbij.
"Ik zweer je ik weet van niks!" zegt hij boos tegen mij. "Denk je nou serieus dat ik haar expres zwanger zou willen maken?! Wat voor spastisch persoon denk je dat ik ben?!" zegt hij beledigd.
"Maak je lekker druk om je eigen vriendin in plaats van dat je je zoals met andermans zaken bemoeid!"
"Best! Ik ga nu hier die deur en als ik van Meave hoor dat jij niet binnen nu en een dag bij Isa langs bent geweest, heb je een probleem! Begrepen?" zeg ik boos tegen hem, stiekem vind ik het jammer dat ik geen gelijk heb.
"Begrepen." zegt hij terug en ik draai me om.
"Doei Luc." zeg ik plagend als ik de deur uit loop.
"Krijg ze t*ring!" roept hij terug. Ik hoor hem zachtjes lachen."Zeg alsjeblieft dat je hem heel hebt gelaten." zegt Meave nog net niet smekend tegen me als ik op de gang sta.
"Hij leeft nog hoor." lach ik.
"Mooizo. Zullen we maar eens terug gaan?" vraagt ze lachend en ik knik. Ik pak haar hand vast en we lopen samen de school uit.Authors Note.
Heyy xx
Het spijt me schatjes, maar dit is het laatste hoofstuk 😬😬
Naja er komt nog een epiloog maar ja daarna ga ik denk ik beginnen aan een nieuw boek.groetjessss
JE LEEST
A badboy with problems
Tienerfictie'Ik heb me nog nooit zo gelukkig gevoeld. Ik kan niks anders zeggen dan dat ik smoorverliefd op hem ben.' Maar zo voelde ik er niet lang over... - Finn (18) is dé badboy van de school. Hij is met bijna alle meiden van zijn internaat naar bed gewe...