Herkese merhaba🖐
Söz verdiğim için kısa da olsa bir bölüm geldi.
Umarım Ramazan ayınız güzel geçer. Oruçla aranız iyidir diye düşünüyorum😊
Keyifli okumalar❤
"Gülüşüne yağmur damlası çarpsa, şiir olur. Bunu bir ben bilirim, bir de gökyüzü..."
-İsmet Özel
Eda Baba\Üner Demir - Düş Bahçeleri🎶
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
GÜLCE
O akşam babamın bakışlarının dikkatimi çektiğini söylediğimde aslında bazı şeyleri anlamışım... Zaten o bakışların kokusu da bir iki gün içerisinde çıkmıştı ortaya. Belki de Gülseren annemin babama kızmasının nedeni de o gün oydu bilemiyorum. Babamın evde olduğu gün mutfakta Gülseren annem ile konuşmasına kulak misafiri olmamla başladı kötü zamanlar. Seslerini duyduğumda hiç yapmamam gereken şeyi yapmış kapının önünde durmuş dinlemiştim. Belki de ilk defa bir kapı dinliyordum. Kendi ismim geçmese, ismimi duymasam yine de yapmazdım ya işte ismimi duyunca adımlarım mutfak kapısının ağzında durmuştu bir kere. Babamın sinirli sesini duymamda adımın havada kalmasına neden olmuş olabilirdi bilemiyorum.
"Ömer, dediklerini kulağın duysun senin ilk önce!"
"Millet konuştukça sinirleniyorum Gülseren!"
Tabağın tezgaha sertçe çarpma sesini duydum.
"Senin kızın o milletin değil! Gülce'yi bilmez gibi gelmiş ne diyorsun bana."
"Ben kızımı biliyorum bilmesine de milletin dedikleri canımı sıkmaya başladı."
"Sıkmasın o milletin dedikleri canını o zaman! Hem bu millete ne oluyor ki? Kız bizim kızımız kim ile nişan yaptıysak yaptık onlara ne! Ayrıca hadi Gülce öyle bir şey yapmaz ama tut ki yaptı o salak Bekir ile konuştu diyelim onlara ne ya!"
Bekir!
Onun artık her taşın altından çıkmasından öyle yorulmuştum ki...
Derin bir nefes alıp sırtımı duvara yasladım. Babamın ne diyeceğini çok merak ediyordum.
"Ne biçim laf öyle Gülseren! Benim kızımın Bekir iti ile işi olmaz zaten!"
"O zaman ona göre davran Ömer. Lütfen bakışlarını değiştir şu çocuğa. Senin ilk göz ağrın değil mi bu kız? Zor zamanlarında en büyük destekçin değil miydi? Kendi hayatından sizler için zamanında vazgeçti o çocuk Ömer! Bunun karşılığı bu acaba mı bakışları olmamalı anladın mı beni? Olmamalı!"
"Elimde değil işte! O konuşmaları duydukça elimde değil!"
"Olacak! Milletin ağzı torba değil ki büzelim. Ne konuşurlarsa konuşsunlar senin itimadın kızın olacak! Benim öyle çünkü. Ben kızıma güveniyorum o kadar!"
"Bende güveniyorum."
"Bunu derken bile sesin titriyor senin farkında değilsin. O kız bunları hak etmiyor! Kimseye ezdirmem ben kızımı!"
Bir süre sessizlik olduğunda ben Gülseren annemin hayatıma girdiği için dua etmeye başlamıştım. Allah bana böyle anneyi verdiği için dua ediyordum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÜLCE(Askıda)
Romanceİsmimi Gülce koymuşlar ama hiç gülemedim bu hayatta. Kadersizlik peşimi hiç bırakmadı. Daha doğarken yüzümün gülmeyeceği beliymiş benim. Ayağımda olan aksaklık herkesin tuhaf bakışlarına neden olurken adımın anlamı gibi nasıl olurdum ki? Nasıl güler...