Hoofdstuk 1

2.8K 20 5
                                    

Pov Lotte
Ik ga vandaag met Pierre weer mee naar zijn Race. Ja Pierre Gasly. Ik zal me even voorstellen. Ik ben Lotte Gasly 21 jaar oud en obsessed met formule 1. Ik weet veel ervan, ik ken veel teams, maar mijn topteams zijn toch wel McLaren, Ferrari en sorry daarvoor je zou denken dat het Scuderia Alpha Tauri zou zijn maar nee echt niet. Ben alleen voor me broer maar niet voor zijn team. Ik ben ook een heel klein beetje voor Williams maar die auto's zijn zo niet snel. Ja die Ferrari's zijn ook niet al te best die vallen uit maar ja. Ik ga met Pierre mee de garage in en hij kijkt mij aan. "Je hebt je racelicentie gehaald toch?" Vraagt hij. Ik knik. "Hoe zo dan?" Vraag ik. "Gewoon" Zegt hij en wordt wit. "Ga me niet vertellen dat je je niet lekker voelt" "Nee" Zegt hij en rent weg. Zijn Team komt naar mij toe en vragen of ik in wil vallen. "Maar" Zeg ik. "Nee je kunt het kom op schiet op" Zegt zijn baas. Ik knik, ren naar zijn pitbox en kleed me snel om. Ik loop terug en ga naar de auto van hem. Ik ga zitten en we gaan al starten. Lekker zeg dat hij nu niet lekker moet worden! Ik rij de auto naar de start waar ik eigenlijk heel veel druk voel omdat ik er nu wordt verwacht dat ik het kan. De race begint en ik rij tussen de andere door. De eerste bocht komt en ik rij er zonder iets doorheen. Ik rij veel rondjes en wordt er bijna misselijk van. Ik heb ook wat pitstops. Na een tijdje zegt zijn team over de boordradio dat ik P1 ben. Ik doe nu helemaal extra mijn best. Als het laatste rondje is geweest sta ik nog steeds eerste. Ik win deze race gewoon!!! Ik weet niet of Pierre kijkt maar ja. Ik rij de racewagen naar het bordje P1 en stap uit. Er zijn nog twee andere racewagens er bij. Ik zie een McLaren en een Ferrari en daarnaast staat een racewagen van Williams. Het zal toch niet waar zijn dat mijn drie favoriete drivers van de andere teams tweede, derde en vierde zijn geworden? Ze stappen uit en doen hun helm af. "Hey Pierre goed gereden" Zegt Lando. Ik doe mijn helm af en schud mijn haren weer los. "Ben Pierre niet maar bedankt" Zeg ik. Ze kijken met open mond naar mij. "A girl was racing?" Vraagt Alex verbaasd. "Ja en voor het geval mensen denken dat ik dit illegaal doe nee ik heb mijn racelicentie net gehaald en wist ook niet dat ik zou racen vandaag" Zeg ik en kijk ze aan. "Wauw je deed het super" Zegt George. "Laat me mezelf voorstellen" Zegt Lando. "Hoeft niet ken iedereen al wel, ik kom altijd met Pierre mee en Pierre vertelt veel over jullie" Zeg ik met een glimlach. Hij kijkt mij aan. "Ik ben Charles en you are so beautiful" Zegt Charles. "Dankje Charles" Zegt ik. "Geen dank beautiful" Zegt hij. "Hey maar hoe heet je?" Vraagt George. "Lotte Gasly" Zeg ik. "Nichtje van Pierre?" Vraagt Alex. "Nee zusje van hem" Zeg ik. "Wacht even" Zegt Charles. "Pierre heeft ons nooit verteld dat hij een zusje heeft" Zegt George. "Geen idee weet ik niet" Zeg ik en glimlach. "Is Pierre hier wel?" Vraagt Alex. "Ja ben hier met hem gekomen maar net voor de race rende hij ergens naar toe wc ofzo geen idee" Zeg ik. "O we gaan zo wel even kijken" Zeggen ze. "Ja is goed" Zeg ik en loop naar de interviewers. Ik beantwoord veel vragen en na de interviews ga ik wat drinken. Pierre komt aanlopen. "Hey goed gedaan zusje en heb wat verkeerds gegeten" Zegt hij. "Dankje Pierre en bereid je maar voor want er komen zo vier jongens jou dingen vragen want ze wisten niet dat je een zusje had en ik zei toch dat je geen Garnalen en sushi moest eten" Zeg ik. "Geen dank en ja je hebt gelijk gehad" Zegt Hij. "O wie dan?" Vraagt hij er achteraan. "Lando, Charles, George en Alex succes er mee zo" Zeg ik snel en lach. "Dankje" Zegt hij. We gaan naar het podium en ik sta op 1. Ik pak de prijs aan en de champagne douche, daarna ga ik weer naar Pierre toe. "Hey hoe is het met hem?" Vraagt Lando die naast me is komen lopen. "Goed hij heeft iets verkeerds gegeten en zei nog zo tegen hem dat hij dat niet moest eten" Zeg ik. Hij lacht. "Ik ben Lando maar dat wist je al denk ik als Pierre veel over ons verteld" Zegt hij. Ik lach. "Klopt" Zeg ik. "Hey ik ben George" Zegt George die aan de andere kant van mij is komen lopen. "Hey" Zeg ik en glimlach. Het is een beetje akward omdat ik ze alleen bij naam ken, weet voor welk team ze rijden en verder nog nooit heb gezien of gesproken. "Heb je zin om hier na iets te doen?" Vraagt George. "Zoals wat?" Vraag ik. "Geen idee" Zegt hij lachend. "Als ik ja zou zeggen moet ik nog eens toestemming vragen aan Pierre" Zeg ik. "Overbezorgde broer?" Vraagt Lando. "Ja" Zeg ik. Hij lacht. Er komen nog twee mensen aan rennen en ik draai me even. Ik zie Alex en Charles aan komen. "Wacht op ons" Roept Charles. "Loop dan eens een keer door" Roept Lando. "Sorry dat ik nog een interview moest doen" Zegt hij en kan net op tijd stoppen. Lando lacht. Ik loop de garage in van Alpha Tauri. "Hey Pierre ik zou je al vast klaar maken alsjeblieft" Zeg ik en wijs naar de jongens. "Waar ga jij heen dan?" Vraagt hij. "Me omkleden" "Maar het is een witte racepak" Zegt hij. "Ja weet ik maar wie zegt dat ik het lekker vind zitten" Zeg ik. "Laat me niet alleen met hun" Roept hij. "Als ik het kan overleven kan jij het ook en ben maar vijf minuten weg nog niet eens" Zeg ik en ren snel weg. "LOTTE" Hoor ik hem roepen. Ik lach, ik kleed me snel om in mijn chill outfit en ren terug. "Zie je overleefde het" Zeg ik en ben drie minuten weg geweest. "Ja net aan" Zegt hij. "Maar hey waarom heb je nooit gezegd dat je een zusje hebt" Zegt Charles. "En dat ze pretty hot is" Zegt George. "Plus dat ze goed kan rijden" Zegt Lando. "Wow Chill" Zegt hij. "Nummer one omdat jullie mij toch altijd pesten dat ze me vriendin zou zijn en om die reden dat jullie zulke domme dingen zeggen als George nu waar ze bij is. Twee ik wist dat al super lang maar ga niet alles aan jullie neus op hangen. Drie verrassingsaanval van onze team kant" Zegt Pierre. "Aww je vind mij dus wel hot" Zeg ik en geef hem een knuffel. "Niet waar" Zegt hij. "Nee nee" Zeg ik grinnikend. "Shh" Zegt hij. "Oké sorry ik ga wel super cars kijken op de parkeerplaats doei" Zeg ik en wil wegrennen. Pierre pakt mijn pols vals. "Blijf laat me niet alleen" Zegt hij zielig. "Ja wat is het nou?" Vraag ik. "Help me met hun" Zegt hij. "Oké maar ik wil zo wel super cars kijken voor ze allemaal weg zijn zodat ik mijn eigen auto ook kan inruilen voor een auto die ik echt wil" Zeg ik. "Ja komt goed" Zegt hij. "Oke" Zeg ik. "Als het lang duurt ben ik zo weg he" Zeg ik. "Ja geen probleem" Zegt hij. De jongens vragen veel aan Pierre en ik sneak snel weg. Ik ga snel bij die auto's kijken waar iedereen in komt. Ik loop naar de twee McLarens en kijk me ogen uit. Ik kijk dan naar de Ferrari's. Die zijn ook mooi. Ik kijk verder en loop weer terug naar de McLaren en Ferrari.

Racing For A Girl ~ Dutch Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu