Eski Şerifin Karısı

627 77 49
                                    

Kızıl saçlı itiraz etmeden arabanın içine girdiğinde Dazai onu takip etti ve karşısındaki koltuğa oturdu. İkili, araba hareket edene kadar sessizlik içinde birbirlerini süzmekle zaman harcadılar. Tekerleklerin çakıllar üzerindeki sarsıntısı arabayı da sarsarken Dazai elini koltuk minderine yaslayarak ondan destek aldı ve konuştu.

"Sanırım şapka takmayı seviyorsunuz," ortaya öylesine attığı cümlenin üzerine Chuuya bir elini şapkasına attı ve onu biraz daha aşağı bastırdığında bu hareket Dazai'nin gözlerinden kaçmadı. Sanki bir savunmaymışçasına şapkanın gölgesine gizlenen mavi gözlere bakarken birkaç saniye boyunca duraksadı fakat en sonunda kendini bakışmadan ayırıp devam etti, "Saçlarınızı saklamak için ekstra efor harcadığınızı düşünmeden edemiyorum," Kızılın anlık olarak yüzünden kayan ifadeyi takip etti, "Merakımı mazur görün, bunun saç renginizle bir alakası olabilir mi?"

Chuuya bir süre meydan okuyan bir ifade ile karşısındaki adama baksa da en sonunda bunun bir anlamı olmadığına karar vererek pes etti.

"Beni yalnız sorgulayabilmek için mi Robin'in ailesine ziyaretinizde size eşlik etmemi istediniz?"

Dazai buna cevap vermek yerine sırıttı, "Oysa bir ziyaretçiniz olduğu size iletildiğinde şapka takmadan içeri girdiniz. Demek ki saçlarınızı saklamak konusunda o kadar da katı değilsiniz. Peki o zaman tam olarak kimlerden kaçınıyorsunuz? Köylü halktan mı? Bu bir olasılık..."

Kızılın gözlerinden geçen öfkeyi seçse de onun sakin sesi bunun aksini iddia eder gibiydi. Bu konudan kaçınamayacağını anladığında dudaklarını birbirine bastırıp bakışlarını başka bir noktaya çevirdi ve birkaç saniye içinde konuşmaya başlamasaydı Dazai onun anılarında kaybolmuş olduğunu söyleyebilirdi.

"Halk arasında gezinen söylentileri duyduğunuzu düşünüyorum. Bu söylentilerin baş karakteri ile aynı saç rengine sahip olmak oldukça dikkat çekici olabiliyor. Bu yüzden, dışarı çıktığımda saçlarımı bir şapka ile örtmeyi tercih ediyorum. Ayrıca, insanlar arasında bir saygınlığım var. Kızıl saçlar hakkındaki önyargıları bilirsiniz, bunun onlarla aramda bir boşluk oluşturmasını istemiyorum. Sizden ricam, bu hareketime saygı göstermenizdir."

"Sırrınız benimle güvende," Dazai'nin sesinin oldukça samimi olmasına karşılık Chuuya afallamadan edemedi. Bu durum onun biraz olsun rahatlamasını sağladığında Dazai devam etti, "En başta sizi davet etme amacım sizi yalnız sorgulayabilmek değildi, ancak Robin'in ailesi ile görüşmemiz sonunda aklıma birkaç soru takıldığını inkar edemem," bacak bacak üstüne attı ve karşısında gergin bir şekilde oturan kızılı süzdü.

"Robin uzun zamandır sizin için çalışıyordu, değil mi?"

Kızıl saçlı adam duygularını saklamakta oldukça iyiydi. Yine de Dazai, en ufak ifade değişimlerini yakalayacak şekilde eğitmişti kendini. Bu yüzden kızılın gözlerinden kayan şaşkınlığı ve paniği yakalamıştı. Karşısındaki adam ifadesini saniyeler içinde toparlarken Dazai çoktan aradığı cevabı almıştı. Chuuya ise bunun bilincinde olarak tamamen farklı bir şekilde tepki verdi.

"Bunu sana düşündüren nedir?"

Dazai düşünüyormuşçasına çenesini ovuşturdu ve arabanın tavanına diktiği gözleri tekrar Chuuya ile buluştuğunda yüzünde kendini beğenmiş bir sırıtış vardı. Bu ifade karşısında kızıl saçlı kendisini açığa çıkmış hissederek rahatsızlıkla kıpırdandı.

"İlk başta sadece bir şüpheydi. Özellikle sizin gibi üst mevkiden bir soylunun birebir temas halinde olacağı pozisyona bu kadar kolay yerleşmiş olması beni bu ihtimal üzerinde durmaya itmişti. Bunun hakkında en ufak bir açık vermemeniz üzerine bu düşüncemi geri plana atmıştım fakat bugün ailesine karşı fazla hassas oluşunuz ve sanki uzun zamandır aşina olduğunuz biriymişçesine samimi bir şekilde ve suçlulukla yaptığınız konuşma beni şüphelendirdi. Özellikle de sorduğum sorulara verdiğiniz tepkiler bu ihtimali tekrar gün yüzüne çıkartmama neden oldu. Şimdi..." son kelimeyi uzatarak hafifçe öne doğru eğildi. Gözleri karşısındaki adama öylesine sabitlenmişti ki sanki en ufak yalanını yakalayacakmışçasına bir şüpheyi kızılın göğsüne yerleştirmişti, "bütün sorularıma açık bir şekilde yanıt vermeniz ikimiz için de kolaylık sağlayacaktır. Bu iş yeterince uzadı. Daha fazla cevaba ihtiyacım var ve kaçındığınız her cevap için sizi şüpheli listesine yerleştirmekten çekinmeyeceğimi de bilmenizi istiyorum."

City Of The Dead // soukokuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin