🔳 01

189 10 0
                                    

Sedang aku tengah berborak dengan Karina dan Heejin, Junkyu masuk kedalam kelas macam orang kehabisan nafas. Ni tak lain tak bukan mesti dia berlari datang sini. Kami bertiga terpinga pinga melihat kedatangan dia.

"Ada hantu kejar kau ke Junkyu?" soalku.

Dia masih mengatur nafasnya sambil membuat isyarat tangan tunggu sekejap.

"Hyun...hyu...hyunjin de...dengan Jae... Jae...min bergaduh!"

Bola mataku automatik membesar. Tanpa menunggu kami bertiga bangun dan menuju ke tempat dimana Hyunjin dan Jaemin tengah bergaduh.

Dari jauh boleh nampak ada ramai student berkerumun disitu. Kami terpaksa mencelah untuk masuk dan melihat kejadian itu. Dan Junkyu betul. Mereka tengah bergaduh. Yang peliknya tiada seorang pun guru yang melihat kejadian ini.

"Hyunjin STOP!" tengkingku.

Dia masih tidak peduli dengan jeritan aku. Ini bukan pertama kali dia bergaduh dengan Jaemin.

"Awak sudahlah" giliran Heejin memujuk kekasihnya itu.

Mereka berdua masih belum berhenti. Tanpa menunggu aku terus menerpa ke arah Hyunjin lalu menarik lengannya dengan paksa. Tapi dia lebih pantas merentap tanganku.

"Kau dah kenapa Ryn!"

Wow! Dia tengking aku depan student lain.

"Fine. Kali ni aku tak main main. Don't you dare to talk to me Mr Hwang. I never mess with my word this time!"

Dan aku terus blah dari situ. Sumpah aku kecewa gila dengan dia. Sampai bila dia dengan Jaemin nak jadi macam tu.

"No no please. Not again"

Hyunjin meramas rambutnya dengan kasar.

"Merryn!"

Aku dengar dia jerit nama aku.

"Kang Merryn!"

Aku buat tak tahu. Pekakkan telinga. Selalu macam tu. Lepas dia habis marah marah dekat aku, dia akan rasa menyesal dengan diri sendiri. Dan pada masa tu juga dia akan datang pujuk aku.

"Are you okay?" soal Heejin kepada Jaemin.

Bibir berdarah. Pipi dah nampak kesan merah dan tak lama lagi akan berubah jadi kesan lebam.

"I'm sorry bunny"

Heejin cuma senyum hambar. Dia keluarkan tisu lalu mencuci darah di mulut Jaemin dengan perlahan.

"Saya yang patut mintak maaf. It was all because of me"

Jaemin menyentuh tangan Heejin supaya berhenti dengan kegiatannya.

"Isn't this something we've already discussed?"

Heejin memandang ke arah lain.

"Okay look bunny. Tak kanlah kita perlu bergaduh pasal ni lagi? Come on bunny. I love you so much. Let's just be happy"

Jaemin meraup rambutnya ke belakang. Dia pun dah bosan dengan semua hal ni. Tapi dia tak kan berputus asa demi Heejin. He loves her damn much!

"That's my only wish. I want to be happy with you. But why everything seems so hard. Am i ineligible?"

Mata Heejin sudah berkaca kaca. Dan itu buat Jaemin rasa macam nak pukul diri sendiri bila tengok semua itu. Heejin layak bahagia! Dan dia akan buktikan semua itu.

"Don't ever said that bunny. You will always worth"

Jaemin menarik tubuh Heejin kedalam pelukannya. Dia janji akan buat Heejin happy macam perempuan lain.

...

Best Friend | HYUNJIN JAEMINWhere stories live. Discover now