Jaemin melihat ada sebuah motosikal dibelakang melalu cermin sisi. Sangat laju. Macam tengah kejar dia. Dia pun apa lagi. Bawa selaju yang mungkin. Memandangkan tak ada orang di jalan, dia bebas bergerak.
Tapi semakin dekat motosikal itu, dia tahu siapa penunggangnya. Hyunjin. Dia hanya mampu senyum sinis. Sengaja dia tunggang lagi laju. Dan pada akhirnya Hyunjin melintasi dia. Dia terpaksa break dan motornya terseret lalu melanggar motor Hyunjin.
Mereka sama sama tercampak diatas jalan. Darah sudah mengalir keluar dari anggota tubuh seperti tangan, lutut dan juga dahi. Tapi mereka tak hiraukan semua. Selagi mereka mampu bangun, mereka bangun.
Hyunjin menerpa kearah Jaemin. Kolar baju Jaemin ditarik dengan kasar. Muka Jaemin ditumbuk. Dan Jaemin pula tidak berdiam diri. Dia membalas dengan sedaya upaya.
"Kau tak layak dapat Heejin sial!" tengking Hyunjin.
"Dia girlfriend aku hanat!" kata Jaemin bersama satu tumbukan pada muka Hyunjin.
"Kau selalu sakitkan hati dia bodoh!"
Giliran Hyunjin membalas. Darah sudah keluar dari mulut masing masing. Tapi kedua orang mereka masih enggan berhenti.
"Aku tahu macam mana nak jaga hati dia. Kau tak yah masuk campur sial!"
Lagi geram Hyunjin bila Jaemin cakap macam tu.
"Hey bapak segala sial! Kau jangan sampai aku rebut Heejin untuk kali kedua"
Entah kali berapa Hyunjin tumbuk Jaemin dan kali ni Jaemin tak balas. Kedua orang mereka terbaring diatas jalan. Untunglah jalan tu sunyi sepi. Kalau tak memang dah arwah dua orang mereka.
"Call ambulance" kata Jaemin.
Hyunjin pandang sebelah.
"Asal aku pulak! Kaulah hanat!" tengking Hyunjin.
"Argh! Dah separuh mati macam ni pun kau still nak berdegil!"
"Asal? Baru sekarang kau nak ingat mati"
Hyunjin senyum sinis. Tidak lama selepas itu Jaemin menarik rambutnya. Maka perang tarik rambut bermula disitu.
Tidak lama selepas itu siren polis kedengaran.
"What the hell both of you doing here?!" kata polis itu.
"Kitorang main kahwin kahwin ni ha. Ni Hwang Hyunjin, wife saya"
Hyunjin yang mendengar itu terus tumbuk perut Jaemin.
"Tengah sakit macam tu pun boleh loyar buruk lagi eh" tegur polis itu.
"Encik polis lah! Dah tahu kitorang baru lepas accident, masih nak soal lagi" kata Hyunjin dengan tak puas hati.
No please Kang Merryn! Stop thinking about him. Asal kau pergi suka lelaki yang tak ada hati dengan kau pun. Even sikit! Move on Ryn. Belajar move on! Sampai bila kau nak sakit hati macam ni.
Argh! Stres aku macam ni. Ada baik jugak kau pergi dapur buat jus carrot susu. Sedap pun sedap. Yang penting boleh hilang stres kau.
Fon diatas meja bergetar. Itu bermakna ada orang call. Aku tengok nama pemanggil. Yoshi?
Tanpa menunggu lagi aku tekan icon hijau. Hampir luruh jantung aku bila Yoshi bagitahu yang Hyunjin accident. Aku terus letak telefon. Hoodie berwarna coklat cerah aku sarung pada tubuh. Nasiblah lepas balik sekolah tadi aku dah mandi.
"Ha nak pergi mana pulak tu?" soal ibuku Eunji.
"Ryn nak pergi jumpa Hyunjin kejap ibu" jawabku.
At least aku tak menipu ibuku. Memang betul pun aku nak pergi jumpa Hyunjin atau lebih tepat nak pergi check sama ada Hyunjin okey atau tak.
"Yelah. Jangan balik lambat. Kejap lagi papa dengan abang balik. Kita nak makan sama sama"
Aku mengangguk dan terus keluar. Damn! Harap harap dia okey. Hwang Hyunjin. Kenapalah kau selalu buat aku risau.
...
YOU ARE READING
Best Friend | HYUNJIN JAEMIN
Romanzi rosa / ChickLit"Kau kena ingat yang aku tak kan berhenti sampai bila bila!" "Kau jadi manusia, jangan jadi bodoh. Suatu hari nanti kau kena move on jugak" "Kau siapa nak atur hidup aku sial" "Haih! Asal kau bodoh sangat Ryn. Kenapalah kau pergi suka dengan lela...