🔳 29

61 4 0
                                    

Aku dengar suara nenekku dari luar bersama ketukan pintu. Suara nenek macam panik. Tanpa menunggu aku membuka pintu bilikku. Muka nenek nampak risau semacam.

"Kenapa ni nek?" soal ku.

"Kawan kamu Hyunjin..."

Okey aku sudah tak sedap hati. Hyunjin kenapa?

"demam. Nenek suruh makan dia cakap tak nak. Kamulah pula pergi tengok" sambung nenek.

Aku bernafas lega. Ingatkan apa lah tadi. Hyunjin ni memang. Demam je mesti mengada lebih.

"Nenek nak masak makan tengahari. Ubat nenek dah letak dalam bilik tadi"

Aku mengangguk. Terus kaki melangkah menuju ke bilik Hyunjin dan Jaemin.

"Makan lah ubat hanat. Kenapa kau baby sangat ni"

Aku dengar suara Jaemin. Pintu dikuak sedikit dengan perlahan. Hyunjin tengah baring manakala Jaemin duduk disebelah cuba untuk pujuk sahabatya itu makan ubat.

"Baby tu kau! Muscle berketul ketul macam ni, kau cakap baby pulak"

Hyunjin protes. Aku hampir ketawa tapi aku tahan. Aku nampak Jaemin cubit pipi Hyunjin.

"Kau bernasib baik sebab aku tak larat. Kau tunggu nasib kau lepas aku lega nanti. Hancur pipi kau!"

Haih! Comel pulak dorang ni.

"Tak takut tak takut"

Jaemin sengaja mengapi apikan keadaan. Dan aku decide untuk ketuk pintu. Tunggu dorang habis bertekak, sampai esoklah jawabnya.

"Ha bagus kau datang Ryn. Kau tengoklah baby besar ni. Merengek aje kerjanya" sindir Jaemin.

Hyunjin pasang muka tak puas hati. Aku tahu dalam hati dia nak sangat bangun pukul Jaemin tapi dia tak sihat.

"Bila masa aku merengek hanat!"

Jaemin membuat muka lalu keluar. Tinggal lah aku dengan dia. Dengan perlahan aku duduk sebelah dia. Dahi dia aku sentuh. Bapak panas!

"Kau panas sangat ni. Jom pergi klinik"

Dia menggeleng kepala. Haih! Aku bersabar lagi.

"Tak nak pergi klinik, makan ubat"

Aku kasi choice lain. Tapi guess what. Dia menggeleng kepala jugak.

"Kau tahu kan aku tak suka ubat"

Aku pandang ke arah lain. Aku tahu sebenarnya. Tapi aku nak paksa dia makan jugak. Kalau tak melarat nanti, aku juga yang susah.

"Well kalau macam tu aku keluar dulu"

Aku bangun tapi dia lebih pantas tarik tangan aku sampai aku terduduk semula.

"Kenapa kau tak paksa aku lagi? This is not you Ryn. Ryn yang aku kenal akan paksa aku sampai dia menang. Sampai aku telan ubat tu..."

Dia pandang aku dalam dalam.

"Aku rindu Ryn aku yang dulu"

Sumpah aku rasa sebak. Sejujurnya aku pun rindu dia sangat sangat. Tapi bila teringat kejadian dimana dia sanggup tengking aku demi perempuan lain, hatiku sangat sakit. Dan aku dah berusaha untuk tutup hati aku untuk orang lain termasuk dia, tapi aku tak boleh. Hati aku memang dah melekat dekat dia.

"Tolong bagi aku second chance Ryn. Aku janji yang aku tak akan sia siakan. Aku janji aku akan sayang dan cinta kau lebih dari orang lain. Even kau nak hukum aku sebelum kau maafkan, aku akan terima Ryn"

Benteng air mataku musnah. Aku menangis di depannya lagi.

"Aku faham rasa sakit kau tak setanding dengan apa yang aku rasa. Aku tahu kau sangat sangat terluka Ryn. Tapi aku nak kau tahu yang tiada siapa dalam hati aku. Kau sorang je perempuan dalam hati aku sekarang. Dalam otak aku pun cuma ada kau Ryn"

Aku tahu dia sangat ikhlas dengan kata kata dia. Jadi aku sudah buat keputusan. Dan aku harap keputusan aku betul. Tiada lagi penyesalan atau sakit hati lepas ni.

"Sure. Tapi ini bukan second chance but your last chance. Aku tak nak sakitkan hati aku. Dan aku tak nak tipu perasaan aku yang aku cuma cinta kau sorang. Dari dulu dalam hati aku cuma ada kau. Dan aku tak tahu kenapa aku tak boleh buang. Sebenarnya aku dah cuba untuk buang tapi..."

Kata kata aku terberhenti bila ada benda lembut tindih bibirnya. Terus badan aku jadi pegun. Aku tak pernah sangka ini tindakan dia. Dia sangat berani untuk kiss aku.

"Tolong jangan buang aku dari hati kau"

Aku masih diam membisu. Otakku masih mencerna kejadian tadi. Apa yang sudah terjadi? Betulkah dia kiss aku tadi?

"Sudi tak kau jadi soulmate aku?" soal dia lagi.

Aaa! Dia tengah propose aku. Moment yang aku impikan selama ini menjadi kenyataan. Air mataku keluar lagi. Tapi kali ni air mata kegembiraan. Dengan perlahan aku mengangguk.

"Damn! Kenapa kau nangis ni"

Dia lap air mataku. Aku terus peluk dia ketat ketat.

"Thanks sebab bagi aku kesempatan lagi Ryn"

...

Best Friend | HYUNJIN JAEMINWhere stories live. Discover now