Esoknya aku ke sekolah seperti biasa. Berjalan menghirup udara pagi yang segar. Hari ni aku sengaja keluar awal. Aku sure aku kena bebel dengan Hyunjin sebab tak tunggu dia. Tapi apa aku kisah. Biarlah dia.
"Awal kau hari ni?"
Seseorang tegur aku. Terus aku toleh ke sebelah. Junkyu rupanya. Akhir akhir ni aku selalu jumpa dengan dia.
"Kau pun apa kurangnya. Bukannya kau selalu datang 10 saat sebelum loceng berbunyi ke?"
Kami ketawa. Nampak kedua belah lesung pipit dia. Cute je nampak.
"Lah aku baru perasan kau ada lesung pipit"
Junkyu belek kedua belah pipi aku. Well inilah harta kesayangan aku.
"Sampai hati kau baru sedar"
Aku pura pura merajuk. Dia ketawa. Semakin lama aku kenal dengan si Junkyu ni, makin banyak persamaan antara kami.
"Okay my bad. Takpe rehat nanti aku lanja kau fresh carrot susu. So aku pergi dulu"
Aku mengangguk. Orang cakap rezeki jangan ditolak. Haih! Dah lah hensem, baik pulak tu. Package betul kau Junkyu.
"Anyway thanks Junkyu"
Dia melambai tangan pada aku. Aku balas dengan senyuman.
Sebaik saja Junkyu pergi, ada orang tarik aku ke belakang sebuah bangunan. Bau wangi ini aku dah dapat teka siapa yang culik aku.
"Ikat dia geng"
Yiren. Aku tak terkejut sangat. Dah lama dia tak ganggu aku sejak Junkyu kasi warning dekat dia. Tapi kali ni entah apa pulak silap yang aku buat.
"Lepaslah aku" rayuku.
Mereka ikat kedua belah tangan dan kakiku. Tubuhku ditolak jatuh ke bawah. Sakit pinggang aku dibuatnya. Tinggi aku 170 kot. Kalau jatuh comfirm sakit pinggang dua hari. Kau ingat senang ke jadi orang tinggi. Ada kelebihan dan ada jugak keburukannya.
"Ada orang hantar pic ni dekat aku!"
Yiren dekatkan telefonnya pada mukaku. Gambar ni. Gambar aku dengan Hyunjin time dekat hospital. Time ni Hyunjin tengah peluk aku. Ada juga gambar aku tengah suap Hyunjin.
"A...aku boleh explain Yiren"
Satu tamparan melekat pada pipi aku. Rambut aku ditarik supaya kepala aku terdongak keatas.
"Mulut longkang kau ni tak layak sebut nama aku. Kau sebut sekali lagi, pecah mulut kau!"
Dia tendang kaki aku macam dia tendang bola. Sumpah sakit. Tak cukup dengan itu, dia tampar pipi aku sekali lagi. Bibirku dah selamat keluarkan darah.
"Kau ingat Merryn! Mulai hari ni, aku akan buli kau tanpa henti. Setiap hari kau akan dapat sakit dari aku!" tengking dia betul betul depan muka aku.
"Ingat dalam kepala otak sial kau tu!"
Dia tunjal kepala aku. Kemudian mereka pergi tinggalkan aku. Kaki dan tangan masih diikat. Tapi aku tak ada rasa untuk cuba buka tali itu. Aku terfikirkan nasib aku. Kenapa takdir aku macam ni.
Lelaki yang aku suka, tak suka dengan aku. Hanya menganggap sebagai kawan. Dan disebabkan aku berkawa dengan dia, aku sering dibuli. Semalam pulak, aku ditunangkan dengan Jaemin. Argh! Serabut kepala aku. Aku rasa macam nak menjerit sekuat hati.
"Ryn!"
Aku pandang orang yang menegurku.
"Hwall..."
Dia terus buka ikatan pada kaki dan tanganku. Dia check mukaku. Somehow aku rasa jadi macam Hwall lebih bagus. Orang tak ganggu hidup dia dan dia pun tak ganggu hidup orang lain. Solo is the best.
"Dah jom kita pergi. Nanti aku ubatkan kau"
Dia bantu aku bangun. Tangan aku ditarik supaya mengikut langkah dia. Tapi aku masih beku dekat tempat aku berdiri.
"Tunggu apa lagi jomlah pe...."
"Boleh tak kau bawa aku pergi somewhere far from this place"
Hwall pandang aku sambil mengeluh. Dan kemudiannya dia tersenyum lalu menepuk kepalaku dengan lembut.
"Kau ni nampak je kuat tapi mudah crack jugak"
Dia tarik tangan aku untuk pergi. Helmet dihulurkan pada aku. Kami pergi dari situ. Entah kemana dia bawa aku pergi.
...
YOU ARE READING
Best Friend | HYUNJIN JAEMIN
Literatura Feminina"Kau kena ingat yang aku tak kan berhenti sampai bila bila!" "Kau jadi manusia, jangan jadi bodoh. Suatu hari nanti kau kena move on jugak" "Kau siapa nak atur hidup aku sial" "Haih! Asal kau bodoh sangat Ryn. Kenapalah kau pergi suka dengan lela...