الفصل الأول ♥️

17.7K 294 18
                                    

(سلامات يا أحلى متابعين .. إيه الأخبار بقى 😂 أنا جاية ببارت جديد من الرواية الجديدة وبتمنى فعلا إنه يعجبكم اوك 😂 ولو مش عجباكم همسحها)

©©في منزل السيدة فريدة المنصوري بأسيوط ...

#تلك الفترة كانت إجازة العام للفتاتين المشاغبتين سهيلة و فاطمة وكانتا تغطان في سبات عميق داخل غرفتهم الكبيرة ذات الطلاء الوردي والمليئة بجميع الأشياء التي يحتاج إليها الفتيات .. دخلت عليهم السيدة فريدة وهي ممسكة بإحدى فردتي حزائها ذو الإصبح (أبو وردة يعني 😂) وتتسلل على أقدامها لكي توقظهم من نومتهم الثقيلة ....

فريدة بابتسامة :- يا فتاح يا عليم يا رزاق يا كريم يلا يابت إنتي وهي إصحوا بقى من نومكم ده سوو فطومة يابت منك ليها وليد جاي النهاردة العشاء يلا قوموا ننضف البيت قبل ما يوصل .

سهيلة أثناء نومها :- أوووف بس بقى يا مرادي مش كل دقة قلب تقولي هاتي بوسة يابت يوووه بقى .

فاطمة وهي تبتسم في نومها :- وأنت يا سنيور عُمر إيبلكچي إتلم بقى وخليني أقطع البطاطس ده أنت طلعت قليل الأدب أوي وسافل جداً .

فريدة بهمس وتنظر إليهم باستغراب :- مالهم دول يوه وبيتكلموا مع مين وهما نايمين طب أستنى ولا أصحيهم يوضبوا البيت قبيل العصرية أما أصبر بقى عليهم شويه وأسمعهم هيقولوا إيه تاني .

سهيلة وهي تغني :- أصل الأفندي ده ف حتة تانية عندي .. مترستق جوا قلبي .. وف قلبي له غلاوة .

فاطمة ضحكت وإحتضنت الوسادة :- هههههههههههه والله قليل الأدب ومش متربي هيييح بقى ع العشق المجنون ده يا جودعان أووف بقى .

فريدة بغضب وبدأت بضربهم بحذائها :- قومي يابت يا مقصوفة الرقبة منك ليها ليها جتكوا حش وسطكم عمّالين تغنوا وتضحكوا وأنتو نايمين قومي فزي يلا يا زقردة ياللي إسمك سهيلة إنتي وفاطمة .

سهيلة وفاطمة بفزع وتأوه :- عااااااااااااااا ضرررببب لااااااا عاااااااا أبوووو ورررردة لااااااا يااااااا فيروووو هنقوووم والله خلااااص ااااه ضهري يانا دماغي ااااه إرحميييناااااا ياااامووووو عااااااااا .

(ماشاء الله الحجة فريدة نفضتهم 😂 يستاهلوا)

فريدة بغيظ :- مهو أنتو لو عندكم دم زي باقي البنات مش هعمل كده كل يوم والتاني فيكم .

سهيلة بتذمر :- يوووه يا ماما كل يوم تضربينا بأبو وردة علشان بنتكلم وإحنا نايمين طب إحنا ذنبنا إيه يعني بقى دي حاجة لاإرادية وغصب عننا .

فاطمة وهي تومئ برأسها :- أه أه والله يا ماما فيرو إحنا ملناش دعوة بكده يووه .

فريدة بضيق وإرتدت حذائها مرة أخرى :- حرقتوا دمي جتكوا داهية قومي يلا إنتي وهي وليد جاي كمان ساعة والبيت محتاج نضافة وأنتو حضراتكم نايمين لغاية العصر إنجزوا يلا وخلصوا .

معشوقة الأدهم (مكتملة)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن