JANUARI 1, 1984
HARI PERTAMA PERSEKOLAHAN'Eomma ,nak coklat boleh?'
'Tak boleh,nanti gigi rosak.'
'Habis,adik makan gula sebotol tu boleh pulak.'
'Tu kejadian tahun lepas namjoon.'
'Hhhmmpphh,merajuk!!'
Budak lelaki yang berumur 7 tahun dan bernama kim namjoon itu merajuk sebab eomma nya tak bagi coklat,eomma pun dah give up.Dia bagi duit dekat namjoon dan pergi beli dekat kedai runcit ahjussi cina tu.Senyuman yang luas dan dimple terpapar dimukanya sambil berlari beli coklat.
Kring! Bunyi loceng kedai.
Ahjussi cina: hi,adik.
Namjoon: hi,ahjussi tahu tak dekat mana section coklat?
Ahjussi cina: disebelah kamu,sayang.
Namjoon: thank you.
Ahjussi cina: your welcome.
Sementara sibuk berlari tu,akhirnya jumpa coklat bar tapi tinggal satu je.Masa sedang pegang,ada tangan yang kecil dan gebu pegang sama.Mereka melihat sesama sendiri,budak tu kelihatan lagi kecil dan muda dari dia.
Namjoon: ini aku punya.
Budak kecil: ni aku punya lah!
Namjoon: ni aku punya!
Budak tu lepaskan genggamannya terhadap coklat dan mula menjerit.
AAAAAHHHHHHHH!!!
krang!! Pecah gelas kaca dengan pasu bunga ahjussi tu.
Ahjussi cina: kuat betul budak ni.
Namjoon ambil jugak coklat tu dan pergi bayar dekat kaunter.Tak endah pun budak tu menangis tahik sekalipun,janji dia dapat coklat yang diidamnya selama ni.Joon berlari kearah eommanya dan terus bergerak ke pagar sekolah,budak kecil tadi masih lagi bengang.
Di kelas...
Cikgu: baiklah,murid2 baru darjah satu.Selamat datang ke sekolah bagi tahun 1984,iaitu tarikh hari ini januari 1.Saya nak memperkenalkan diri saya,my name is teacher IU.I mengajar english dan hai.
Murid2: hi!!!
Cikgu: sila memperkenalkan diri.
Lepas semua budak-budak memperkenalkan diri,giliran joon pulak untuk ke hadapan.
Joon: nama saya Kim Namjoon,saya tinggal dekat kampung jeolla-do dan berpindah dekat sini,bandar Incheon.
Cikgu IU: awak bersekolah dekat mana sebelum ni?
Joon: saya homeschooling.Ni kali pertama masuk kelas yang dipenuhi orang.
Cikgu IU: haha,setiap kelas memang ada orang sayang.Umur berapa?
Joon: 7 tahun.Bapak saya orang korea dan mak saya orang cina..
Cikgu IU: oh,mesti best kan pergi negara china time cuti nanti?
YOU ARE READING
Our Love/ 우리의 (Namjin)
Non-FictionKim Seokjin dan Kim Namjoon ingin menjadi penyanyi yang terkenal dan berjaya join kumpulan yang bernama Bangtan boys.Mereka berkahwin pada tahun 1994,jin berumur 16 tahun manakala joon berumur 17 tahun.Mereka dikurniakan cahaya mata pada 1996 dan 19...