Anak-anak bangtan sedang bermain bola sepak,Namyul tolong jaga bae jin sebab dia baby lagi.IU tengah masak pasta untuk buat macaroni cheese kegemaran mereka semua,Seokjoon dan namjin tolong potong.Pisau yang abang sulung seokjoon tu pegang terbalik.
Seokjoon: apahal kau potong terbalik?
Namjin:hiks...aku...hiks....tak reti.
Seokjoon: pasal matematik dengan bola jaring pandai pulak buat,bila masak tak reti.Eeee,buat malu jelah.
IU: kalau macam tu,namjin tolong aunty potong bawang.
Apabila namjin potong bawang,habis jadi jus.Meleleh sampai bawah meja.Seokjoon perasan dia pun mula nak membebel macam eomma jinnya.
Seokjoon: yang kau pergi cincang buat apa? Orang suruh potong bukan cincang.Kau ingat ni nak buat jus ke apa habis dihancurkan oleh tanganmu yang macam iron man tu!!
Namjin: Akudahcakapakutakretisetan!!
Abangnya cakap laju-laju macam tengah rap.Yeo joon meluru masuk lepastu peluk pinggang namjin,dia senyum sambil menampakkan gigi seputih susu and mata bulat comel bersinar.
Seokjoon: isshhh! Dah la aku nak ambil periuk.
Bila ambil periuk tu,patah habis pemegang.Seokjoon start panik dan buang keluar tingkap,lepastu terkena kepala unnie jual betik asam boi.IU masuk dan tengok pelik dekat dorang,macam gelabah je tapi dia buat tak endah dan masak balik campur tu campur ni dalam kuali.
Keadaan di luar rumah...
Jiseob menyepak bola kearah jungtae.Namyul datang main jugak sambil dukung baby bae jin,seobmin mula marah bila taemin menganggu sasarannya.GiHo dan YoonSeok letih nak main pergi duduk dekat kerusi sambil rembat air dorang ni.
Seobmin letih campur merajuk dia duduk atas rumput sambil kembungkan pipi dan muncungkan plump lips nya macam jimin.Yoonseok main lego atas meja...
jiseob: letih ah!jom rehat!
Jungtae: jom!
Sementara dorang nak masuk rumah tu,ada beberapa buah kereta datang nak culik dorang.Kelihatan kesemua gangsters datang tarik budak-budak ni termasuk IU yang tengah masak,mulut mereka ditekup oleh kulit pisang basi 40 tahun lepas yang tersangatlah busuk sampai pengsan.
Namjin: lepaskan kitorang pabo!
Gangster 1: diam !
Selepas mereka semua diculik,dibawa ke airport mengambil tikt dan pergi ke amerika syarikat.Bangtan baru rancang nak balik semula ke korea selepas kim young dan lee dong wook terselamat selepas melarikan diri.Soobin datang masuk sebab dia dah dapat kesan yang jennie and the gang culik budak2 termasuk namyul dan tunangnya itu sambil dibawa ke amerika.
Soobin: korang! Kim Namyul,IU dan anak-anak korang diculik oleh jennie!! Mereka dibawa ke amerika syarikat dan baik kita packing barang ni semua dan bergerak kesana!!
Jimin:habislah anak-anak aku dengan budak tu!!! Jom kemas barang!
Semua kemas barang dan bertolak ke negara barat.Jennie sibuk betulkan kasut tumit tingginya,g-dragon tengah hisap rokok,kai makan coklat dan chanyeol menyedut dadah menggunakan straw didalam platik kecil tu.
Jennie tengah tengok gambar namjoon dan smiling bila imagine yang dia dah rembat namja dimple tersebut.Dia mengarahkan orangnya sampaikan mesej dekat bangtan tu.
G-dragon: kau nak buat apa dengan lukisan tu?
Jennie: kita akan jual lukisan tu dekat boss bish dan selepas dijual,kita semua akan membuka kilang pasaran gelap secara sorok-sorok sambil agihkan keluar negara.
Kai: most good idea,babe.
Chanyeol: habis,apa kita nak buat dengan dorang ni?
Jennie: i don't know.Maybe kita akan bagi harimau albino tu makan,biar seokjin dan namjoon menangis siang malam apabila benda tu terjadi!
Dorang gelak kuat,IU rasa nak sepak je tapi tangan dengan kaki diikat dekat kerusi.Lukisan tu dalam perjalanan ke pejabat samseng terbesar di united states,drugonly.com
Selepas mereka sampai,geng jennie suruh masuk dalam kereta dan ikut je.Orang upahan jennie dekat jepun hari tu sampai,taehyung bangun nak marah.
Taehyung: mana anak aku dengan budak-budak tu?!!!
Orang upahan jennie: kalau korang semua nak balik manusia-manusia yang sedang diikat dekat kerusi tu,korang kena ikut apa yang kitorang suruh!!
Jungkook: nak suruh buat apa?
Orang upahan jennie: hantar 4 bungkus dadah bersama dengan rokok didalam beg besar tu.Kalau tak ikut,memang dorang akan dibaham oleh harimau belaan jennie..
Seokjin: jangan kau berani,iblis! Aku penat beranak dekat dorang,kau sedap yer nak bunuh!!! Tak guna!!!
Semua mengeluarkan senjata dekat bangtan.Makin takut ketar-ketar jimin sambil dipeluk oleh jhope,suga pun takut tapi dalam diam.Mereka agihkan beg dadah tu dan menyuruh hantar ke tempat terbiar dan banyak kes jenayah yang berlaku.Soobin pulak tengah call kesemua polis korea dan gengnya,dia jugak meminta pertolongan polis jepun suruh datang ke amerika untuk mengambil semula lukisan tu.
Soobin merangkak bawah meja dan berlari ke dalam bilik kebal yang belum dikunci.Dia menampal alat penjejak di belakang lukisan tu,letak balik dan naik ke atas bumbung menggunakan tali sambil tutup lubangnya.
Kranggg!! Tingkap pecah sebab si soobin ni lompat dari luar.
Dia nampak bangtan boys kena hadap samseng dadah tu sambil muka nak mengangis.mereka mengacukan pistol cepat-cepat dia menembak samseng tu dan mula lah pergaduhan,suga membaling jhope keatas muka boss samseng tu.Jin dan joon meyepak sambil menumbuk,jimin tunggang dibelakang penolong gangster tu sambil menutup matanya.Soobin berlari dengan bangtan dan tutup pintu gudang tu dari luar.
Hah,lega.
Seokjin: macam mana nak selamatkan mereka?
Soobin:jangan risau,maybe esok baru dorang datang.
Bangtan: APA?! ESOK?!
soobin: yelah! Dorang nak naik flight lagi,tunjuk pasport apa semua.Takkan naik hari ni sampai hari ni pulak?! Sabar jelah.
Keadaan di bilik mewah jennie...
'Habis lah dadah yang aku bagi tadi?!'
'Habis dirosakkan puan jennie.'
'Kau keluar dari bilik aku sekarang! Get out!'
Orang upahannya keluar dari biliknya dan jennie rosakkan habis barang atas meja dengan didalam bilik menggunakan kayu besbol.Lepas tu dia lega lepas nampak muka joon di frame gambar tersebut.
Jennie: aku akan dapatkan kau tak lama lagi! HAHAHHA!!
Bangtan rancang nak umpan semua geng jennie dan yang lain ke padang bola jaring yang luas.Lukisan tu dapat dikesan oleh penyiasat dari negara jepun didalam flight tersebut.
Bersedialah.
°
•
°
•
°
•
°
•
°
•
°
•Bangtan nak selamatkan mereka,maybe jennie dan 3 orang tu akan masuk penjara.Lepas semua ni habsi,barulah namjin moments yang sweet bermula...
YOU ARE READING
Our Love/ 우리의 (Namjin)
Non-FictionKim Seokjin dan Kim Namjoon ingin menjadi penyanyi yang terkenal dan berjaya join kumpulan yang bernama Bangtan boys.Mereka berkahwin pada tahun 1994,jin berumur 16 tahun manakala joon berumur 17 tahun.Mereka dikurniakan cahaya mata pada 1996 dan 19...