Jennie sedang mengemas semua barang-barangnya untuk bergerak ke negara matahari terbit,Jepun.Kim young dan lee dong wook dijaga oleh bodyguard2nya yang berbadan macho.
Jennie: akhirnya kita berjumpa semula,sayang.
Lee dong wook: kau diamlah! Tolong kami!
Telefonnya berdering.
Jennie: kenapa ni amy?
Amy: mama,kenapa tak bawa amy sekali?
Jennie: mama sibuk sekarang ni.Nanti mama suruh pengasuh bawa yer ke negara jepun nanti.
Amy: okay mama.
Jennie dan yang lain mengheret kedua-dua namja handsome tu ke airport international.Dia dah berada di dalam airplane and sedang menghirup air soda pepsi,bangtan dah sampai di airport cuma tunggu panggilan je.
Jam dah menunjukkan jam 11.Kesemua telefon public berbunyi,cepat2 suga mengangkat tapi semua tak terjawab.Makin mengelirukan,dia pergi balik ke arah telefon yang berwarna merah dan mengangkatnya.
Orang suruhan jennie: kau kena jalan dengan geng-geng kau tu,kalau ternampak yeoja yang ada ponytail tinggi berwarna merah,berbaju biru dan berkasut hitam.Tolong panggil dia,sebab dia pegang kertas arahan.
Call end..tut...tut..tut...
Suga: korang ikut aku!
Seokjin: kenapa?
Suga: ikut jelah.
Bila tercari-cari,nampak yeoja yang macam dalam telefon tadi.Terus dia memanggilnya..
Suga: betina! Sini!
Berpaling ke belakang dan terus bagi surat tu.Yeoja tadi hilangkan diri tanpa meninggalkan sebarang kesan.Seokjin yang tak puas hati dari tadi tarik kertas tu dan baca.
Sila pergi menuju ke dalam pintu
Masuk menuju ke airplane,kami akan rosakkan semua
Kabel elektrik buat sementara,lari cepat-cepat
Sebab kami takkan bagi sebarang tiket,our bodyguard
Will heret you satu gang kedalam airplane.
Jangan melawan!Seokjin mengarah semua bangtan mengikutinya,tetiba habis lampu terpadam.Suga tidur lagi tertidur akibat dihentak oleh jhope sebab lambat bangun,dia tidur berdiri.Lari keluar menuju ke airplane dan ditarik masuk kedalam bahagian utama.
Namjoon: kita dekat airplane ke ni?
Jungkook: eh,tak lah.Dalam kubur..
Joon nak sepak muka kook,tapi tahan dulu sebab kalau buat awal2 tak syok.Orang suruhan jennie tadi keluar dari lubang mana entah terkam lompat dekat depan dorang,terkejut kecuali suga.
Orang suruhan jennie: kamu semua akan pergi ke jepun.Saya dan boss akan bagi misi,kalau awak semua tak laksanakan misi tu,kim young dan kawannya akan mati selepas dicampak dari menara hotel.
Taehyung: misi apa?
Orang suruhan jennie: heh,just wait.
Jalan dengan berlagaknya sampai muka dia terangkat dan terhantuk dekat dinding.Dia bangun balik dan masuk kedalam dapur,jimin dan namjoon duduk sambil menghembus nafas.Ada seorang namja muda melompat sambil terkangkang memakai baju waiter dalam kapal terbang tu.Terkejut!
Namjoon: awak siapa?
'Hihi,My name is Yo Soobin.Your friend'
Jimin: kau soobin? Buat apa dekat sini?
Soobin: aku nak menyiasat pasal si jennie tu setelah beberapa tahun tak puas hati.Geram pulak dibuatnya..
Sementara si soobin tu membebel,jhope tengok suasana diluar dengan perasaan sedih.
Suga: aaahhh,sedapnya tidur.Jhoe,kau kenapa?
Jhope: kucing akulah.Teringat,dah berapa tahun dia hilang.Orang cakap last nampak yang kucing aku tu lalu dekat depan seorang yeoja berambut hitam,tapi tak tahulah betul ke tak.
Suga: sabar la.
Telefon chim berbunyi.Dengan segeranya dia mengangkat..
Jimin: kau nak apa holland?
Holland: tolong,dapur meletop.
Jimin: haaa! Macam mana boleh meletop?!
Holland: aku terbuka kuat sangat api.
Bedeboom! Dinding rumah tercabut.
Jimin: apa tu?!
Holland: aaa...ahjussi rumah sebelah berak kuat sangat sampai tandas meletop,bye! Hahah.
Call end...
Jimin: kalau aku tinggal,mesti akan rosak! Kalau tinggal tak sah !
Issshhh.Akhirnya,setelah beberapa jam.Dah sampai,mereka pergi ke hotel dan berehat,jennie dan yang lain sibuk ber karokae sementara dong wook and young tengah berusaha nak melepaskan diri.Terbuka jugak ikatan tu,cepat-cepat mereka lari takut kena tangkap.Bila salah seorang bodyguard jennie masuk,dah hilang dan terus menjerit.
Young dan dong wook keluar tapi gagal melepaskan diri sebab dah dijumpai oleh gangster hotdog.Habisla kali ni,ketua gangster tu akan ditunjukkan dalam chapter seterusnya.
Keadaan rumah pengasuh...
Taemin,seokjoon dan namjin bermain lompat-lompat.Jiseob merembat seobmin punya patung dan bermain kejar-kejar.
Bae jin di atas riba namyul, jungtae bermain high five dengan IU.
Yoonseok,GiHo dan yeo joon tengok kartun sambil makan snek,
Makin lama makin meriah rumah tu sebab kawan-kawan mereka datang nak bermain jugak.Pengasuh sampai tertidur atas meja sebab penat jaga budak2 ni yang macam apa entah.
Nanti sambung yerrr
YOU ARE READING
Our Love/ 우리의 (Namjin)
Non-FictionKim Seokjin dan Kim Namjoon ingin menjadi penyanyi yang terkenal dan berjaya join kumpulan yang bernama Bangtan boys.Mereka berkahwin pada tahun 1994,jin berumur 16 tahun manakala joon berumur 17 tahun.Mereka dikurniakan cahaya mata pada 1996 dan 19...