Part 12: Penculikan Jhope

92 12 48
                                    

Couple yoonseok sedang keluar berjalan-jalan dengan anak mereka, Jung GiHo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Couple yoonseok sedang keluar berjalan-jalan dengan anak mereka, Jung GiHo.Suga tetiber sakit perut nak berak sampai terheret sekali budak tu,jhope tinggal sorang duduk dekat luar,sedang leka dia menghisap lollipop.Ada sekumpulan gangsters datang menculik dia.

Jhope: yah! Apa benda ni?!

Gangster 1: diamlah! Ikut kami!!

Jhope: lepaskan aku lah, hanat!!

Kepalanya diketuk oleh periuk berjenama Toyota sampai terjatuh gula-gula lollipop tu.Van tersebut pecut mengalahkan cerita
Fast&furious: hob and shaw,suga dan GiHo memanggil van tu suruh patah balik.

Suga: WOI! BAGI BALIK HUBBIE AKU!!!

Dia marah sambil baling kasut nike kearah van tu tapi malangnya dia bertukar arah pergi ke muka Soobin TXT.

Soobin: you! Come here peace of shit!!!

Suga: anakku,jum lari!

GiHo: aaaaahhhh!

Berlari bersama-sama sambil kena kejar dengan soobin yang memegang penukul Thor Avengers.Malam tu,dorang berbincang macam mana nak selamatkan jhope.Muka GiHo tak benjol,muka suga yang benjol,namjoon rasa nak tergelak tapi jin mencubit
Putingnya kuat-kuat.

namjoon: aaaaaqhhhhhh!! sakit!

Seokjin: ingat kelakar ke gelakkan orang.

Dekat depan suga nampak biasa je,tapi dekat dalam memaki hamun tahap mak nenek geramnya dengan joon asyik tergelakkan dia.Suga cakap padan muka secara berbisik dan perlahan dekat joon,tae makan banyak dari biasa dan perut dia buncit sikit.

Jimin: banyak kau makan hari ni.

Taehyung: entah la.Asalnya aku tak suka tau donat coklat ni,sejak kebelakangan ni aku jadi obses gila.

Jungkook pun letih sebab melayan tae malam dengan pagi buta.
Ada satu hari tu,pukul 4 pagi taehyung kejut dia nak french fries campur jem berry,mana buka kedai masa tu.Semua tutup,kalau kook tak layan merajuk seminggu tae.Mood swings pulak tu,kook tak tahu nak buat apa dah.Jin sambung balik topik jhope sambil tidurkan babynya.

Seokjin: habis,macam mana nak selamatkan dia?

Jungkook: tak tahu lagi,jom kita pikir masak2 dulu.

Baby namjin: AAAAHHH! HUUAAHHHH!

Start merengek nak susu,jin bawa dia masuk bilik takut orang ketuk pintu rumah dia.Namjoon just terpinga-pinga dekat situ,
Jhope diikat pada kerusi dan mulutnya ditutup dengan kain.Dia berada didalam gudang terbiar dan gelap,bila susuk tubuh wanita memasuki kawasan tu,lampu terbuka.Bayang itu ialah
Jennie.

Jennie: hi,babe.

Dia tarik kuat2 kain tu sampai jhope terbatuk.

Jhope: kau nak apa dengan aku huh?!

Jennie: saja-saja culik sebab nak ugut si namjoon tu.

Jhope: kepala hotak kau saja2!! Hoi,ramai lagi namja handsome and bujang dekat dunia ni.Kenapa mesti nak rembat suami dan bapak orang?! Penerangan please!!

Jennie: sebab dia je yang aku sayang.Orang lain tak boleh ambil
Dia termasuk seokjin dan anak sulungnya!!

Jhope: berhenti buat kerja bodoh ni!! Cari lah orang lain! Lepaskan akulah! Kesian suga dengan giho cari aku!!

Jennie: bodyguard! Please make him shut up.

Bodyguard mat salleh datang masuk dengan sunglasses hitam and berotot besar.Jhope terkebil-kebil nak keluar dari situ tapi sempat kena tarik dengan bodyguard lagi sorang, afro.
Kedua-dua bodyguard tu berdiri dihadapannya sambil pegang crayon and mekap.Jhope menjerit no sampai diluar gudang.

Aaaaaaahhhhhhh nooooooo!!! Jhope menjerit macam yeoja

Soobin tetiba datang ketuk pintu rumah jin and joon.Namjoon yang membukanya.

Namjoon: adik ni siapa?

Soobin: you tengah cari jhope kan? Ni dia buktinya clue tu.

Menunjukkan lollipop didalam plastic beg zipper.Sebenarnya,dah rongak gula2 tu sebab jhope hisap sambil gigit.

Namjoon: ah-

Soobin: hi,nama saya Yo Soobin.Seorang detektif dan juga seorang polis spy,well hello hantu gula mulut takde insurance.

Dorang dua tu pandang je suga.Dia secara perlahan-lahan undur kebelakang dan menghilang sambil pakai mask kecantikan,bunyi air kotak disedut berada di belakang joon.Soobin menolak namjoon sampai jatuh menungging nak cati siapa tadi tu,rupanya GiHo.

Soobin: adik tahu tak macam mana uncle jhope kena culik?

GiHo: kita tak tahu sebab teman appa pergi tandas.Lagi satu,uncle jhope tu daddy kita.

Soobin: asal tetiba aku dirty mind ni pasal panggilan daddy tu?
Lupakan.Ooh,ayah awak.

namjoon: macam mana kau tahu pasal kitorang ni?

Soobin: korang kan artis terbesar di dunia ni sekarang.Sebab tulah aku tahu,alamak.

Joon mencebik dan masuk kedalam bilik,lepas seminit kena sepak keluar sebab seokjin tak pakai baju.Kesian dia...
Muka jhope dah kena mekap tebal macam bapok,dua bodyguard tu gelak macam robot.Jennie datang masuk memanggil kedua2 orang tu dan memegang pintu and suis lampu.

jennie: bye bitch.

Jhope: fuck you!!!

Lampu terpadam.Keesokan pagi,soobin dan gang bangtan mencari barang jhope yang terjatuh.Kebetulan minyak van semalam tumpah sampai atas jalan raya dan memanjang je sampai ke jalan raya.

Soobin: follow me.

Bangtan boys: what?!

Akan bersambung sebentar pagi.....

Our Love/ 우리의 (Namjin)Where stories live. Discover now