Suasana menunjukkan sebuah condominium mewah.Mempunyai swimming pool,taman permainan dan tempat dating.Di beranda rumah tersebut menunjukkan satu susuk tubuh yang handsome sedang berdiri sambil melihat langit malam dan langsir bergerak-gerak,angin bertiupan rambutnya sampai kebelakang,bulan penuh dan dipenuhi bintang.Namja tersebut ialah Lee Dong Wook.
Lee Dong Wook: buat apa kau pikirkan lagi betina bangang tu.Dia kan dah rampas duit kau!!
Flashback
Masa tu dong wook baru balik dan Amy masih lagi baby.Dia sedang nak mandi tiba-tiba terdengar suara jennie bercakap dalam phone.
Jennie: takpelah.Aku just gunakan dia je untuk duit dan harta,untuk kita berempat.
Dia berasa terkejut selepas jennie berkata pada dirinya begitu.Kenapa dia sanggup gunakan untuk duit dan harta,tanpa membuang masa,dong wook menyerbu bilik jennie.
Lee dong wook; sampai hati kau gunakan aku semata-mata untuk harta dan duit?!!! Patutlah makin lama makin sikit duit aku,rupanya kau punya kerja!!!!
Jennie: ooohh,berani kau membebel yer? Sini aku tampar kau!!!
Tangan jennie sempat ditahan oleh dong wook.
Lee dong wook: kau keluar dari rumah aku sekarang!!! Dan jangan berani datang balik!
Jennie mengemas bajunya dan mengambil amy keluar dari rumah tersebut.Dia berasa patah dan pecah hatinya selepas dapat tahu yang jennie buat macam ni dekat dia.
End of flashback..
Dia beredar dari beranda,ambil baju dan keluar makan angin.Masa berjalan tu,dia terlanggar seorang lelaki berhood hitam dan sorok mukanya.
Kim young: hoi,mata letak dekat mana?!!!
Lee dong wook; eh,sorry!
Kim young; ahh,awak tahu tak dekat mana kedai makan di area ni? Sebab tak biasa lagi bandar seoul ni.
Lee dong wook: eh,takpe.Jom saya belanja makan sambil tunjuk arah jalan.
Kim young: kita baru je jumpa.
Lee dong wook: takpe,jom.
Kotak yang jennie suruh hantar tu dah berada didepan rumah jin dan joon.Orang pos laju tu menekan loceng.
Ding! Dong!
Seokjin: yes,ada apa?
Orang pos laju: ada penghantaran untuk encik,sila tandatangan dekat borang ni.
Tanpa berfikir panjang,dia terus sign dan mengambil kotak tu.Enjin motor dah di start dan bergerak ke alamat seterusnya,jin berasa pelik sebab ada orang hantar kotak ni.Mungkin adik namjoon kot hantar? Apabila dia membuka....
Aaaaaaaaahhhhhh!!! Mayat kucing!!!
Asisstant kedua jennie merakam guna camera sambil duduk menungging diatas dahan pokok.tiba2 pohon kayu tu tercabut dan jatuh atas tanah.
Bedebung!! Sakit tu jatuh.
Asisstant kedua jennie: 🎶 sepohon kayu daunnya rimbun,walaupun hidup seribu tahun,kalau tak sembahyang
Apa gunanya!🎶Namjoon berlari keluar sambil bawa kayu besbol dan seokjin menyorok dibelakangnya.Cepat-cepat dia bangun dari jatuh menungging macam punggung jungkook tengah buat twerk dance.Bila joon tengok,just pohon pokok je ada dekat situ.
Namjoon: cuma pokok je.Tapi,mayat kucing tadi tu siapa hantar?
Seokjin: aku tak tahu.A-aku takut.
Joon mengheret jin masuk kedalam rumah.Ehem,bukan mengheret badan orang atas tanah,mengheret tangannya..
Jimin mengajar baby taemin makan,Holland keluar sambil pakai baju zumba.Jimin: lawa baju.Nak pergi cuci jamban ke?
Holland: nak pergi kelas zumba lah.Apa lagi?
Jimin: kalau pergi kelas zumba,rajin pulak pergi? Kalau suruh basuh pinggan,cuci meja,mandikan baby ni lepastu minta tolong bawa pergi klinik untuk cucuk baby taemin vaksin bukan main kau malas tahap lembu yer?
Holland: bye,I pergi dulu.
Jimin: eeee,geramnya aku dengan kau ni!!!!
Dush dush! Bedebok! Krakk!! Aaaahhh,chim pwease stop!
Adiam ah kau!! Pang! Pang! Watcha! Hiyarrhhhh!!Suara holland menjerit dan suara chim tengah karate kedengaran di kawasan kejiranan tersebut sambil diselangi suara baby taemin ketawa.
Hahahahahahah!! Suara baby ketawa makin lama makin hilang dan lompat ke situasi taehyung and jungkook.
Jungkook: kenapa kau asyik badmood je?
Taehyung: sebab kau tak bawa aku naik kuda mainan yang bergerak masukkan syiling dalam mesinnya tu.
Jungkook: oh my god! Tak padan dengan tua bangka nak naik kuda tu? tak pasal-pasal pecah kuda tu kalau kau naik.
Taehyung: tak nak kawan,wekkk!!
Tae jelir lidah dengan teruknya sampai nampak anak tekak dekat kook.Dia ambil selimut dengan bantal tidur dekat luar dan merajuk.
Jungkook: apahal dia badmood ni? Biasa tak macam ni? Haih,malas layan.
Di taman,Lee dong wook dan kim young sedang melihat suasana malam sambil bunga sakura bertebangan.Pikiran dong wook tak henti-henti pikir masalah duit dia,macam mana nak settle.Young bercakap padanya suruh berhenti pikir pasal kewangan dan menyuruh pikir benda yang menyenangkan hati dan minda.
Lee dong wook; kau sebenarnya dah berapa tahun datang sini?
Kim young: baru beberapa bulan yang lepas.Sebelum saya berjumpa dengan kim seokjin lagi,adik saya.
Lee dong wook: seokjin yang dari kumpulan bangtan boys tu?
Young mengangguk,tangannya makin lama makin dekat dengan tangan dong wook,tapi dia tak perasan dan terus ambil tangannya.Young berasa sungguh pasrah..
Jennie plan benda lain pulak,iaitu menculik salah seorang ahli bts.Siapa agaknya? Dia meeting sekali dengan geng-geng kongsi gelapnya.Jennie ialah boss kepada kumpulan tu,dia ialah orang paling ditakuti walaupun ada baby face.
Geng : siapa yang boss nak culik?
Dia sedang berfikir,dah dapat idea sambil mentol lampu muncul atas kepalanya.
Jennie: kita culik...... Jhope sunshine!!
Semua gelak riang dan jahat.
Errrmmm,makin lama makin complicated story yang author buat ni.Tetibe ada geng kongsi gelap pulak,lepas ni apa? FBI?
Spy? Action? Lantak ah,story ni author yang buat,idea author,boleh la tambah sesuka hati aahahahahah.aaahhhh,takpe author bukan nak memeningkan korang semua.Just baca lah yerr.Comment tau💖💖💖💖
YOU ARE READING
Our Love/ 우리의 (Namjin)
Não FicçãoKim Seokjin dan Kim Namjoon ingin menjadi penyanyi yang terkenal dan berjaya join kumpulan yang bernama Bangtan boys.Mereka berkahwin pada tahun 1994,jin berumur 16 tahun manakala joon berumur 17 tahun.Mereka dikurniakan cahaya mata pada 1996 dan 19...