Part 4: A child?

150 14 35
                                    

TAHUN 1996DI RUMAH NAMJIN,SEOUL

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

TAHUN 1996
DI RUMAH NAMJIN,SEOUL

Kumpulan bangtan boys telah debut tahun ni,jadual tu bergilir-gilir.Kalau jimin kerja hari ni,taehyung cuti.Kalau esok,tae kerja jimin pulak cuti haa,begitu..Namjoon pergi kerja,tinggal seokjin sorang diri sebab dia tak berapa nak sihat hari ni.

Seokjin berasa sangat sunyi sebab namjoon pergi studio rakaman lagu.So boring,dia pun pergi keluar jalan2 di bandar seoul.Tetiba dia nampak eomma dan appanya beli barang di kedai barangan hiasan,cepat-cepat dia menyorok disebalik tiang yang besar dan gemuk.

Nasib baik tiang tu gemuk. Kata hati jin,lantas dia balik rumah.Lepas sampai,dia rasa nak muntah dengan teruk sekali.

Uweeekkk!! Uweeekkk!!! Muntah sampai hampir nak pengsan tapi terpaksa gagahkan diri untuk flush muntah dalam jamban tu.

Di airport...

Di airport international,sesak dengan pelancong luar negara dan orang yang baru balik dari melancong atau kerja.Camera menunjukkan kasut yang memijak lantai dan menunjukkan
Seorang jejaka yang bentuk badannya slim lagikan handsome itu telah sampai di airport sambil membawa beg bagasi.Terlihat family seokjin berlari kearahnya sambil memanggil nama kim young.

Kim Young : eomma! Appa!

Eomma: anakku!!

Appa: kamu kelihatan sungguh sihat.

Kim young: terima kasih,appa.Seokjin mana? Lama tak berjumpa.

Eomma: adik kamu tu dah pergi cari kerja di seoul,betul tak abang.

Appa jin just buat muka tawar dan takde perasaan apabila mendengar nama anak bongsunya.Young terlihat sangat kecewa sebab tak dapat berjumpa adiknya,kemudian dia mengikuti family balik rumah.

Berbalik pada seokjin...

'Hadoi,sakitnya kepala aku'.Berpusing-pusing pulak tu.' Kata seokjin pada diri sendiri,dia call namjoon menggunakan telefon nokia.Tapi sia-sia je sebab tak diangkat,jin bercadang untuk pergi sendiri ke hospital tanpa bantuan sesiapa.Apabila masuk dibilik doktor,nurse tu memanggil tempat ultrasound.Jin berasa hairan,rasanya just cakap yang dia ni muntah2 dan sakit kepala.Kenapa kena pergi ke bilik check perut pulak?

Doktor: tolong baring dulu.Saya nak check perut awak.

Seokjin hanya ikut apa yang doktor suruh.Lepas dia baring,doktor hidupkan mesinnya.Doktor menyapu gel diperut jin...

'Woi,sejuk macam setan!' Menjerit jin sampai doktor gelak tengok dia.

Doktor: wah,jarang kes ni berlaku.Nampaknya,encik seokjin awak pregnant 1 bulan.

Alangkah terkejutnya jin apabila mendengar ayat tu keluat dari mulut doktor tersebut.Betul ke apa yang dia hadapi sekarang ni? Ke doktor saja nak tipu dia?

Seokjin: betul ke doktor?

Doktor: betul.Nanti bulan depan tolong datang sini yer.

Seokjin: baiklah.

Jin keluar dari hospital sampai matanya berkaca dan berair sambil pegang card.Kenapa perkara mengarut ni berlaku?

Betul ke aku ni manusia? Kenapa lelaki boleh mengandung?

Seribu soalan muncul didalam otak jin.Namjoon dah balik rumah,tiba2 nampak jin datang dekat dia sambil tersengih luas.

Apahal dia ni?

Seokjin: aku ada benda nak bagitahu.

Namjoon: just bagitahu jelah.

Seokjin: betul?

Namjoon: yes.

Seokjin: a-aku pregnant.

Semua senyap je suasana.

Namjoon: cakap lagi sekali.

Seokjin: aku pregnant!

Joon seakan-akan tak percaya apa yang jin cakapkan.Asal mengarut je ni? Ke jin ni saja nak buat lawak?

Namjoon: tunjuk buktinya.

Jin menunjukkan gambar ultrasoundnya.Namjoon terkejut sampai jatuh atas kerusi,apakah shitty things ini?! Biar betul?!
Joon dah la baru lepas berlatih lagu DNA tadi.Letih pulak tu,tiba2 benda ni muncul,dia belum bersedia menjadi ayah lagi...

Adakah joon menerima anak itu atau tak? Sila nantikan chap seterusnya pada hari esok...💖💖💖💖

Our Love/ 우리의 (Namjin)Where stories live. Discover now