Part 18: Kim Young

62 10 95
                                    

Bang pd dah mula risau dengan mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Bang pd dah mula risau dengan mereka.Yelah,dah berapa minggu hilang.Dah la orang pentas dan army-army dah mula rindu dekat bangtan boys,dia nak call sibuk nak uruskan semua hal-hal ni.Nanti lah..

Namjoon memeluk seokjin dan menghidu rambutnya yang berbau seperti berry fresh campur pulak dengan bau vanilla dari sabun mandian tu.Joon jadi makin suka dan makin rapat dia peluk,jin dah mula sesak nafas sebab ketat sangat peluk sampai terbangun.Sedar-sedar joon tengah cium belakangnya.

Pang! Satu penampar godzilla kena muka namjoon.

Namjoon: sakit lah.

Seokjin: padan muka you,siapa suruh peluk badan I ketat-ketat.Tak selesa tau nak tidur,ish nak masuk alam mimpi balik.

Namjoon: sejak bila dia guna ayat I dengan You ni? Lantaklah,nak cium bibir you lah.

Kena sepak sampai terjatuh oleh kaki putih seokjin.Ambik kau,jin menyuruh joon keluar sebab tak selesa nak tidur,joon keluar jalan-jalan tetiba kena tarik dengan siapa entah.

Namjoon: setan! Lepaskan aku!!

Soobin: aku manusia lah gila! Aku heret kau kesini sebab ada benda nak cakap.

Namjoon: apa benda?! Lain kali ajak berbincang tu elok-eloklah sikit.

Dorang duduk di restaurant sushi jepun.Soobin tengok je dia sambil makan sushi berperisa telur and cheese,joon yang tengah minum air rasa nak sembur dekat muka dia.Nantilah buat,orang ramai.Pembuat sushi tu meletakkan lauk pauk atas meja mereka bersama manisan,iaitu ice blended bersama ice cream,waffel dan coklat bar yang dipotong kepada dua diatasnya.

Namjoon: haa,nak cakap apa?

Soobin: kau tahu tak yang jennie tu ada lagi 3 geng?

Namjoon: jangan nak membohong*kunyah sushi ikan salmon*

Soobin: betul.Aku dengan si hueningkai tu buat siasatan 5hari 5malam tau.

Namjoon: so dahsyat.Apa nama geng dia tu,nyampah pulak dengan betina macam ni..

Soobin: sorang namanya kai,g-dragon and chanyeol.Jennie bersubahat dengan dorang.

Joon tengah makan ais krim pulak.Kalau jin tahu tu habis kena hempuk sebab makan tak ajak..

Soobin: Kai ni pengedar duit haram dalam dan luar negara,lepastu g-dragon ni pengedar dadah internatiol.Kemudian,chanyeol pengedar filem cetak rompak international,dorang bergabung dibelakang kedai ramen dan berjumpa dengan jennie semasa di spa.Itulah terjadinya ramai geng jennie sebab dia suka kumpulkan ramai orang jahat.

Joon cuma mengangguk sambil kunyah coklat bar tu.Namyul dan IU tengok TV,drama bertajuk winter sonata.Dorang berpegangan tangan sambil senyum,Jungtae datang dari bilik cari mummynya.

Jungtae: mummy! Mummy! Huwaaaa😭😭

IU: mari sini sayang.Duduk atas riba aunty..

Namyul: mummy tae ada urusan dengan daddy kook dekat luar.Nanti dorang balik lah tu,okay?

jungtae: hiks...hiks....o-okay.

Namyul mengusap kepala jungtae sambil dia duduk di atas riba IU.Lama-lama,namjin dengan seokjoon keluar sambil heret seobmin untuk bermain khemah istana yang pengasuh tu baru beli minggu lepas.Pengasuh tu demam sebab letih jaga budak-budak yang buat sepah sampai tandas pecah,pintu bilik roboh dibuatnya.Holland tengah beli kfc sambil tersenyum riang,sebab dia nak bawa mereka semua pergi funfair!

Seronok!

Jennie sedang membungkus dadah dengan 3 orang namja tu.Lee dong wook dan kim young disuap makan oleh gangsters jennie.
Telefon berdering.

Jennie: kau nak apa?

Rose: kau pergi mana?kita bulan depan ada concert dekat amerika tau.

Jennie: lepas 2 hari nanti,aku datang balik korea.

Rose: kau dekat mana ni?

Jennie: dekat jepun.

Rose: ka-

Call end...

Jennie sambung balik perbuatannya tadi,kim young makan dengan gelojohnya sebab kelaparan melampau.Lee dong wook buat muka geli sebab bersembur mengunyahnya,G-dragon smirk and berjalan keluar dengan yang lain.Dong wook menyepak muka gangster tu dan mengambil pisau membuka ikatan dia dan ikatan young sibuk makan dari tadi.

Kim young: nak pergi mana?

Lee dong wook: lari lah.Sementara dorang semua keluar tu,baik cepat-cepat beredar dari sini.

Kim young: betul jugak tu! Jom!

Dorang lari keluar sampai tak nampak batang hidung.Selepas beberapa jam,jennie kembali dan mereka berdua hilang.Naik angin dia.Jepun sekarang tengah kecoh tentang kehilangan lukisan bersejarah tu,sampai jadi kes politik.

Lukisan bersejarah tersebut hilang secara misteri.Ada yang mengatakan,semasa lampu terpadam lukisan itu dicuri.Kini,mereka sedang menjalankan siasatan.Sekian,terima kasih.

Tv tu ditutup oleh suga yang sedang makan dan risau pasal anak-anaknya di rumah.Sebenarnya,Jung GiHo tu perempuan.
Jung YoonSeok lelaki,korang jangan salah paham.Jhope tengah nak masuk dalam bilik hotel ternampak 2 punggung menonggek tepi tong sampah.

Jhope: menatang berok 2 ekor mana tu? Siap menyorok tepi tong sampah sambil menonggek lagi.mari kita nak kacau sikit,hahaha.

Jhope cucuk punggung satu-satu sampah mereka terkejut bangun.rupanya,lee dong wook dengan kim young.Hobi turut terkejut sebab baru rancang nak selamatkan dorang tetiba dah ada dekat depan mata.

Lee dong wook: bro! Kitorang nak balik.Kami tak tahu apa yang terjadi sebenarnya tapi sedar-sedar dekat negara jepun.

Jhope: jom ikut aku masuk bilik.

Lee dong wook: kenapa kau senyap je?

Kim young: aku mana ada skrip babak ni.Tanya la author kenapa dia tak bagi aku skrip.

Semua pandang kamera.Imagine author sebagai pengarah filem tu ahahahahha

Author: mianhae,abang-abang handsome sekalian.Sambung balik lakonan tadi.Set action!

Malam itu....

Jennie dah ubah plan.Iaitu nak umpan cara mendapatkan namjoon semula,dah dapat semua idea.Culik anak2 bangtan dan adik perempuan namjoon bersama tunangnya,dia tepuk tangan dan menyuruh geng-gengnya yang duduk di korean culik dan bawa ke amerika.Dong wook dan kim young tu lantak dia lah,malas nak cari balik sebab asyik lari je.

Bangtan dan 2 oppa sedang makan sambil tersenyum.Jhope masih lagi rindukan kucingnya walaupun dah lama hilang.

Mana kau,sunshine?
-jhope

Nanti bersambung yang masa dorang pergi amerika pulak.Sementara ni,author nak kumpul jurukamera dan yang lain sambil tunjuk story board kepada pelakon2 kpop dalam story ni..Ceh berangan lebih author ni hahahah

Jumpa nanti,konnichiwa ohayo*bunyi gong jepun*

Our Love/ 우리의 (Namjin)Where stories live. Discover now