Hoofdstuk 9

4K 142 4
                                    

Lexy POV

'Uhm...' Zal ik het zeggen of niet? Straks gaan ze er mee plagen en daar heb ik echt geen zin in! Maar ik wil ook niet liegen tegen ze. 'Ik zie hem meer als een vriend.' Ik begin te blozen en kijk bij ze weg. 'Je liegt! Ik zie het aan je gezicht! Je bloost en kijkt weg!' 'Oke hij is echt leuk! Nou blij?!'

~~~~

Louis POV

Ik loop richting mijn eigen appartement als mijn telefoon af gaat.

'Hi met Louis.'

'Hey Louis met Paul.'

'Paul! Hoe is het?'

'Het gaat goed. Maar ik wil even mededelen dat jullie morgen een premiere hebben en jullie iemand mee mogen nemen!'

'Oke! Ik weet al iemand.'

'Oke mooizo. Tot morgen om 5 uur voor de deur.'

En met dat hangt hij op. Ik ga Lexy mee vragen. Ik weet het niet maar ik heb het gevoel dat ik haar leuk vind. Ze zal me toch niet leuk vinden. In haar ogen zal ik vast en zeker wel weer zo'n verwende popster zijn. Ik loop met een zucht het appartement in. 'Whats going on?' vraagt Harry aan mij. 'Als je mee komt vertel ik het.' Ik loop naar mijn kamer met Harry achter me.

Ik kan altijd bij Harry praten als ik me niet fijn voel. 'Vertel eens wat er aan de hand is!' 'Ik vind Lexy denk ik leuk maar ik denk dat zei mij niet leuk vind.' ratel ik achter elkaar. 'Ik ga je iets zeggen; WORD WAKKER!' 'Waarvoor is dat!' 'Ze vindt jou ook leuk! Zie je dat dan niet?' 'Nee.' zeg ik beschamend.

'Hoe ze je aan kijkt, hoe jullie bezig zijn! Jullie zijn gewoon perfect.' Vind ze me echt leuk? Misschien moet ik haar vanavond mee uit nemen en haar mijn gevoelens vertellen. 'Ik ga haar vanmiddag uitnemen!' 'Zo ken ik je weer BooBear!' Ugh ik haat die bijnaam. 'Waar zal ik het doen en hoe zal ik het vragen?' 'Ik heb wel een idee.'

~~~~

Lexy POV

Ik heb mijn ontbijtje/middag eten op en sta nu onder de douche. Ik heb echt geen idee wat ik vandaag moet gaan doen. Vanavond heb ik denk ik weer een eenzaam film avondje. Of ik vraag of Louis wil mee kijken? Nee dan ben ik zo opdringerig. Ik draai de douche uit en droog me af. Ik pak mijn zwarte jeans en een licht blauw shirtje met V-hals.

'LEXY!! KOM NU UIT DE DOUCHE JE MOET DIT ZIEN!!' Ik open snel de deur en zie Melody heen en weer springen. Ze heeft een brief in haar hand. 'Asljeblieft.' Ze overhandigd mij de brief. Ik open langzaam het flapje.

"Lieve Lexy,

Ik zou je vanavond iets willen vertellen. Wil je met mij daarom vanavond nog een keer naar Nando's? Ik haal je om 6 uur op!

xx Louis"

'Zie je wel hij vindt jou ook leuk!' 'Hoe weet je dat nou? Misschien gaat hij wel ergens anders wonen en wil hij me dat vertellen.' 'Denk nou eens na! HIJ VINDT JOU ECHT LEUK! Hij kijkt de hele tijd naar je, hij is super zorgzaam, je bent nu al uit eten met hem geweest, hij heeft je getroost, hij licht naast je als je je niet lekker voelt! Wat wil je nog meer?' Sommige dingen zie ik nog wel maar dat betekent niet dat hij me leuk vindt! 'We zien het vanavond wel!'

'We gaan wedden op een rondje Starbucks! Als hij je vanavond gaat vertellen dat hij gevoelens voor je heeft dan trakteer jij, als hij niet zijn gevoelen verteld ga ik trakteren?' 'Oke is goed!'

'Maar nu moet je helpen met mijn outfit!' Ik pak snel mijn telefoon om te smsen dat ik vanavond kan.

Aan: Louis Carrot King!

"Heb zin in vanavond;) xx"

Van: Louis Carrot King!

"Ik ook! Tot vanavond! <3 xx"

Awh hij heeft er een hartje bij gezet. 'Lexy kom je nog?!' 'Ja.' Ik ren snel naar mijn kamer. 'Dit ga je aan doen!' befeeld Melody mij. Ze houd een wit jurkje omhoog met nep kristallen en diamanten op het bovenstukje. 'Woow! Waar heb je die vandaan?' 'Gisteren gekocht!' 'En ik mag die aandoen?' 'Tuurlijk!' 'Dankje.'

Ik loop naar haar toe en geef haar een knuffel. 'Nou aantrekken want dan kan ik je haren en make-up doen.' Ik loop weer naar de douche en trek mijn kleren weer uit. Ik trek het jurkje aan en kijk in de spiegel. Het past precies.

Ik loop weer terug naar mijn kamer. Melody heeft al make-up en haar spullen klaar liggen. 'Woow!' ze kijkt me met open mond aan. 'Uhm Mel, je mond staat open!' Ze begint te blozen. 'Sorry! Je ziet er zo mooi uit in dat jurkje!' 'Dankje meis!' 'Ga zitten dan kan ik beginnen met make-up en haar.' Ik loop naar de stoel en ga erin zitten. 'Hoelaat is het?' 'Het is 4 uur.'

Melody smeert wat dagcreme op mijn gezicht en smeert het uit. Daarna wat foundation en smeert dat ook uit. Ze pakt een grote borstel/kwast en doet er wat poeder op. Daarna gaat ze langzaam over mijn gezicht heen. 'Is het niet too much?' 'Nee wacht maar af!' Ik wil nooit op een barbie pop lijken. Dat ziet er gewoon niet uit. Ze pakt een beige oogschaduw. Ze smeert het op mijn ooglid. Ze doet nog met zilvere oogschaduw een randje boven mijn ooglid. Als laatste een zwart streepje.

'Je mag zelf mascara doen.' Ze overhandigd mij de mascara. Ik draai de mascara open en smeer het over mijn wimpers. Langzaam en zigzaggend.

'Gebruik jij geen spiegel?' 'Meestal niet.' 'Dat jij dat kan?' 'Tja.' zeg ik droog. 'Nu ga ik je haar krullen, aangezien het nu stijl is. Wil je ook nog een vlecht?' 'Ja is goed!' Melody maakt vanaf links en rechts een vlecht naar achter en maakt er een staartje van. De rest krult ze.

'Je bent klaar!' Ik loop naar de spiegel en kijk naar mezelf. Ik zie er zo naturel uit maar toch met wat make-up. 'DANKJE!' Ik ren op Melody af en geef haar een knuffel.

'Hi girls! Hoe is het!' Zoë komt binnen lopen. Ik draai me om en kijk naar Zoë. Als ze me van top tot teen gezien heeft staat haar mond open. 'En?' 'Woow!' Is het enigste wat ze eruit kan krijgen. 'Waar voor is dit?' vraagt Zoë nieuwschierig.

'Ik ga met Louis op een date.' 'Waar? OMG ik ga je stalken.' '1. Je gaat me niet stalken en 2. Als je zegt dat je me gaat stalken ga ik niet zeggen waar ik heen ga!' Ik knipoog naar haar. 'Oke, ik zal je niet stalken.' 'We gaan eten bij Nando's.' 'Awh hoe romantisch!' zeggen Melody en Zoë tegelijk.

'Hoelaat is het eigenlijk?' Precies op dat moment gaat de bel. 'OMG daar zal je hem hebben!' springt Zoë blij.

Ik loop rustig richting de deur en open het. 'Hoi! Heb je er zin in?' Louis staat verlegen in de deur. 'Ja! Het is altijd gezellig met jou!' 'Awh thank you babe!' Omg hoe hij babe tegen me zegt. Ik voel mijn knieen steeds zwakker worden. 'Gaat het eigenlijk al?' 'Ik voel me nog een beetje zwak meer niet.' Mooizo ik kan het ziek zijn mooi als excuus gebruiken. Nee dat is gewoon niet eerlijk. 'Wilt u meelopen?' vraagt Louis met een deftige stem. Hij steekt zijn hand uit. 'Ofcourse!' Ik pak zijn hand en we lopen samen naar beneden...

__________________________________________________

Nou dit is het einde van het verhaal al weer! Haha grapje! Wat vinden jullie er van?

Aangezien school weer morgen begint weet ik niet of ik tijd heb om elke dag te uploaden:$ Ik zal het proberen om het vaak te doen maar dat mislukte een beetje bij mijn vorig verhaal...

xx Lissa

Saving Me - LTWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu