Hoofdstuk 19

3K 120 10
                                    

Lexy POV

Om 7 uur wordt ik weer wakker. Dat wordt deze week nog wennen aan de tijdzone. Ik wurg me los uit Louis' armen die strak om me heen zitten. Als het me eindelijk lukt om uit zijn armen te komen loop ik naar de keuken.

Ik pak een glas en vul het bij de kraan met water. Ik ga op de bank zitten en zet de tv zachtjes aan. Ik zap wat door de kanalen maar er is niks leuks op.

Ik loop terug de slaapkamer in en loop naar mijn koffer. Ik had wat films ingepakt voor als we ons zouden vervelen. Ik pak Madagascar 3 en loop weer terug naar de tv. Ik zet de film aan en ga op de bank liggen.

Ik heb volgens mij iets te hard gelachen tijdens de film want Louis komt binnen lopen en hij ziet er heel erg moe uit. 'Sorry.' zeg ik zachtjes anders krijgt hij ook nog hoofdpijn. 'Maakt niet uit.' zeg Louis terwijl hij zijn hand door zijn haar haalt. 'Ik kon toch niet slapen.' Hij komt naast me zitten en ik leun automatisch met mijn hoofd op zijn schouder.

'Wat gaan we vandaag doen?' vraag ik. 'Wil je shoppen?' OMG ik wil al m'n hele leven in New York shoppen. 'Jaa!' zeg ik blij. 'Okay als je voor mij ontbijt maakt.' zegt Louis met een grin op zijn gezicht. 'Tuurlijk, dat had ik kunnen verwachten.' zeg ik lachend.

Ik sta op en loop naar de keuken. Louis had gisteren al geregeld of ze eten wouden halen. Ik zoek wat in de kasten als ik pannenkoekenmeel vindt en koekjes deeg. Oude herrineringen! Ik maak de pannenkoekendeeg en de koekjesdeeg. De koekjes zijn voor vanavond ofzo...

Ik giet  de mix in de pan en laat het langzaam goud-bruin bakken. Als ik de volgende pannenkoek wil bakken voel ik twee armen van achteren om me heen. 'Hoi.' zeg ik blij. Ik draai me om en kijk Louis aan. 'Het ruikt lekker.' zegt hij. 'Dankje.' zeg ik. We leunen allebei in en onze lippen raken elkaar.

Louis tilt me op waardoor ik op het keukenblad zit, met Louis tussen mijn benen, nog steeds onze lippen niet gescheiden. 'Oeps.' zeggen we tegelijk als we iets aangebrand ruiken. 'Waarom moet er altijd iets storen.' zegt Louis zuchtend. Hij tilt me weer op en zet me weer op de grond.

Ik loop snel naar het fornuis en gooi de pannenkoek weg. 'Zal ik verder met het ontbijtje gaan?' vraag ik grinnikend. 'Of course!' zegt Louis en geeft me nog een kusje op mijn voorhoofd als hij aan het tafeltje in de keuken gaat zitten.

'Het klinkt misschien raar voor een meisje... Maar zullen we vanmiddag ergens in een park gaan voetballen?' vraag ik. Ik heb 5 jaar gevoetbald, maar ik ben gestopt omdat ik het druk had met school.

'Tuurlijk! Maar ik ga winnen!' zegt Louis. 'We zullen zien.' zeg ik als ik verder met de pannenkoeken ga.

Na 10 minuten heb ik een stapel pannenkoeken en zijn de koekjes ook klaar. Ik zet de pannenkoeken op tafel en de koekjes in de kast in een bakje. 'Zijn de koekjes niet voor nu?' vraagt Louis met een sip gezichtje. 'Nope! Die zijn voor vanmiddag.' zeg ik blij.

Ik ben van plan om broodjes te maken en andere dingetjes voor een picknick. Dan kunnen we eerste picknicken en daarna voetballen.

'Wat gaan we vanmiddag dan doen?' vraagt Louis. 'Voetballen! Duh...' zeg ik sarcastisch. 'Maar waarvoor heb je dan eten nodig?' vraagt Louis nieuwschierig. 'Omdat we ook gaan picknicken.' 'Ooh...' zegt Louis.

'Vind je dat geen goed idee?' vraag ik sip. 'Tuurlijk wel!' zegt Louis. Hij springt op en komt naar mij toe en geeft me een knuffel. 'Ik dacht al dat vind je niet leuk.' zeg ik.

Als we onze pannenkoeken op hebben, kleed ik me aan. Ik heb een zwarte skinny jeans, rood shirtje en een blauw vestje. Ik ren snel naar de keuken en stop alvast de broodjes, koekjes en drinken in de mand.

'Klaar?' vraagt Louis als ik binnen loop. 'Ja!' zeg ik blij. Ik pak mijn tas en mijn jas en loop naar buiten. Als we buiten zijn lopen we wat door de straten en lopen alle winkels in. (Ik ben nog nooit in NY geweest dus ik weet niet hoe alles eruit ziet of welke winkels er zijn:$)

Na 3 uur rond gelopen te hebben, heb ik 6 tassen en een lege portemonee. Louis wou nog betalen maar dat liet ik niet toe. Ik heb mijn eigen geld.

Als we in het appartement ben ren ik gelijk naar de slaapkamer en dump mijn tassen op m'n bed. Ik trek snel een grijze joggingbroek aan en een trui. We hebben tijdens het shoppen een blauwe Adidas bal gekocht.

'Kom! Dan ga ik je verslaan!' zeg ik met een knipoog en pak het picknickmandje. 'Haha dat denk je!' zegt Louis. We lopen samen naar het parkje waar ik de picknickmand neerleg. Ik haal de koekjes, broodjes en drinken eruit en leg het op het kleed neer die op de grond ligt.

Na zo'n 10 minuten hadden we alles al op. 'Dat was lekker!' zegt Louis. 'Voetballen?' vraag ik. 'Kom maar op!' zegt Louis.

Ik pak het kleed en de mand en maak er een goal van. Louis komt op me afdribbelen en probeert er langs te komen maar ik pak de bal af en ren naar zijn goal als ik er bijna ben val ik op de grond met Louis boven op me. 'Bedankt!' zeg ik. Ik zoek waar de bal is en zie dat de bal bij mijn voet ligt.

Ik geef de bal een tikje en rolt in de goal. Ik spring op en ren een rondje. 'Woehoe! 1-0!' Ik ren naar Louis toe en geef hem een knuffel.

We hadden nog een paar minuten gevoetbald toen we terug naar het appartement gingen. 'Film kijken?' vraag ik. 'Jaaa!' zegt Louis blij. Ik loop weer naar de slaapkamer en pak Twilight die ik vanmiddag heb gekocht.

'TWILIGHT!!' roep ik blij als ik terug in de woonkamer ben. Blijkbaar heeft Louis de tafel geplunderd want er ligt chocola, popcorn, chips en snoep. Ik stop de film in de dvd-speler en ga op de bank zitten langs Louis. Was eecht leuk vandaag.

_________________________________________________________________

Hoofdstuk 19! Persoonlijk vind ik het niet een heel leuk hoofdstukje... Wat vinden jullie ervan?

Vote/Comment/Fan?

xx Lissa

Saving Me - LTWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu