Hoofdstuk 33

2K 100 11
                                    

Lexy POV

Ik zit op dit moment in de wachtkamer. De jongens en meiden zijn er ook. Ik heb 2 uur alleen voor me uit zitten staren. Wat nou als Louis iets verschrikkelijks heeft? En hij nooit meer kan optreden? Dan is het allemaal mijn schuld!

'Het is niet jouw schuld!' Ik draai me om en zie Harry langs me zitten. Harry is gewoon iemand waarmee je kan feesten als je je gedachten wil kwijt raken maar ook waarmee je heel goed kan praten en al je gevoelens uit te laten bij hem.

'Jawel! Als ik niet was weggelopen hadden jullie me niet gekend en was dit niet gebeurd! Het is wel allemaal mijn schuld! Zeg het maar eerlijk, Harry! Ik heb nog nooit zo'n lief vriendje gehad, en hij geeft om me en doet zoveel voor me en dit krijgt hij er voor terug!'

Ik voel de tranen stromen en Harry trekt me naar hem toe. Hij geeft me een knuffel en ik huil uit op zijn schouder.

'Lex, dit is niet jou schuld. Je bent zo anders dan je moeder. En Louis zal je vergeven! Hij houd zielsveels van je. En ik, net zoals de andere jongens, zijn blij dat je bij onze groep bent! Het is zo gezellig met jou.' fluisterd Harry.

'Dankje.' fluister ik terug. Als ik een door hoor open gaan, kijk ik op en zie de dokter staan. 'H-hoe is het met hem?' zeg ik met een trillende stem en rode ogen van het huilen.

'Als u mee naar binnengaat, kan ik u alles uitleggen.' zegt de dokter. Ik draai me om naar Harry. Hij glimlacht naar me en knikt naar de deur. Ik glimlach terug en loop de dokter achterna.

Als de dokter de deur opendoet blijf ik stil staan waar ik sta. Voor me ligt Louis, kabeltjes om hem heen en dat geluidje... Dat piepende geluidje wat elke keer hoger gaat. Het geluid dat zegt dat je hart bonst maar elk moment kan stoppen en je de gelijke toon hoort.

'Mevrouw komt u nog.' Ik zet langzaam een stap de kamer in. Ik pak een stoel en ga snel langs Louis zitten. 'Louis.' fluister ik, maar hij reageerd nergens op. 'Miss, u vriendje is momenteel in coma. Hij kan over een paar uur, dagen, weken of maanden wakker worden.'

Dat woordje wat ik gehoopt heb nooit te horen bij mijn dierbare, coma. Ik voel dat alles begint te draaien om me heen. 'LEXY!' Hoor ik Harry nog schreeuwen voordat alles zwart wordt.

~~~~~~~

Zayn POV

Ik zie Harry de kamer inlopen en Lexy schreeuwen. Ik loop ook naar de kamer en zie dat Lexy flauwgevallen is. Ik schrik als ik Louis zie liggen. 'WAAROM? WAT?' Schreeuwt Harry. Bang voor wat er met Louis is, en bang waarom Lexy zo reageert.

'Uw vriend Louis, ligt in een coma.' Harry's gezicht wordt blank en valt huilend op z'n knieen met z'n hand nog die van Lexy vast.

Ik loop snel naar de andere. 'Okay, Lexy is flauwgevallen, Louis ligt in coma, en Harry trekt het niet.' zeg ik snel maar ze snappen me wel. Ze willen ook naar de kamer rennen maar ik hou ze tegen. 'Geef ze de tijd. Drukte om hen heen is nu niet goed.' Ze knikken allemaal en gaan weer terug zitten.

~~~~~~~

Harry POV

Nee, dit is een droom! Louis ligt niet in een coma! Lexy en Louis zijn gewoon gezellig uiteten. Vertel ik mezelf als ik me ogen open. Maar alles is hetzelfde. Het levenloze lichaam van Louis, en Lexy die je langzaam ziet bijkomen. Dit kan gewoon niet, niet bij Louis! Hij is altijd die blije jongen die je opvrolijkt, die je helpt in moeilijke tijden!

Ik sta op en ga met mijn hand door mijn haren. Ik loop naar de kraan en gooi ijskoud water in mijn gezicht. 'Harry?' Hoor ik Lexy achter me fluisteren. Ik pak een bekertje en laat er wat water in stromen. Ik zet de kraan uit en loop naar Lexy.

'Alsjeblieft.' zeg ik tegen Lexy als ik het bekertje water geef. 'Dankje.' Ze zet het bekertje op de tafel langs het bed van Louis. Ze staat op en geeft me een dikke knuffel. Ik voel de tranen van Lexy op mijn shirt vallen en zelf kan ik het ook niet meer droog houden.

'Harry, gaat het goed komen?' Één vraag. Met zoveel mogelijkheden. Maar eentje waar je zo erg hoopt dat het waar is. 'Ja, ik beloof het je.'

Maar heb ik die belofte niet te vroeg gemaakt?

_________________________________________________

HOOFDSTUK 33!!

Okay ik ben hyper, blij en emotioneel tegelijkertijd! Allemaal door 1 dag: vrijdag 3 mei!! Liam heeft gezwaaid naar me!! Kan ik het geloven? Nee, alles lijkt op een droom!! Ik ga niet het hele concert vertellen omdat ik dat zielig vind voor de mensen die niet zijn geweest.

Nog maar een paar hoodstukken! Aaahhh het einde komt zo snel!!

Vote/Comment/Fan? 

xx Lissa

Saving Me - LTWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu