Istun takapenkille ja vedän oven perässäni kiinni. Hinaan itseni keskipaikalle ja laitan turvavyön kiinni. Moikkaan etupenkillä istuvaa Saraa ja kuulen, kuinka Kassu laittaa takakontin kiinni.
"Sitten mennään", Kassu sanoo käynnistettyään auton.
"Let's mennään polttamaan Niken laituri!" Sara hihkaisee innoissaan ja mä nauran.
"Katsooo sitä sitten", virnistän. "Kauan sinne Niken mökille muuten ajaa?"
"Vajaan tunnin. Ehkä 50 minuuttia", Kassu vastaa ja laittaa radion päälle. Ei kerkeä kulua kauaa, kun Sara haukkuu Kassun musamaun paskaksi ja yhdistää oman puhelimensa Kassun auton radioon.
"No eipä tämäkään nyt niin kauhean paljon parempaa ole", Kassu vastaa, kun radiosta alkaa soimaan Avril Lavignen Girlfriend. Sara näyttää vain Kassulle keskaria ja vetää koko biisin tunteella. Nauramme yhdessä Kassun kanssa Saran upeille eleille ja ei-niin-täydelliselle lauluvireelle.
Kun kappale viimein loppuu, annamme Kassun kanssa Saralle aplodit. Sara kumartaa hienostuneesti ja purskahdamme kaikki nauruun.
"Mitäs seuraavaksi? Taitaa olla Kassun vuoro esittää jotain", Sara virnistää ja heiluttaa puhelintaan. "Sano vaan biisi, mä laitan tulemaan."
"C'moon, ei oo reilua. Vaan se, että sä vedit elämäsi shown, ei meinaa, että munkin pitäisi", Kassu vastustelee.
"Höpön löpön. Mä haluun nähdä tämän", virnistän.
"Mä vetoan nyt siihen, että olen meistä se, joka on ratin takana, eli olen vastuussa siitä, että teidän kahden henki ei ole vaarassa ja palautan auton mun porukoille ehjänä. Selkokielellä se meinaa sitä, että jättäydyn tästä pois", Kassu protestoi ja saa mut sekä Saran pyörittämään silmiä.
"Ei kelpaa. Sitten me ajetaan vaikka ojaan. Sä voit kuitenkin laulaa, vaikket ihan noita liikkeitä vetäiskään", Sara vastaa ja ottaa koiranpentusilmät. Mä liityn kerhoon ja katson Kassua peilin kautta mahdollisimman anovalla ilmeellä. Kassu vilkaisee peiliä ja hetkeksi meidän katseet lukittautuu.
"Äh, okei, mä teen sen. Laita jotain Queenilta", Kassu luovuttaa.
"Jess! Ja täältähän tulee", Sara vastaa ja Bohemian Rhapsody alkaa soimaan auton kaiuttimista.
"Mamaaa,
Just killed a man,
Put a gun against his head, pulled my trigger,
Now he's dead", Kassu laulaa yllättävän hyvällä äänellä. En pysty vastustamaan kiusausta, vaan jatkan Kassun kanssa, onhan Queen sentään kaikkien aikojen lempibändini."Mama, life had just begun,
But now I've gone and thrown it all away
Mama, oooh,
Didn't mean to make you cry,
If I'm not back again this time tomorrow,
Carry on, carry on as if nothing really matters."Kassu katsoo mua peilistä kulmat koholla ja Sara on kääntynyt tuijottamaan mua suu auki.
"Joo lahjota mulle toi sun lauluääni", Sara sanoo ja saa mut nauramaan.
"Ei mutta oikeasti, sä laulat hyvin", Kassu komppaa. Kohautan vain olkiani, vaikka oikeasti tiedän lauluääneni olevan ihan ok. Pieni hymy nousee kuitenkin huulilleni, ennen kuin jatkan laulamista. Kassu ja Sara yhtyvät molemmat mukaan ja laulamme seuraavat neljä minuuttia sydämiemme pohjasta.
"Nothing really matters to me" lopetamme kappaleen ja huikea taputusten kuoro täyttää auton. Sara viheltää sormiensa välistä saaden mut ja Kassun hurraamaan vielä entistä enemmän. En olisi uskonut, että kolmesta ihmisestä saa niin paljon ääntä.
"Helvetti, sähän saat meidät kuulostaa oikeasti hyvältä", Sara sanoo ja kääntyy taas mun puoleen.
"No en nyt sanoisi. Noista sun muutamista nuoteista ei saa hyvää tekemälläkään", sanon ja Kassu rävähtää nauruun. Sara näyttelee loukkaantunutta, mutta nauraa lopulta itsekin.
YOU ARE READING
Ootko mun nyt vai huomenna?
Romance"Tykkäät musta kuitenkin", Kassu sanoo virne naamallaan. Mä haluisin haistattaa sille pitkät, mutta toinen puoli musta haluu vaan suudella sen täydellisiä huulia. ~~~~~~~~~~ Sitä perus rakkaushömppää, mutta pyrin tekee tästä mahollisimman mielenkiin...