Makoilen Saran ja jätkien kanssa trampoliinilla aivan kuolleena. Ruuan tuoma turvotus ja helle eivät tosiaankaan ole mikään maailman mukavin yhdistelmä. Trampoliinin varjopaikka ja Niken kajarista kuuluva musiikki kohentavat kuitenkin onneksi oloani.
"Onks sulla Viola muuten mitään kesäsuunnitelmia?" Kassu kysyy.
"Eipä oikeastaan mitään kummempaa. Iskällä alkoi nyt loma, niin se lähti jo juhannukseksi mun tädin ja serkkujen mökille. Mä lähden sinne sitten junalla viikoksi sen jälkeen kun palataan täältä Lahteen. Muuten ei olla suunniteltu iskän kanssa oikeastaan mitään. Jossain vaiheessa lomaa mennään ehkä joka kesäiseksi perinteeksi muodostuneelle Power Park reissulle. Tekin voisitte varmaan tulla mukaan, jos vaan lähdetään ja aikataulut sopii", sanon.
"Mä olen ainakin messissä", Sara sanoo ja pojatkin vastaavat myönteisesti.
"Onko sulla mitään tuossa ensi viikon jälkeisinä keskiviikko - perjantai päivinä?" Nikke kysyy vuorostaan.
"Ei pitäisi olla. Tai ainakaan ei olla puhuttu iskän kanssa mitään siitä, että olisi. Kuin?"
"No kun me vähän tässä mietittiin, että haluisitkohan lähteä meidän mukaan Helsinkiin silloin. Meidän seura järjestää kyydit ja liput aika halpaan hintaan koriksen maajoukkueen harkkapeliin. Me kolme plus Daniel ja Aino ostettiin liput ja kyytipaikat jo kolme viikkoa sitten, mutta niitä pitäisi olla vielä pari jäljellä. Ajateltiin kanssa jäädä siitä Helsinkiin pariksi yöksi, mutta ei olla vielä ihan tarkasti suunniteltu, mitä kaikkea tehdään. Toisena päivänä mennään varmaan Lintsille, mutta muuten ei sitten olekaan mitään sen kummempaa suunnitelmaa", Kassu kertoo.
"Todellakin olen tulossa! Mutta ei yhtään myöhempään voinut sanoa?" voihkaisen. "Jos niitä lippuja pitäisi olla pari jäljellä, ne on ihan yhtä hyvin voineet jo mennä."
"Ei me vielä pari viikkoa sitten tunnettu sua. Ja lisäksi me ei voitu tietää silloin kun tavattiin sut, että olisit noin hyvä tyyppi", Kassu sanoo.
"No joo. Mutta voiko joku linkkaa sen paikan mistä niitä lippuja voi ostaa? Meen ostaa itselleni sen saman tien, koska voihan sen sitten varmaan perua jos iskälle ei käykään. Vähän kyllä epäilen, mutta eihän sitä koskaan tiedä", sanon.
"Juu, odotas, mä lähetän sen sulle", Nikke sanoo ja avaa puhelimensa. Pian saan sivun avattua omalta puhelimeltani ja varaan itselleni paikan.
"Jes, se meni läpi!" sanon iloisesti.
"Mahtavaa! Nyt mun ei tarvitse nukkua yksin hotellissa tai istua yksin bussissa tai missään laitteessa!" Sara hihkuu.
"Ihan kuin sä uskaltaisit tulla mihinkään laitteiseen. Viimeksikin jätit maailmanpyörän väliin", Nikke kiusoittelee virnistäen.
"Hei! Ei ole reilua, mulla on korkeanpaikankammo", Sara sanoo loukkaantuneena.
"Onhan Danielillakin, mutta se tuli silti", Nikke vastaa.
"Vaan koska Aino pakotti. Eikä ne varmaa muuta siellä niitten vaunussa tehneet kuin nuoleskelleet, niin todella paljon pelättävää siinä Danielilla olikin, kun ei sen tarvinnut alas katsella", Sara kivahtaa takaisin.
"No katsotaan sitten, että onnistuuko neiti raahaamaan persettään yhteenkään oikeasti hyvään laitteeseen, vai jäätkö taas seisomaan sinne alas odottelemaan meitä muita", Nikke sanoo.
"Katsotaan vain. Voin taata, että tulen menemään ainakin yhteen sellaiseen", Sara sanoo niin itsevarmasti, että jopa minä pystyn takaamaan, että Sara tulee raahaamaan itsensä todennäköisesti pakolla johonkin laitteista.
"Sen näkee sitten myöhemmin. Mä kyllä voisin vaikka lyödä vetoa, että sä tulet jänistämään", Nikke sanoo huvittuneesti.
"No lyödään. Mitkä on panokset?" Sara kysyy.
YOU ARE READING
Ootko mun nyt vai huomenna?
Romance"Tykkäät musta kuitenkin", Kassu sanoo virne naamallaan. Mä haluisin haistattaa sille pitkät, mutta toinen puoli musta haluu vaan suudella sen täydellisiä huulia. ~~~~~~~~~~ Sitä perus rakkaushömppää, mutta pyrin tekee tästä mahollisimman mielenkiin...