كان الجميع يترقب عاطفة قادمة او اعطار مدمر و لكن هذا ماذا فعل و بكل بساطة ضرب بتوقعاتهم عرض الحائط....كان مارك ينظر له بتوتر فهو لم يره و من كلام ليث عنه اصابه بعض الخوف... بينما آوس نظر الى عينيه الزرقاء فرأى فيها الخوف و التوتر ليردف بحنان كأنه والده و ليس اخاه و هو يرتب على شعره...
كيف حالك مارك؟ اتتذكرنى؟
جحظ الجميع عيناه فالجميع ممنهم من ظن ان هناك اعطار قادم او عاصفة...
( طبعاً انتم كنتم متوقعين مارك يا اما يموت او يروح المستشفى بس للاسف خابت توقعاتكم زى الجماعه اللى هنا😂😂)
ندى بمرح: سونسون حبيبى مش هتعرفنى على توأمك.. قالت كلامها ببلاهة و تلك الابتسامة المرتسمة على شفتيها كالحمقاءنظر لها آوس بقرف ليقول بسخرية: و انتى خليتى فيها حاجه بعد سونسون دى..
ندى: بدلعك الله.
تركها و رحل لتركض خلفه و هى تنادى عليه تحت ضحك الجميع اما ذاك المارك كان يقف مكانه فهو لم يستوعب بعد ما حدث قبل قليل ليفيق على هز ليث لكتفيه...
ليث بمرح: مالك متنح لى كدا...
مارك بصوت عالى نسبيا: دا اللى قاعد تقولى هيتعصب و هيدمر البيت و مش عارف اى دا انا فكرته هياكلنى و هو جاى عندى طلع بيسألنى عن حالى وقعت قلبى يا حيوان...
و ركض خلف ليث تحت مرح و ضحك الجميع فأخيراً عادت الإبتسامة و الضحكات للجميع...
هل ستستمر ام ان هناك شئ قادم فى الطريق لهم....
بعد مرور يومين و قد تم تحديد موعد زواج التوأمان الذى سيقام فى اليوم .
تم تحضير القصر على اكمل وجه اجل فمن سيقام زواجهم ليسوا اى احد بس الأسد و الليث
فى جناح الجنرال...
آوس بجدية: مش هتتحركى من جنبى، مش هتكلمى حد، مفيش رقص، مفيش صوت ليكى يطلع، ضحكتك دى لو بانت هيبقى يومك اسود، و.....
قاطعته ندى بتذمر: اى تانى مش هتنفس كمان.،، لتكمل و بعدين يعنى بقى دا مش فرح دا لو قعدت هنا احسن ليا...
آوس بحزم و جدية: فكرة حلوة مفيش افراح ولا نزول من هنا..
ندى بفزع: لاااااااااااا هعمل اللى انت عايزة..
آوس بنظرة شك فتلك الصغيرة بالتأكيد فى عقلها شئ: عارفة يا ندى لو عملتى حاجه من اللى شياطينك بتقولك عليها هخليه يوم اسود على دماغك و دماغ كل اللى فى الفرح فاعقلى كدا يا حبيبتى عشان متبوظيش حاجه...
ندى بتوتر: اى يا عم مش هعمل حاجه.
آوس: ماشى وانا هحاول اصدقك..
أنت تقرأ
عشقى و عذاب غيرتى لكِ " سلسلة قادة العشق " { بقلم ندى المطر } قيد التعديل
Fantasyعندما نحب و ينقلب الحب الى عشق ياتى من بعده جنون العشق ... لا يعرف الحب طريق الى قلبه قاسى و لا يعرف الرحمه وقعت تحت قدميه فكانت مختلفة عمن حوله اذاقها العشق و عذاب غيرته...