BAB 20

36 3 0
                                    

" Glarqish! What in the hell are you doing here?!" - Tuan Pengarah bersuara dengan lantang sekali.

'Azmirul, apa yang dia buat kat sini? Setahu aku, Atuk tak undang satupun keluarga dia orang ni.' Getus hati Qarlisha. Jauh di dasar lubuk hatinya, dia berasa kagum dengan keberanian Azmirul.

Dengan gaya santai, Azmirul maju ke depan. Para tetamu hanya mampu menutup mulut, tapi, mereka juga berasa gusar kerana tahu akan permusuhan yang ketat terjalin bagi dua buah keluarga besar ini.

" Guards!"

Dengan sekali laungan, semua pengawal yang berada di setiap pelusuk dewan tersebut mengarahkan pistol ke arah Azmirul. Langkah Azmirul terhenti di situ.

" Make a one move, you'll die." - Tuan Pengarah.

Qarlisha terkejut dengan kata kata Atuknya. Perlukah sampai berlaku pertumpahan darah hanya disebabkan kedatangan seorang yang tidak diundang. Qarlisha berdiri daripada tempat duduknya. Risau dow, nyawa crushmu terletak di tangan Atukmu sendiri.

" Atuk, perlu ka sampai macam tu, tak nampak ramai tetamu yang ada kat dewan ni. We can push him out of here." - Qarlisha bersuara dengan risau.

" Hello love, I already miss you."- Azmirul bercakap ala ala tengah angau. Para tetamu tergamam dengan kata kata Azmirul. Kelihatan mereka sedang berbisik antara satu sama lain,  manakala para wartawan tidak berhenti mengambil gambar dan video.

" How dare you talk like that to your Princess?!"- Tuan Pengarah. Wajahnya bertambah masam serta merah menandakan betapa merahnya dia sekarang ini. Dahlah datang tidak diundang, buat kecoh lagi dalam majlis. Hey.

" Aah, forgive me.." - Azmirul membongkokkan tubuhnya ala ala sedang menyapa tunduk hormat keluarga diraja itu. Matanya yang tadi ditundukkan kini diangkat semula memandang ke arah Qarlisha yang berwajah serius. Namun, dapat dikesan perasaan takut serta kagum di wajah gadis itu.

" My love." - Azmirul menyambung kata katanya serta mengedipkan matanya ke arah Qarlisha. Azmirul tersenyum senget apabila melihat wajah Qarlisha yang kemerah merahan.

" Tengku Azmirul! I say you keep your nonsense at your a** before I'll kill you with my own hands." - Faiz.

" Faiz, my friend. I come here just to see my love." - Azmirul.

" Cut all of the bullshit. We know you better." - Ismail.

" You do?" - Amirul.

" F*ck you!" - Fakhrul. Dengan berkata begitu, Fakhrul dengan kehandalan yang dia miliki, dia berparkour dari meja ke meja sehinggalah dia berada di hadapan Azmirul.

Tanpa membuang masa, dia ingin melepaskan tumbukkannya ke wajah Azmirul tapi dapat dielak oleh Azmirul. Para tetamu, berlarian keluar dari dewan untuk menyelamatkan diri masing masing. Lain pula bagi para wartawan, dengan keberanian yang ada, mereka masih melekat di tempat masing masing mengambil kesempatan dalam kesempitan membuat siaran langsung apa yang sedang berlaku.

Fakhrul dan Amirul masih saling balas membalas serangan. Tidak dihiraukan oleh mereka para tetamu yang berlarian keluar daripada dewan tersebut.

Faiz, Ismail dan Ridwan ingin mara membantu Fakhrul tetapi dihalang oleh Qarlisha. Qarlisha berdiri lalu bergerak jauh daripada meja makan mereka. Semua orang melihat ke arahnya kecuali dua orang yang tengah bergusti tu. Mereka semua ingin tahu apa yang akan dilakukan oleh gadis itu.

Qarlisha melihat ke arah gaunnya. Mesti mahal Atuk beli. Dengan sekali rentapan kain gaun itu, di bahagian pinggang hingga ke kaki dikoyakkan oleh Qarlisha. Dia merentap lagi kain gaunnya bagi memudahkan pergerakkannya nanti. Terlipat kening Tuan Pengarah kerana hairan dengan kelakuan cucunya.

Don't Judge Me ( Discontinue )Where stories live. Discover now