Suasana yang romantik dan aluanan lagu yang dimainkan oleh sekumpulan ahli muzik yang mendayu dayu membuatkan Qarlisha mengantuk. Kalau perempuan lain akan gembira bila berjumpa dengan seseorang yang dicintai dalam suasana begini. Tapi, bukan dia. Qarlisha rasa tiada apa yang seronok dalam restauran itu. Dengan lampu yang malap, lilin lilin yang mengeluarkan bau wangi, alunan muzik yang mendayu dayu dan makanan yang tidak mengenyangkan membuatkan dia ingin segera malam ni berlalu. Walaupun begitu dia bersabar.
"Apasal tak makan, tak sedap?"- Azmirul mengerling makanan Qarlisha yang disentuh hanya sedikit.
" Nope, just tak lalu nak makan?"-Qarlisha menyimpan sudu yang tadi dipegangnya ke tepi lalu memerhatikan sekelilingnya.
"Punya mahal tempat aku bawa kau date ni, buat perangai pula."-Azmirul bengang.
" And, adaka aku suruh first date kita dalam high class restauran?"-Qarlisha bertanya dengan acuh tak acuh.
"Kau sengajakan cari masalah dengan aku, kau sengaja nak aku naik darah, and then what? Harap hubungan ini putus? I'll tell you what. This... Whatever relationship we have...will never end. Always remember that."- Azmirul.
Qarlisha yang mendengar tercengang. Mukanya segera terasa panas, dia tahu ketika ini pipinya akan merah. Nasib saja dia memakai blusher jadi tidak nampaklah yang dia tengah menahan rasa. Rasa apa? Malu?. Qarlisha menggelengkan kepalanya ingin membuang apa yang dia rasakan ketika ini. Dia tahu Azmirul kasanova, pasti dari situ dia tahu macam mana nak buat perempuan cair dengan kata katanya. Qarlisha tidak mahu mengaku kalah. Dia langsung memikirkan agenda untuk memberi epic comeback. Qarlisha mengukir senyuman sinis.
" Geleng kepala, kenapa tak setuju, atau tak percaya? Kalau kau tak setuju, aku akan tetap melanjutkan hubungan ini and if you don't believe...tell me what I can do to make you believe me?"- Azmirul mempamerkan senyuman ikhlas. Tetapi begitu Qarlisha dapat nampak senyuman sinis yang terukir disebalik senyuman tersebut. Tajamkan matanya.
"Possessive much. Tell me Azmirul, are you already fall in love with me?"- Qarlisha mengukirkan senyuman menggoda. Untuk menjatuhkan lelaki ada dua cara. Menjatuhkan egonya atau melambung tinggi egonya. Kali ini Azmirul pula yang tercengang. Qarlisha dapat melihat wajah Azmirul berubah warna menjadi merah. Duduknya pun kini bertukar seperti tidak keruan. Qarlisha ingin ketawa besar melihat reaksi Azmirul yang kehilangan kata kata buayanya.
" I'm listening..."-Qarlisha bersuara mendayu dayu. Saja nak seksa kejantanan Azmirul. Azmirul bertambah tidak tenang bila melihat Qarlisha membuka kot yang dipakai olehnya dengan sensual. Kot yang dipakai olehnya hanyalah alasan untuk Qarlisha menyembunyikan dress yang dia pakai di sebalik kot tersebut.
Azmirul menelan air liurnya yang terasa seperti tersekat di tenggorokannya apabila melihat dress yang dipakai oleh Qarlisha. Kulit Qarlisha yang putih melepak itu sangat sesuai dengan warna dress itu. Peach. Nampak innocent. But not to innocent. Dress itu tidak bertali, mengikut lekuk tubuh Qarlisha but not to tight, panjangnya hingga ke atas lutut Qarlisha. Di tepi dress ada slit yang menampakkan paha Qarlisha yang halus mulus dan akhir slit itu bertali diikat secara ribbon untuk menambahkan lagi gaya.
"Mana kau beli dress ni?"- Azmirul bertanya. Berasa lain pula bila melihat dress yang dikenakan oleh Qarlisha. Dia merasa seperti hanya dia yang berhak tengok dalaman Qarlisha kerana dia adalah bakal suami kepada Qarlisha. Tak gitu?
" Kat butik Starla. Why?"- Qarlisha pura pura tak tahu dengan pertanyaan Azmirul.
"Baik kau pakai kot ja tadi. Bikin seksa betul."-Azmirul berbicara dengan nada yang hanya dia mendengarnya sahaja. Dia terlihat seperti marah dengan tindakannya mengambil napkin sambil membersihkan tangannya lalu dibuang ke atas meja secara kasar.
YOU ARE READING
Don't Judge Me ( Discontinue )
RandomQarlisha Dilla. Perempuan yang dahulunya hidup dengan susah. Saat hadirnya seorang lelaki tua yang mengaku bahwa dia adalah cucu kerabat Diraja yang dicari selama ini, telah mengubah hidupnya ke 360°. Dengan kehadiran empat orang lagi abang sepupuny...