BAB 22

31 3 0
                                    

Mansion De Glarqish.

"You know you risk our business right,  not just that, the people who work for us, think when you accept this marriage?"- Tengku Damien berdiri tegak menghadap pemandangan bandar yang terpampang di depan matanya. Tangannya yang bersilang di belakang, menampakkan postur tubuh yang tenang tapi sebaliknya yang Tengku Damien rasa. 

Bilik pejabatnya yang berdindingkan kaca memudahkan sesiapa yang berada di bilik kerja Tengku Damien mampu melihat suasana bandar apatah lagi dikala malam.

" Dad, I'm not that stupid to accept this marriage with blank brain."-Azmirul.

Tengku Damien memutarkan sedikit tubuhnya untuk melihat Azmirul yang sedang bersantai di sofa seperti tiada masalah.

"Tell me, why do you want to marry that girl?"-Tengku Damien.

" Simple. I want to make her suffer."- Azmirul berkata dengan wajah yang penuh kebencian.

"With marry her? I don't think it will do."-Tengku Damien.

" Oh don't you worry. I have all planed."-Azmirul.

*****

"Kau setuju ka dengan perkhawinan ni?"-Faiz.

" Kalau kau tak setuju, kita boleh tolong bincang dengan Tuan Pengarah."-Ismail.

Qarlisha yang sedang buat ulang kaji kini menutup bukunya lalu melepaskan nafas lelah. Dia memang berfikir nak bincang dengan Atuknya tapi dia juga tidak dapat menidakkan rasa sukanya terhadap Azmirul. Suka ja? Sayang? Cinta? Sekali lagi Qarlisha melepaskan nafasnya.

"You look exhausted. Maybe you should take a rest. Let me do your work."-Faiz.

" No. Its okey. Aku cuma sakit kepala ja. No need to worry."- Qarlisha memicit batang hidungnya yang berada di antara matanya. Dia bukannya fokus sangat pun nak belajar, dia hanya menahan dirinya daripada mengetuk pintu pejabat atuknya. Entah apa yang dirancang olehnya. Dia memang suka terhadap Azmirul tapi dia bukan bodoh menerima Azmirul dengan senang hati. Bukannya dia tak tahu Azmirul tu ramai 'hookers'. Kalau dia teruskan perangai sebegitu setelah kami bersama tidak kah naya namanya tu. Eh, kejap yang aku peduli sangat ni kenapa?

"Ek ekhem."-Fakhrul.

Qarlisha memandang ke arah abang abang sepupunya. Dahinya berkerut. Sejak bila pula dia orang ni kat sini? Kelakuan abang abang sepupunya pelik pelik sejak kebelakang ini. Macam sekarang. Empat makhluk ni sedang berdiri di depan meja belajar Qarlisha masing masing dengan gaya tersendiri tapi mata mereka semua menuju ke arah Qarlisha.

Setelah beberapa minit tiada yang bersuara. Qarlisha meregangkan sedikit tubuhnya sekian lama duduk menghadap buku. Adalah beberapa jam begitu. Qarlisha memeluk tubuh dan menyilangkan kakinya. Matanya tajam melihat ke setiap muka yang berdiri di hadapannya.

" Spill it."- Qarlisha.

"What?"-Faiz.

" You guys have been standing there for a few minutes without a word. Now tell me. What did you do? Or, what do you want?"-Qarlisha mengeluarkan suaranya secara perlahan bermada geram.

"Should we tell her?"-Ridwan, sambil memandang kearah yang lain.

" Tell me what?"- Qarlisha. Wajahnya bertukar kepada bingung.

"Okey. The truth is.."-Faiz.

" No! We can't tell her. It's not our place to tell to."-Ismail.

"But, if we don't tell her, she hate us for the rest of her life."-Fakhrul. Drama much. Hehe.

" Just give her a hint man."-Ismail.

Don't Judge Me ( Discontinue )Where stories live. Discover now