Di Ring Pertarungan.
Faiz berura ura mendekati Brianda ingin melakukan seperti apa yang dicadangkan oleh Faqrul.
Melihat ketenangan Brianda menambahkan lagi keresahan Faiz. Dia memikirkan tindakannya yang dilakukan sebentar lagi, bakal membuat Brianda rasa terhina.
Apabila Faiz tinggal beberapa jarak dengan Brianda. Faiz mula menghayun kakinya dengan penuh bergaya dia berputar menghayun kakinya tetapi ketika kakinya berada dekat pada tubuh Brianda, Faiz berhenti, dengan perlahan dia menolak tubuh Brianda agar jatuh.
Faiz menutup matanya kerana tidak ingin melihat muka kecewa Brianda. Namun suara ketawa terbahak bahak dia dengar membuatkan dia hairan.
Faiz membuka matanya, di lihatnya Brianda masih berdiri tegak, manakala kaki Faiz masih bergantung.
Faiz mencuba lagi menolak tubuh Brianda, masih sama tidak bergerak.
" Really?" - Brianda bercekak pinggang.
Faiz kebingungan. Namun tidak buat selamanya apabila Brianda memegang kaki Faiz yang masih di udara itu, lalu menendang kaki Faiz yang masih berdiri tegak di atas lantai.
Maka dengan itu...
Buk!.
Faiz selamat berbaring di atas tilam tapi bukan selembut tilam untuk tidur.
" Mana boleh main kaki." - Ridwan menegur.
" Its okey young man. This is freestyle self defence. Continue." - Tuan Pengarah.
Brianda membantu Faiz untuk berdiri.
" Still go easy on me?" - Brianda berkata sambil bersedia untuk bertarung, kalau kalau Faiz menyerangnya secara mengejut. What people always say, dont let your guard down.
" I may not." - Faiz mula tersenyum kali ini dia tidak berhemah lagi. Tindakan Brianda menjatuhkan dirinya tadi menunjukkan yang Brianda mahir dalam bab pertahanan diri.
Faiz memulakan dulu melayang penumbuknya ke muka Brianda, namun Brianda memutarkan badannya bagi mengelak serta memberi sikunya ke arah muka Faiz dan menumbuk tulang rusuk Faiz, Brianda memeluk pinggang Faiz lalu menolak kaki Faiz ke depan menggunakan kakinya.
Akhirnya Faiz jatuh lagi manakala Brianda menindih Faiz sambil ingin melayang penumbuk lagi.
Tapi niatnya dibatalkan apabila melihat Faiz terbatuk batuk. Brianda berdiri daripada menindih badan Faiz.
Brianda berjalan ke arah tiga orang lagi sepupunya. Ismail, Faqrul dan Ridwan.
" Need for invitation?" - Brianda.
Faqrul naik ke ring pertarungan. Dia membuka baju dan seluarnya depan Brianda melihatkan tubuh badan nya yang berotot otot.
Faqrul mula menyediakan penumbuknya.
" Dont need glove?" - Brianda.
" Nah, leceh." - Faqrul.
Brianda mengangkat bahu serta memerengkan kepalanya tanda its up to you.
Faqrul mula menerpa ke arah Brianda, layangan tumbukannya tak menjadi disebabkan kakinya dipijak oleh Brianda.
" Aw aw aw... Mana aci main pijak kaki. " - Faqrul.
" You better fokus." - Brianda.
Faqrul yang tadinya memegang kakinya kini berdiri tegak namun terlambat untuknya membuka langkah kerana Brianda langsung melayangkan penumbuk ke muka Faqrul.
YOU ARE READING
Don't Judge Me ( Discontinue )
RandomQarlisha Dilla. Perempuan yang dahulunya hidup dengan susah. Saat hadirnya seorang lelaki tua yang mengaku bahwa dia adalah cucu kerabat Diraja yang dicari selama ini, telah mengubah hidupnya ke 360°. Dengan kehadiran empat orang lagi abang sepupuny...