9

658 72 0
                                    

Blackpink sampai di rumah mereka. Mereka pergi dan balik sekolah dengan menaiki Grab.

 Mereka pergi dan balik sekolah dengan menaiki Grab

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mereka menghempaskan badan mereka di ruang tamu.

"Pelik betullah namja tu..tiba2 jer cakap orang bakal wife dia..kepala dialah.."kata Rose masih tak puas hati.

"Rose tak baik tau cakap macam tu..dia buat macam tu Sebb nak selamatkan rose dari Kino tu tau..patutnya rose berterima kasih dekat dia.."kata Jisoo.

"Yelah,tapi boleh jer cakap kawan Ker,adik angkat Ker,jiran Ker,nie dia boleh cakap bakal isteri...EEEEE.."kata rose.

"Benda dah lepas rose..dahlah,korang berdua pergi naik atas mandi..lepastu rose turun bawah masak,Harini turn rose.."kata Jennie.

"Alahhh,malas lah nak masak.."rungut Rose sambil menghentak-hentak kakinya. Jennie menggoyangkan jari telunjuknya ke kanan dan kiri..

"Nope!jangan nak mengelak..pergi naik mandi pastu turun bawah masak.."kata Jennie.

"Ishhh,yelh².."rose bangun lalu berjalan naik ke biliknya.

Jisoo dan Jennie hanya menggelengkan kepala sahaja melihat perangai rose.

Jisoo memandang pula ke arah Lisa. Tidur.

"Lahhh,tido dah budak nie..haishhh.."kata Jisoo lalu bangun untuk mengejutkan Lisa.

"Lisaaa,bangun..pergi naik atas mandi dulu baru tido,ok.."kejut jisoo. Lisa membuka matanya perlahan-lahan lalu menggangukkan kepalanya. Lisa berjalan terhuyung-hayang naik ke atas.

S
K
I
P

Rose pov.

Haishhh,malasnya aku nak masak..tapi nak taknak aku kena masak gak,kalau tak mau berdarah telinga aku dengar bebelan Jennie unnie.

Aku turun ke bawah lalu kakiku menuju ke dapur rumah kami. Tak besar tapi tak kecik. Sedang² jer.

Apa yang ingin saya masak hari nie eh?hmmmm,masak tomyam lah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Apa yang ingin saya masak hari nie eh?hmmmm,masak tomyam lah.. aku membuka peti sejuk untuk mengeluarkan bahan² nak masak tomyam.

Aku memotong bahan² untuk memasak tomyam. Tiba² mataku terpandang ke arah tingkap di depan. Dapur rumah nie berhadapan dengan ruang tamu..jadi senang lah nak tengok kalau jadi apa² kat ruang tamu.

Aku terpandang ke luar tingkap depan. Aku nampak ada sebuah kereta sedang berlegar-legar di depan rumah aku. Pelik.

Aku berjalan ke ruang tamu rumah kami lalu aku mengintai sedikit di tingkap. Kereta mewah,panjang..macam pernah tengok tapi kat mana eh?

Bts side.

Bts sedang berlegar-legar di depan rumah Blackpink.

"Weyyy,macam ada orang jer dekat tingkap tu.."kata Jin sambil tunjuk ke arah tingkap rumah Blackpink. Bts terus memandang ke arah yang ditunjukkan oleh Jin.

"Aah lah..tu bukannnnn rose Ker?"kata Taehyung pulak.

"Haah dho..kau rasa dia tau Ker nie kereta kita?"tanya Jhope.

"I don't think so..tengok muka dia pon aku tau yang dia tak ingat kereta nie.."kata Suga.

"Emmm,aku rasa better kita gerak sekarang kot..lama² kita kat sini takut dia syak apa2 lak.."kata Jimin.

"Haah,gerak sekarang."arah Jungkook. Pemandu itu pon bergerak meninggalkan kediaman blackpink.

Rose side.

Haaa,pergi pon..sapa dho dalam kereta tu..dahlah tingkap kereta tu gelap..tak nampak apa².

Tah² orang yang intai rumah nie orang jahat..omahhgggg...ishhh,apa aku fikir macam tu..ishhh,takkanlahh..

"Roseee!!dah siap masak belum?!"ok raksasa dah mula menjerit dah.

"Belum unnie!!"jawabku. Jujur yer..

"Cepat sikit masak tu!!"kata Jennie unnie lagi.

"Huhu,kalau nak cepat sangat masaklah sediri.."rungut ku.

"Unnie dengar eh apa rose kata!!unnie sumbat sendok dalam mulut rose nak?!"cepat² aku pergi ke dapur untuk menyiapkan masakan aku. Jangan main² dengan jennie unnie..don't judge book by it cover...korang nampak jer jennie unnie tu cantik,baik,lemah lembut,tapi sekali marah dia naik,habis semua yang kau nampak kat dia tau..jangan main².

{ TBC }

[C] 𝐁𝐋𝐀𝐂𝐊𝐁𝐀𝐍𝐆𝐓𝐀𝐍 𝐑𝐎𝐘𝐀𝐋Where stories live. Discover now