Bts sedang menunggu blackpink di dalam kereta sambil bermain dengan henfon mereka. Tiba² tingkap kereta mereka diketuk dari luar. Bts memandang ke luar sebelum membuka tingkap kereta mereka.
"Yer?"tnya Jungkook yang berada di tepi tingkap.
"Errrr,awak ingat saya tak?"tnya perempuan yang sedang berdiri di luar kereta itu. Bts mengerutkan dahi mereka. Tiba2 jer pompuan nie..takde angin takde ribut tiba² tanya ingat dia Ker tak?
Bts berfikir sebentar sebelum jungkook memetik-metik jarinya. Baru dia teringat.
"Korang lah yang kacau isteri² kitaorang dekat mall haritu kan?"kata Jungkook. Terus hilang senyuman di wajah perempuan² itu. Sape lagi kalau bukan Pretty Queen.
"Errr,yang kat mall tu bukan kitaorang kacaulah,kitaoranv dengan blackpink kawan.."kata Aera sambil menggaru kepalanya.
"Hmmm,ok..korang nak apa?"tnya Jimin.
"Takde papelah..kitaorang cuma nak tnya boleh tak kalau kitaorang tumpang korang..kitaorang punya kereta rosaklah.."tipu Somi. Padahal kete Dorang elok jer senanya,tapi Dorang sengaja reka alasan untuk lebih rapat dengan BTS.
"Ouhhh,kenapa tak naik teksi?"tnya Jin.
"Errr,fon kitaorang habis bateri lah..."tipu Su Kyung.
"Ouhhh,kalau macam t-"belum sempat Taehyung ingin menghabiskan ayatnya,terdengar blackpink memanggil nama mereka. Bts memandang ke arah blackpink lalu menghadiahkan senyuman ke arah isteri mereka tapi dibalas dengan jelingan tajam oleh blackpink.
"Ehhh, korang buat apa kat sini hmm?"tnya Jisoo sambil memandang ke arah pretty Queen. Aera,Yuna,Su Kyung dan Somi menayangkan muka menyampah. Tapi bts tak nampaklah.
"Errr,kitaorang nak tumpang korang boleh tak?"tnya Somi lalu memegang tangan Jennie. Jennie menggulingkan matanya ke atas. FAKE!
"Kenapa nak tumpang kitaorang..mana kete korang?"tnya Jennie.
"Errr,kete kitaorang rosaklah.."jawab Su Kyung.
"Really?ehmmm,awak bagi Ker,hubby?"tnya Jennie kepada taehyung.
"Boleh jer..lagipon banyak kot tempat kosong dalam nie.."kata Taehyung. Terus tersenyum gedik Pretty Queen. Blackpink membulatkan mata mereka. Mereka ingat bts takkan benarkan pretty Queen tumpang mereka tapi lain pulak jawapan bts.
Baru jer pretty Queen nak masuk ke dalam kereta itu terus blackpink menghalang. Pretty Queen mengerutkan dahi mereka begitu juga dengan BTS.
"Sapa benarkan kau masuk?"tnya Jennie.
"Alahhh,sayang nie..biarlah Dorang nak tumpang kita..apa salahnya..kan semua?"tnya Taehyung kepada bts. Bts menggaguk setuju kecuali suga,jhope dan namjoon. Mereka tidak berminat dengan perempuan seperti pretty Queen.
Terus terbeliak mata blackpink melihat suami² mereka tmyang setuju dengan cadangan taehyung. Pretty Queen tersenyum kemenangan lalu tangan jennie yang menghalang pintu kereta itu terus dialihkan oleh Yuna.
Pretty Queen pon masuk ke dalam kereta itu. Blackpink mengipas muka mereka. PANAS!
Setelah pretty Queen masuk,blackpink pulak masuk ke dalam kereta itu. Sepanjang perjalanan blackpink hanya mendiamkan diri sahaja. Pretty Queen dengan suami² mereka sahaja yang bersembang sesama sendiri. Kadang-kadang pretty Queen gelak acah-acah sopan apabila jungkook,taehyung,jin dan Jimin membuat jenaka.
Sampai di depan sebuah apartmen,kereta diberhentikan. Blackpink mengerutkan dahi mereka. Nie bukan rumah pretty Queen.
Bts turut melihat ke luar.
"Nie Ker rumah korang?"tnya Jungkook.
"Haah,nielah rumah kitaorang..kitaorang takdelah kaya mana macam oppa semua.."kata Aera. Blackpink tau apa yang dikatakan oleh Aera adalah menipu.
"Ouhhh,kesian nya korang.."kata Jimin. Blackpink berdecit.
"Oklah oppa,terima kasih Sebb sudi tumpangkan kitaorang..maaf Sebb menyusahkan oppa semua.."kata Yuna.
"Ehh tkdelah menyusahkan..kalau ada apa² mintak jer pertolongan kitaorang..kitaorang tolong apa yang termampu.."kata Taehyung.
"Tq oppa..err blackpink,nanti kita jumpa yer waktu start U..jumpa lagi, annyeong.."kata Somi. Bts melambai ke arah pretty Queen tapi blackpink tidak.
Kereta BTS pon bergerak pergi dari apartment itu. Blackpink yang sedang duduk di sebelah suami mereka terus bangun lalu duduk di sebelah jhope,suga dan Namjoon. Bts(suami blackpink)mengerutkan dahi mereka.
"Sayang kenapa nie?sinilah.."kata Taehyung. Jennie tidak menghiraukan ajakan taehyung. Kereta itu pon bergerak ke istana.
- TBC -
YOU ARE READING
[C] 𝐁𝐋𝐀𝐂𝐊𝐁𝐀𝐍𝐆𝐓𝐀𝐍 𝐑𝐎𝐘𝐀𝐋
RomansaHai semua!!kembali lagi bersama cerita saya..kalau sudi bacalah yer..kalau tak sudi takpelah,saya tidak memaksa anda. Sinopsis: Bts merupakan raja di BLACKBANGTAN ROYAL. Bts merupakan raja yang sangat prihatin terhadap rakyatnya. Tidak ramai yang ta...