Esoknya.
Dahyun pergi ke U seperti biasa. Blackpink tak pergi U Sebb kandungan Dorang dah nak masuk 8 bulan dah..jadi Dorang tak larat nak pergi kelas.
Ketika ini,hanya blackpink sahaja yang berada di rumah. Jihyo,Gary dan Ji-yeong keluar pergi beli barang dapur manakala suga,jhope,Jackson dan namjoon pergi mana ntah.
Sedang mereka berempat khusyuk menonton televisyen tiba2 loceng rumah berbunyi.
Ting tong!
Automatik kepala blackpink berpusing memandang ke arah pintu. Perasan takut tiba² muncul dalam diri mereka. Dah lah mereka berempat jer dalam umah besar nie. Perlahan-lahan mereka berempat berjalan ke arah pintu.
Jisoo membuka pintu itu perlahan-lahan lalu menjenguk sedikit kepalanya ke luar pintu. Jin,jimin,Jungkook dan Taehyung sedang berdiri di hadapan pintu sambil tersenyum memandang jisoo.
Terus cepat² jisoo ingin menutup pintu tapi sempat dihalang oleh Jin.
"Korang nak apa hah?!"tnya Jisoo membiarkan pintu terbuka Sebb jin tolak pintu tu kuat sangat jadi dia tak boleh nak melawan.
"Kitaorang nak jumpa korang.."kata Jin.
"Jumpa kitaorang?heh,mana sepupu² kesayangan korang tu?hilang dah?"tnya Jennie sinis.
"Pleaseee sayang..kitaorang tau yang kitaorang salah..kitaorang menyesal sangat sekarang nie..pleaseee sayang,maafkan kitaorang.."kata Taehyung sambil memegang tangan Jennie dan dalam masa yang sama dia melutut.
Jennie meretap tangannya kasar.
"Meluatlah si*l dengar korang minta maaf macam nie!!korang fikir korang mintak maaf macam nie,hati kitaorang boleh terubat Ker hah?!"marah Jennie. Badan Taehyung yang sedang melutut itu terus ditolak sehingga jatuh. Taehyung hanya menunduk sahaja kerana dia tau walaupon dia sakit kena tolak sampai jatuh,tapi ia tidak sesakit hati blackpink sekarang. Jadi dia hanya mendiamkan diri sahaja.
"Dahlah,takpayahlah datang sini mintak maaf bagai,buang masa faham,buang masa!untuk pengetahuan korang,kitaorang takkan maafkan korang lagi tau buat masa sekarang,korang fikir senang Ker kitaorang nak maafkan korang lepas apa yang korang buat kat kitaorang,heh jangan mimpilah..dahlah,baik korang baliklah.."kata Rose lalu menutup pintu utama itu. Apabila pintu itu tertutup jer,air mata blackpink automatik mengalir. Mereka berempat tersandar di pintu.
"Kitaorang tetap akan datang kesini sehingga sampai waktu korang maafkan kitaorang..itu janji kitaorang..walaupon korang masih marahkan kitaorang,kitaorang tetap akan tunggu korang sampai akhir nyawa kitaorang,itu janji kitaorang!"kata Jimin di balik pintu. Lagi laju air mata blackpink dibuatnya.
Sunyi~
Tiba² mereka terdengar bunyi enjin kereta dihidupkan. Blackpink bangun lalu mengintai di balik tingkap. Kereta BTS berlalu pergi dari situ.
"Maaf,kitaorang terpaksa.."kata Lisa dengan air matanya.
####
Dua minggu telah berlalu tapi bts masih lagi cuba nasib untuk memujuk blackpink tapi hanya makian dan kemarahan jer yang BTS dapat. Walaupun dah banyak kali bts kena marah dan maki oleh blackpink tapi itu tidak melemahkan semangat bts untuk menambat semula hati blackpink.
Hari² bts bawak sesuatu untuk diberikan oleh bts. Mereka sebenarnya tau yang kalau Dorang beli something untuk blackpink,mesti blackpink akan buang atau campak benda tu depan muka Dorang tapi mereka tidak kesah pasal tu..asalkan dorang ada usaha untuk pujuk blackpink balik walaupon Dorang perlu bazirkan duit mereka.
Harinie ialah hari minggu. Jadi semua cuti termasuklah Dahyun. Sebenarnya hari nie takde beza pon dengan hari2 biasa. Tapi ada satu benda yang pelik tak jadi Harini.
Bts tak datang pujuk blackpink,itu yang peliknya. Blackpink berasa pelik tetapi mereka hanya mendiamkan diri sahaja.
"Takde pulak namja² tu datang merayu Harini.."kata Jisoo.
"Asal?rindu Ker?"tnya Dahyun saja ingin mengetahui isi hati Blackpink.
"Heh!takde maknanya lah nak rindu dengan Dorang..Dorang tak datang lagi aman hidup kitaorang.."kata Jisoo.
"Yelah tu,mulut cakap lain hati kata lain.."kata Dahyun. Terus terdiam blackpink.
- TBC -
YOU ARE READING
[C] 𝐁𝐋𝐀𝐂𝐊𝐁𝐀𝐍𝐆𝐓𝐀𝐍 𝐑𝐎𝐘𝐀𝐋
RomanceHai semua!!kembali lagi bersama cerita saya..kalau sudi bacalah yer..kalau tak sudi takpelah,saya tidak memaksa anda. Sinopsis: Bts merupakan raja di BLACKBANGTAN ROYAL. Bts merupakan raja yang sangat prihatin terhadap rakyatnya. Tidak ramai yang ta...