Esoknya.
Blackpink bangun awal untuk pergi ke sekolah. Apa kau fikir cuti..semalam dah cuti hari nie nak cuti lagi memak taklah!
Blackpink turun ke bawah bersama lalu menuju ke dapur.
"Raja permaisuri, ada apa² boleh saya bantu?"tnya seorang pembantu istana.
"Takpayah lah panggil kami raja permaisuri..panggil nama jer.."kata Jennie.
"Ehhh,tak boleh macam tu permaisuri..nanti kalau Raja dengar mesti Dorang murka.."kata pembantu itu lagi.
"Emmm,macam nielah..waktu raja ada baru awak panggil kami permaisuri kalau raja takde awak semua panggil nama kitaorang jer,faham?"kata Jisoo. Semua pembantu istana di dapur itu menggaru kepala mereka.
"Tak boleh bantah..ini arahan,faham?"kata Lisa pulak.
"F-faham.."kata Pembantu² di istana itu.
"Emmm,kitaorang nak makan..lepas nie kitaorang nak pergi sekolah dah.."kata Rose. Pembantu istana itu menggaguk lalu mengambil beberapa makanan. Baru sahaja pembantu-pembantu itu ingin meletakkan makanan² itu di ruang makan istana,terus blackpink menghalang.
"Letak sini jer..kitaorang nak makan kat sini.."kata Jisoo sambil tunjuk ke meja makan yang berada di dapur itu. Pembantu-pembantu itu mengerutkan dahi mereka.
"Betul Ker permaisuri ehh maksud saya betul Ker,jisoo?"tnya salah seorang pembantu itu. Jisoo tersenyum lalu menggagukkan kepalanya.
Pembantu-pembantu itu pon meletakkan makanan² tadi di atas meja makan di dapur.
Blackpink duduk di kerusi itu lalu mengambil makanan yang diletakkan di atas meja itu.
"Sayang?"semua di dapur itu memandang ke arah suara tersebut. Automatik pembantu-pembantu itu menundukkan badan mereka sedikit. Bts(suami blackpink)
"Sayang,kenapa turun awal sangat hah?"tnya Jin lalu melabuhkan ciuman di pipi jisoo.
"Yeobo lupa eh?Harini kan hari sekolah.."kata Jisoo sambil memegang tangan jin yang berada di bahunya.
"Emmm,takyah lah pergi sekolah macam tu.."kata Jimin.
"Mana boleh oppa..semalam kan kitaorang dah cuti..takkan hari nie pon nak cuti gak?"kata Rose.
"Alahhh,pleaseee..lagipon sekolah tu sekolah oppaa...takyahlah pergiiii~~ "rengek jimin seperti budak mahukan lolipop. Blackpink memandang sesama sendiri.
"Emmm,yelah².."kata Blackpink serentak. Terus bergema dapur itu dengan jeritan bts.
"Lepas makan naik tau..byee.."kata Jungkook lalu terus berlari pecut naik atas begitu juga dengan member lain. Blackpink hanya menggeleng sahaja.
- TBC -
YOU ARE READING
[C] 𝐁𝐋𝐀𝐂𝐊𝐁𝐀𝐍𝐆𝐓𝐀𝐍 𝐑𝐎𝐘𝐀𝐋
RomanceHai semua!!kembali lagi bersama cerita saya..kalau sudi bacalah yer..kalau tak sudi takpelah,saya tidak memaksa anda. Sinopsis: Bts merupakan raja di BLACKBANGTAN ROYAL. Bts merupakan raja yang sangat prihatin terhadap rakyatnya. Tidak ramai yang ta...