Pejam celik pejam celik dah lima bulan dah blackpink menjadi bini kpd bts. Cepat jer masa berlalu. Rasa macam baru semalam jejakkan kaki dekat istana nie.
Harini merupakan hari graduet blackpink. Yer tahun nie adalah tahun akhir blackpink. Blackpink tersangatlah excited sampai Dorang bangun pagi kol 5,kau rasa..tak Ker terlebih excited tu..majlis tu start kol 9 dorang bangun kol 5..
"Awal lagilah changi..."kata Jungkook sambil menggosok-gosok matanya.
"Awal apanya,dah pukul 8 dah lah..cepatlah yeobo.."kata Lisa sambil menarik-narik tangan jungkook untuk bangun.
"Ishhh,changi nie bersemangat sangatlah..changi bangun kol bapa hah tadi?"tnya Jungkook lalu duduk bersila di atas katil dengan mata tertutup.
"Pukul 5..hehe.."kata Lisa dengan sengihan. Terus tercelik mata jungkook mendengar jawapan Lisa.
"Awalnya..."kata Jungkook sambil tergeleng-geleng. Lisa hanya tersengih sahaja.
"Dah bangun cepat..changi tido kat bawah.. baju yeobo changi dah letak dah dalam bilik pakaian.."kata Lisa. Baru sahaja Lisa ingin turun dari katil mereka,tangan Lisa ditahan oleh jungkook. Lisa memandang ke arah jungkook.
"Kenapa?"tnya Lisa.
"Morning kiss?"tnya Jungkook.
"Takde morning kiss Harini.."kata Lisa.
"Ishhhh,taknaklah macam tu.. mentang-mentang Harini hari graduet taknak pul-"belum sempat jungkook ingin menghabiskan ayatnya,bibir Lisa telahpon melekap di bibir jungkook sekilas.
"Dah,jangan banyak cakap..pergi mandi.."kata Lisa lalu bangun dari katil dan keluar dari bilik mereka. Lama-lama kat situ nanti macam-macam pulak dia mintak. Bukan boleh sangat Jungkook nie.
Jungkook tersenyum sorang-sorang lalu berjalan masuk ke dalam bilik air.
S
K
I
PBts dan blackpink dalam perjalanan pergi ke YG Highschool. Tiba² nervous lak blackpink.
Kereta mereka masuk ke dalam perkarangan Highschool itu. Semua orang melihat kereta mewah itu masuk. Masing-masing jakun.
Setelah selesai parkir kereta mereka,bts dan blackpink pon keluar dari kereta itu lalu berjalan masuk ke dalam dewan yang diadakan majlis itu.
Semua pelajar di situ tidak lepas memandang mereka. Yelah bts dah lah hensem cocokkan pulak dengan blackpink yang cantik,memang ternganga lah semua pelajar tengok mereka. Ok,suga,jhope dan namjoon pon ada eh.
Baju blackpink
Baju bts
Blackpink pergi ke tempat pelajar manakala bts pergi ke tempat yang telah dikhaskan oleh mereka.
"Wey,tu bukan lelaki-lelakinyang kita nampak dia dengan blackpink Ker?"tnya Aera sambil berbisik.
"Aah lah..apa Dorang buat kat sini?kenapa Dorang duduk kat situ?"tanya Somi pulak. Mata mereka tidak lepas dari memandang ke arah bts.
"Ok semua beri perhatian.."kata Cikgu Jinho yang sedang berdiri di atas pentas. Dengan serta-merta dewan yang bising terus menjadi diam.
"Ok,kita akan mulakan majlis graduation kita sekarang yer.."kata Cikgu Jinho. Semua pelajar menumpukan perhatian mereka ke arah cikgu Jinho.
"Annyeonghaseyo Jinho imnida..saya adalah pengacara majlis graduation pada hari ini.. sebelum kita memulakan majlis garduation kita,diminta Jimin wakil dari BTS untuk memberikan sepatah dua kata,dipersilakan.."kata Cikgu Jinho. Jimin bangun dari duduknya lalu berjalan naik ke pentas. Ramai yang berbisik-bisik tentang jimin lagi-lagi perempuan lah. Gatal!
"Annyeonghaseyo jimin imnida..saya wakil daripada bts ingin menyampaikan sedikit ucapan kepada kamu semua. Tahniah kepada kamu semua kerana telah berjaya menghabiskan pembelajaran kamu di YG Highschool ini..berikan tepukan gemuruh kepada diri kamu.."kata Jimin.
Dewan itu bising dengan bunyi tepukan dari pelajar dan ibu bapa.
"Saya sangat dengan kamu semua. Tapi kamu semua kena ingat walaupon kamu dah habis pembelajaran di Highschool ini, kamu semua masih perlu menyambung pembelajaran di universiti. Jangan ingat kamu dah habis Highschool bermakna kamu dah takpayah belajar lagi yer..panjang lagi perjalanan kamu untuk mencapai kejayaan. Tapi kamu jangan stress² tentanh itu,nak enjoy boleh saya tak larang cuma jangan sampai tak ingat dunia,faham? Lagi sekali saya ucapkan tahniah kepada kamu semua,lagi² kepada isteri saya Park Chaeyoung dan isteri kawan² saya iaitu Lisa,Jennie dan jisoo. Tahniah kepada anda semua..semoga kamu semua lebih berjaya di masa akan datang..itu sahaja dari saya, kamsahamnida.."kata Jimin. Selepas menundukkan sedikit badannya,jimin pon turun ke bawah.
Dewan kembali bising apabila jimin turun dari pentas. Ofc lah topik pertama mereka adalah pasal 'isteri' tu.
"Seriouslah Dorang isteri lelaki² tu?"kata Yuna tak percaya.
"Weyy,tak Caya siak..takde angin,takde ribut tiba² Dorang dah kawin..nie mesti kawin paksa nie.."kata Somi pulak.
"Tak aciklah dho..Dorang kawin dengan orang yang kaya-kaya macam tu..mesti bestkan kalau kita kawin dengan orang macam Dorang.."kata Su Kyung.
"Kita rampas lah laki² tu dari Dorang..benda mudah kan.."cadang Yuna.
"Haah kan..bagus cadangan kau.."kata Aera.
Majlis graduation itu pun bersambung kembali.
- TBC -
YOU ARE READING
[C] 𝐁𝐋𝐀𝐂𝐊𝐁𝐀𝐍𝐆𝐓𝐀𝐍 𝐑𝐎𝐘𝐀𝐋
RomanceHai semua!!kembali lagi bersama cerita saya..kalau sudi bacalah yer..kalau tak sudi takpelah,saya tidak memaksa anda. Sinopsis: Bts merupakan raja di BLACKBANGTAN ROYAL. Bts merupakan raja yang sangat prihatin terhadap rakyatnya. Tidak ramai yang ta...