Ok sebelum tu..nama anak-anak Raja Dae-Hyun ialah : -
*Jineul
*Min Jee
*Sun Hee
*Mi Kyong####
Malam...
Bts tak habis² melayan sepupu perempuan mereka. Isteri yang berada di sebelah pin diabaikan.
"Awakk.."panggil Jennie. Taehyung tidak menjawab kerana sibuk berbual dengan Sun Hee. Jennie melepaskan keluhan berat.
Baru ingat nak spend time dengan suami bila suami balik tapi suami layan orang lain pulak.
"Jisoo,jennie,rose,Lisa.."panggil seseorang. Jisoo,rose,jennie dan Lisa memandang ke arah suara tersebut. Permaisuri Chu-Ae.
Blackpink bangun lalu menuju ke arah Permaisuri Chu-Ae.
"Kenapa auntie?"tnya Rose.
"Kamu berempat jangan ambik hati eh dengan anak-anak auntie tu..auntie pon tak tau kenapa Dorang dok tergedik dengan sepupu Dorang tu..bukannya Dorang tak tau yang sepupu dorang tu dah kawin.."kata Permaisuri Chu-Ae.
"Takdelah auntie..kitaorang tak kesah pon,lagipon Dorang kan dah lama tak jumpa..nak lepaskan rindulah tu.."kata Jisoo sambil l tersenyum.
"Nak lepaskan rindu pon agak-agak lah..takyah lah sampai nak berkempit 24 jam jer dengan BTS tu..haihhh,auntie pon tak tau nak cakap apa..auntie dah cakap macam-macam dah dengan Dorang,tapi still taknak dengar.."kata Permaisuri Chu-Ae.
"Takpelah auntie..biar jelah Dorang..kitaorang ok jer.."kata Lisa tenang walaupon dalam hatinya tersangat lah sakit.
"Haaa,nie auntie nak tanya..sapa yang buat cheese kek dekat dapur tu?"tnya Permaisuri Chu-Ae.
"Kitaorang auntie..kenapa?tak sedap Ker?"tnya Jennie. Risau jugak dia..
"Ehhh,taklah..sedap jer..auntie teringin nak buat cheese kek macam tu,tapi tulah auntie tak berapa nak pandai buat-buat kek nie.."kata Permaisuri Chu-Ae lalu mencebikkan bibirnya sedikit. Tergelak blackpink dibuatnya. Comel jer mak saudara mereka nie.
"Hahaha,auntie nie comellah.. takpe auntie,kalau auntie nak,kitaorang boleh ajarkan auntie buat cheese kek tu.."kata Lisa. Terus bersinar mata Permaisuri Chu-Ae.
"Betul Ker?!"tnya Permaisuri Chu-Ae teruja.
"Ofc.."kata Blackpink serentak. Mereka berlima gelak.
"Wowo!!happy nampak?cakap pasal apa nie?"tnya Raja Dae-Hyun yang muncul entah dari mana tah.
"Takde yeobo..dorang kata Dorang nak ajar saya buat cheese kek..eeee,tak sabarnya saya.."kata Permaisuri Chu-Ae teruja. Blackpink Hany tersenyum sahaja.
"Haaa,baguslah macam tu..boleh lah awak buat kek sedap-sedap lepas nie.."kata Raja Dae-Hyun.
"Ouhh,yeobo nak cakap yang saya buat kek sebelum nie tak sedap lah?"kata Permaisuri Chu-Ae sambil mencekak pinggang.
"Bukan tak sedap tapi terlebih hitam kek yang awak buat.."kata Raja Dae-Hyun selamba. Terus perut Raja Dae-Hyun dicubit oleh Permaisuri Chu-Ae.
Bermacam-macam mereka sembangkan bersama. Kadang-kadang mereka bergelak ketawa. Sesekali bts dan anak-anak raja Dae-Hyun melihat ke arah kemesraan mereka. Cemburut muka Jineul,Min Jee,Sun Hee dan Mi Kyong melihat kemesraan ibu bapa mereka dan blackpink.
Skip...
Rose pov.
Aku,jisoo unnie,jennie unnie dan Lisa naik atas Sebb dah ngantuk gila. Lagipon dah pukul 12 tengah malam dah. Tak peliklah kenapa mengantuk gila nie.
Aku memulas tombol pintu sebelum meloloskan badan ke dalam bilik itu. Kosong. Jimin?entah lah mana dia..aku cari gak dia kat bawah tadi tapi takde..dating lah kot ehhh?
Aku merebahkan badanku di atas katil. Aku memandang ke siling bilik ku dan jimin. Dengan automatik tangan aku mengusap perutku yang masih kempis.
"Asal aku selalu berfikir tentang kehidupan aku dengan baby nie tanpa jimin eh?" Menolog ku sendiri. Jujur aku cakap,kebelakangan nie aku asyik berfikir jer pasal kehidupan aku tanpa jimin. Adakah nie satu petanda yang jimin akan tinggalkan aku?
Cepat-cepat aku gelengkam kepalaku menidakkan benda yang berada di kepala otak aku. Think positive rose!
Tanpa berlengah aku terus berdiri lalu berjalan ke arah bilik air untuk gosok gigi..
- TBC -
YOU ARE READING
[C] 𝐁𝐋𝐀𝐂𝐊𝐁𝐀𝐍𝐆𝐓𝐀𝐍 𝐑𝐎𝐘𝐀𝐋
RomanceHai semua!!kembali lagi bersama cerita saya..kalau sudi bacalah yer..kalau tak sudi takpelah,saya tidak memaksa anda. Sinopsis: Bts merupakan raja di BLACKBANGTAN ROYAL. Bts merupakan raja yang sangat prihatin terhadap rakyatnya. Tidak ramai yang ta...