59

544 62 10
                                    

Seminggu sudahpon berlalu tapi bts masih lagi mencari-cari di mana blackpink. Mereka pergi ke U di mana blackpink belajar tapi mereka tidak bertemu walaupon sekali dengan blackpink di situ.

Kadang-kadang mereka ikut juga kemana suga,jhope,namjoon dan Jackson pergi tapi mereka seperti tau yang BTS mengikuti mereka,jadi mereka berhenti di Sungai Han,shopping mall.

Sekarang bts sedang menunggu blackpink di hadapan U. Seorang demi seorang pelajar U itu diperhatikan oleh Bts tapi kelibat blackpink langsung tidak kelihatan. Tiba² mata mereka terpandang seorang yang mereka kenali.

 Tiba² mata mereka terpandang seorang yang mereka kenali

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dahyun!

Terus bts berlari ke arah Dahyun. Dahyun yang perasan akan kehadiran bts,terus melajukan langkahnya. Nasib tidak menyebelahi Dahyun, pergelangan Dahyun di pegang oleh Jin.

"Ishhh,lepaslah...saya dah lambat nie.."kata Dahyun cuba untuk melepaskan pegangan Jin tapi tidak berjaya.

"Dahyun,pleaseee kitaorang nak cakap sikit dengan awak.."kata Jin.

"Arrr,saya kena pergi perpustakaan lepas nie..saya dah lama dah.."kata Dahyun membari alasan.

"Please Dahyun..kitaorang sangat perlukan bantuan awak sekarang nie..awak jer yang dapat tolong kitaorang.."rayu Jimin pulak. Dahyun memandang muka jinminkooktae. Perasan kesian tiba2 menampak di hati Dahyun.

"Haishh,yelah2.."kata Dahyun. Terus tersenyum lebar jinminkooktae.

"Jap saya call abang saya jap.."kata Dahyun. Bts menggaguk.

Skip.

Sekarang bts dan Dahyun berada di NARI CAFE.

Sekarang bts dan Dahyun berada di NARI CAFE

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Korang nak saya tolong apa?"tnya Dahyun.

"Kitaorang tau yang awak tau mana blackpink ada sekarang..boleh awak bagitahu kitaorang.."kata Jungkook. Dahyung berhenti dari minum airnya,lalu memandang ke arah jinminkooktae dengan terkebil-kebil.

"Errr,saya tak tau Dorang kat mana.."tipu Dahyun.

"Dahyun pleaseee..kitaorang merayu sangat kat awak.."kata Taehyung merayu.

"Benda lain boleh saya tolong tapi bukan yang nie..saya mintak maaf sangat.."kata Dahyun lalu bangun dari duduknya. Belum sempat Dahyun ingin berjalan pergi dari situ,terus tangan dahyun ditarik.

"Anak-anak kitaorang perlukan kitaorang..awak tak kesian Ker tengok anak-anak kawan awak membesar tanpa kasih sayang seorang ayah?"kata Jimin. Dahyun menutup matanya dan satu keluhan berat dilepaskan.

Skip.

Blackpink sedang menonton televisyen di ruang tamu.

"Aik,mana Dahyun nie?lambatnya dia balik.."kata Jisoo sambil mengerling ke arah jam yang berada di dinding.

"Tulah tu..selalunya sekarang dia dah sampai umah dah.."kata Jennie pulak.

"Unnie,mana Dahyun?"tnya Lisa apabila melihat kelibat Jihyo yang baru turun di tingkat atas.

"Ouhh,dia call Gary oppa tadi..di kata dia balik lambat sikit.."kata Jihyo lalu melabuhkan punggungnya di sebelah Rose. Blackpink mengangguk.

"Ji-yeong mana unnie?"tnya Jennie.

"Ouhh,dia baru jer tido.."jawab Jihyo. Lagi sekali blackpink menggaguk.

Klek!

Pintu utama dibuka dari luar. Dahyun masuk ke dalam rumah.

"Haa,Dahyun..kau pergi mana hah?"tnya Rose sambil memandang ke arah Dahyun.

"Errr,aku pergi jumpa kawan jap.."tipu Dahyun..

"Ouhh,balik kau naik apa?"tnya Jisoo.

"Balik?balik aku naik errrr naik teksi haa teksi.."tipu Dahyun lagi. Tiba² perasaan curiga timbul di hati Lisa.

"Err,oklah aku naik dulu...nak mandi..byee.."kata Dahyun lalu terus berlari naik ke atas.

- TBC -

[C] 𝐁𝐋𝐀𝐂𝐊𝐁𝐀𝐍𝐆𝐓𝐀𝐍 𝐑𝐎𝐘𝐀𝐋Where stories live. Discover now