33

521 70 14
                                    

Suasana dalam kereta itu sunyi seperti dewan periksa.

"Tadi kitaorang nampak korang jalam dengan seorang yeoja..sapa tu?kawan baru?"tnya Namjoon.

"Haah,nama dia Dahyun..comel dia oppa...kalau oppa nak try dia pon boleh.."kata Jennie sambil tersenyum suka.

"Ishhh,kesitu pulak dia.."kata Namjoon.

"Asal pipi kau merah namjoon?"tnya Jhope. Lagi merah pipi namjoon dibuatnya.

"Ayokkk,kau dah jatuh hati ehhh.."sakat suga pulak.

"Mana adalah!!"nafi namjoon. Blackpink,suga dan Jhope ketawa melihat muka namjoon yamg dah merah itu. Jinminkooktae hanya melihat sahaja kemesraan mereka. Mereka bagaikan tak wujud dalam kereta itu.

Sedar tak sedar mereka telahpon sampai di istana. Blackpink keluar dari kereta selepas jhope,namjoon dan suga. Belum sempat blackpink ingin masuk mengikuti namjoon,jhope dan suga yang telah jauh ke depan,tangan mereka ditarik dari belakang.

"Apa nie?lepaslah.."kata Rose dan cuba untuk melepaskan pegangan jimin tapi tidak berjaya.

"Sampai bila nak macam nie hah? Dah lama sayang..kitaorang rindu sangat nak bermanja dengan isteri kitaorang.."kata Jimin.

"Sapa yang start dulu benda nie?"tnya Jisoo.

"Sayang,dorang cuma tumpang kita jer..salah Ker?kenapa sayang benci sangat Dorang? kitaorang tengok dorang ok jer.."kata Jungkook. Terus tangan Lisa diretap kasar .

"Kalau awak masih lagi nak back-up dia,jangan mimpi nak berbaik dengan saya.."kata Lisa lalu terus berjalan masuk ke dalam istana begitu juga dengan Jisoo,jennie dan rose.

Satu keluhan dilepaskan oleh bts. Tanpa mereka sedar,suga,jhope dan namjoon sedang melihat mereka dari dalam istana. Mereka melepaskan keluhan sebelum berjalan naik ke tingkat 2.

Satu bilik dibuka oleh jhope. Suga,namjoon dan Jhope masuk ke dalam bilik itu.

"Aku tak tau kenapa tapi aku rasa aku tak suka dekat pretty Queen tu sejak dari awal aku tengok muka Dorang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aku tak tau kenapa tapi aku rasa aku tak suka dekat pretty Queen tu sejak dari awal aku tengok muka Dorang.."kata Jhope lalu duduk di atas sofa.

"Aku ingat aku sorang jer yang rasa macam tu.."kata Namjoon

"Aku rasa macam nak tau lah serba sedikit pasal si PRETTY QUEEN tu.."kata Suga lalu mengeluarkan henfonnya. Suga menelefon sesorang. Beberapa minit kmudian,suga menamatkan panggilan dengan 'seseorang' itu.

"Kau call sapa?"tnya Jhope.

"Jackson."jawab suga.

Pintu bilik itu tiba² dirempuh oleh seseorang orang.

"Hello, annyeonghaseyo.."kata Orang itu.

"Awal gila kau sampai..baru berapa minit yang lalu aku call kau.."kata Suga.

"Hehehe,besye..sebenarnya tadi waktu kau call aku,aku memang nak datang sini pon.."kata Jackson.

"Asal kau nak datang sini?"tnya Jhope.

"Saja nak lepak..hehe.."kata Jackson lalu tersengih.

"Dah takyah nak lepak sangat..aku ada keje untuk kau nie.."kata Suga.

"Aduhhh,kacaulah..baru nak lepak Ngan korang.."kata Jackson lalu menayangkan muka tak puas hati.

"Nanti-nantilah kita lepak..banyak lagi masa kot.."kata Suga lalu melangkah ke arah meja yang berada di dalam bilik itu. Perlahan-lahan Jackson mengikuti langkah Lisa.

"Aku nak kau cari maklumat pasal empat orang yeoja nie.."kata Suga lalu menunjukkan gambar pretty Queen.

"kata Suga lalu menunjukkan gambar pretty Queen

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jackson melihat gambar itu dengan teliti.

"Ehhh,jap..yeoja nie tak silap aku pernah nampak dekat mall dengan black Wolf.."kata Jackson. Terus suga memandang ke arah jhope dan namjoon.

"Seriouslah?"tnya Jhope.

"Haah,jap aku tunjuk.."kata Jackson lalu mengeluarkan henfonnya. Gallery henfon itu dibuka. Satu foto ditekan lalu ditunjukkan kepada suga. Jhope dan Namjoon pergi ke arah Suga untuk melihat jugak.

Mereka berpandangan sesama sendiri.

"Jin,jimin,jungkook dengan taehyung kena tahu benda nie.."kata Suga dan dapat anggukan dari namjoon dan Jhope.

- TBC -



[C] 𝐁𝐋𝐀𝐂𝐊𝐁𝐀𝐍𝐆𝐓𝐀𝐍 𝐑𝐎𝐘𝐀𝐋Where stories live. Discover now