14

598 72 2
                                    

Blackpink sedang termenung di balkoni bilik mereka. Mereka masih memikirkan benda yang dikatakan oleh bts tadi.

Flashback...

"Kitaorang berlatih dua benda dalam bilik nie.."kata Jhope. Terangkat kening blackpink.

"Dua benda?apa dia?"tanya Jennie.

"Pertama,kitaorang berlatih pistol."kata Jungkook lalu mengambil pistol ditepi poketnya lalu menghalakan ke arah blackpink.

"Ahhhhhhhhhh!"jerit blackpink takut sambil memeluk sesama sendiri.

"Ehhhhh,jangan jerit..aku tak tembak koranglah.."kata Jungkook menenangkan blackpink. Terus berhenti blackpink menjerit.

"Ishhh,kau nie jungkook..janganlah takutkan Dorang.."marah Jimin.

"Alahhh,chillah...bukan ada peluru pon pistol nie.."kata Jungkook lalu menekan picu pistol itu beberapa kali.

"Kau fikir Dorang tau ke ada peluru ke tak dalam pistol tu.."kata Jimin lagi.

"Hmmm,yelah.."kata Jungkook lalu menyimpan semula pistolnya.

"K-kenapa korang berlatih pistol nie?"tnya Jisoo yang masih dalam keadaan ketakutan.

"Kitaorang mafia."kata Jin. Dua perkataan itu membuatkan blackpink terdiam. Dalam kepala mereka terbayang macam².

Melihat riak muka blackpink membuatkan bts tergelak kecil sambil menggelengkan kepala.

"Korang jangan risaulh..kitaorang bukannya bunuh orang sesuka hati..melainkan kalau Korang buat hal dengan kitaorang,memang kenalah.."kata Suga. Terus terbeliak mata belackpink dibuatnya. Air liur ditelan kesat. Melihat perubahan muka blackpink,laju tangan namjoon memukul lengan suga.

"Apa benda kau nie?"tnya Namjoon.

"Apa?aku main2 jelah.."kata Suga. Terus blackpink melepaskan keluhan lega.

"Errr,boleh nak tnya.."kata Lisa tiba2. Bts memandang kearah Lisa dengan kening terangkat.

"Korang kata tadi,korang berlatih dua benda dalam bilik nie kan..satu berlatih pistol,lagi satu?"tnya Lisa. Bts tersenyum.

"Korang nampak tak kotak² dekat sana?"tanya Taehyung sambil tunjuk ke arah kotak2 yang tersusun di tepi bilik itu. Blackpink memandang ke arah kotak itu sebelum menggangukkan kepala.

"Korang percaya tak yang saya boleh alihkan kotak tu kat depan korang dalam masa 3 saat?"tnya Taehyung. Blackpink mengerutkan dahi mereka.

"What you means?"tanya Jennie. Taehyung tersenyum lalu dia membuka sarung tangannya.

Dia mengeluarkan dua jarinya lalu menghalakan ke arah kotak2 tadi. Kotak² tadi pon terapung ke atas. Terbeliak mata blackpink melihat kotak² itu terapung. Blackpink memandang ke arah taehyung dengan mulut yang ternganga. Taehyung tersenyum sambil menggaguk.

Taehyung menggerakkan kotak itu sehingga ke depan blackpink lalu meletakkannya. Blackpink terkaku seketika.

"Itulah maksud saya.."kata Taehyung. Blackpink tidak membalas apa² kerean masih terkejut.

"But h-how?"tnya Rose masih terkejut.

"Saya memang ada kuasa nie dari kecil lagi. Bukan saya jer Dorang semua pon ada jugak kuasa nie..yelah kitaorang nie cousin jadi kitaorang datang dari keturunan yang sama lah kan..kuasa nie turun temurun.."kata Taehyung. Blackpink menggagukkan kepala mereka perlahan Sebb Dorang masih terkejut.

"Dahlah jom pergi tido..dah lewat dah nie.."kata Jin sambil melihat jam di tangannya. Blackpink menggaguk lalu cepat ² keluar dari bilik itu.

End flashback..

"Weyyyy,korang...rose macam tak percayalah yang Dorang ada kuasa..tah² Dorang tipu kita,tah2 Dorang ahli sihir tak?"teka rose. Tak semena-mena lengan rose dipukul oleh Lisa.

"Yer pon kau tak caye,takyahlah sampai merapu dho.."kata Lisa. Rose memuncungkan mulutnya kedepan.

"Dahlah,jom tido esok nak sekolah.."kata Jisoo. Jennie,rose dan Lisa menggaguk.

S
K
I
P

Blackpink sudah bersiap-siap untuk ke sekolah. Mereka turun ke tingkat bawah.

Baju blackpink.

"Aduhh,belum sampai sekolah lagi dah penat Sebb turun tangga banyak nak mateyy nie

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aduhh,belum sampai sekolah lagi dah penat Sebb turun tangga banyak nak mateyy nie.."kata Jennie.

"Sapa suruh korang turun pakai tangga?"

Terus blackpink memandang ke arah suara itu. Jin.

"Dahtu nak turun pakai apa?"tnya Jisoo.

"Pakailah kaki.."kata Jin. Terus blackpink memandang ke arah jin dengan pandangan maut.

"Lawak Ker?"tnya Rose.

"Takdelah gurau²,pakailah lift..lift ada bukan untuk buat pameran.."kata Jin. Blackpink memandang sesama sendiri.

"What?!ada lift kat sini?"tnya jennie.

"Adalah,apa fikir istana besar macam nie takde lift ke hah?"kata Jin pulak.

"Aduhhh,asal tak bagitahu?kalau kitaorang tau ada lift takdenya susah² nak turun guna tangga nie.."kata Rose.

"Dah korang tak tanya.."kata Jin. Blackpink melepaskan keluhan. Jin nie,kalau humban masuk gaung bagus jugakkan.

TBC ⍟

[C] 𝐁𝐋𝐀𝐂𝐊𝐁𝐀𝐍𝐆𝐓𝐀𝐍 𝐑𝐎𝐘𝐀𝐋Where stories live. Discover now