50

567 62 96
                                    

Sedar tak sedar sudah 4 bulan blackpink tiada di sisi bts. Korang fikir bts akan kurus,akan jadi pendiam,akan berkurung dalam bilik? Tak! Benda tu tak pernah jadi sepanjang 4 bulan nie..makin have fun adalah Dorang.

Jackson,suga,namjoon dan Jhope yang melihat sepupu-sepupu mereka happy pon,Dorang dah panas. Isteri tengah susah payah gendung anak dalam perut kehulur-hilir,korang boleh happy lagi dengan Young princess tu..

Suga,namjoon,jhope dan Jackson berada di rumah Dahyun sekarang. Ouhh lupa nak bagitahu yang Dahyun dengan Namjoon dah OFFICIAL!!!Uuuuuuuu!!!NAMYUNN FOREVERR!! Tapi yang tau Dorang bercinta hanya blackpink ,suga,jhope dengan Jackson jer.. Jin,jimin,Jungkook dan Taehyung tak tahu pon..

"Korang tak de keje Ker?"tnya Jennie. Yelah hari2 datang sini..

"Takde..lagipon takde pon musuh yang cari pasal Ngan GP kitaorang jadi tiada keje lah jawapannya..."kata Jhope. Blackpink mengganguk. Sekarang Dorang berada di ruang tamu rumah itu.

"Ehmmm,korang kalau kitaorang tanya nie korang jangan marah tau.."kata Lisa.

"Apedia?"tnya Jackson.

"Kenapa korang tak suka dekat sepupu-sepupu perempuan korang tu?"tnya Lisa.

"Kitaorang tak pernah anggap Dorang sepupu kitaorang. Dorang takkan pernah jadi sepupu kitaorang sampai bila-bila.."kata Namjoon. Blackpink mengerutkan dahi mereka.

Satu keluhan dilepaskan oleh suga,namjoon,jhope dan Jackson.

"Korang pernah tanya tak dekat suami korang macam mana ibu bapa Dorang meninggal?"tnya Jhope.

Blackpink menggaguk.

"Dorang kata ibu bapa Dorang mati Sebb terlibat dalam kapal terhempas waktu nak pergi New Zealand.."kata Rose.

"Sebenarnya kapal terbang tu terhempas disebabkan rancangan perempuan-perempuan tak guna tulah.."kata Namjoon. Terkejut blackpink dibuatnya.

"S-seriouslaj?"tnya Jennie tak percaya. Jhope menggaguk.

"K-kenapa Dorang buat macam tu?"tnya Jisoo.

"Sebenarnya perempuan-perempuan tu dah lama dah ada hati dengan BTS nie..tapi bts tak tau pasal tu..Dorang cakaplah dengan ibu bapa suami korang yang Dorang nak kawin dengan BTS tapi ibu bapa suami korang tak bagi Sebb dalam peraturan blackbangtan royal kitaorang tak boleh kawin dengan sepupu sendiri. Kalau kawin jugak mereka akan dihalau dari kerajaan. Jadi disebabkam tu Dorang jadi tak puas hati. Dorang rancang satu percutian ke New Zealand,dalam perjalanan tu kapal terbang tu terhempas dengan tiba2. Yang peliknya dekat kapal terbang tu takde masalah apa² pon.."cerita Suga panjang lebar.
Blackpink yang mendengar cerita dari suga itu hanya menggaguk sahaja.

"Tapi macam mana oppa tau yang semua nie angkara perempuan-perempuan tu?"tnya Rose.

"Waktu pengembumian jasad ibu bapa kitaorang,kami berempat nampak yang perempuan-perempuan tak guna tu tersenyum sinis sambil pandang makam ibu bapa kami. Kami jadi syak something dengan Dorang waktu tu. Jadi kitaorang ambik keputusan untuk siasat perempuan-perempuan tu. Beberapa minggu kitaorang siasat rupanya,Dorang yang bunuh ibu bapa kami berlapan..Sebb tu kitaorang tak suka pompuan-pompuan tu.."kata Jhope pulak.

"Member korang yang lain tak tau Ker?"tnya Dahyun yang turut mendengar cerita namjoon,jhope,suga dan Jackson.

"Tak.."jawab Jhope.

"Sebab?"

"Sebb Dorang takkan percaya punya kalau kitaorang bagitahu.."kata Jackson.

"Tak cuba?"tnya Jisoo pulak.

"Takyah cuba dah tau dah jawapannya.."kata Namjoon.

Keadaan mula senyap.

"Kemungkinan besar suami korang akan bagi kitaorang kad jemputan.."kata Jackson. Blackpink memandang Jackson dengan kerutan.

"Kad jemputan apa?"tnya Lisa.

"Kawin.."jawapan Suga membuatkan blackpink berpandangan sesama sendiri.

####

"Babyyyyy~" Mi Kyong kepada Jimin.

"Ye sayang?kenapa?"tnya Jimin.

"Bila kita nak kawin nie.. I tak sabarlah nak kawin dengan youu~"kata Mi Kyong.

"Tulah tu..I pon tak sabar nak kawin dengan U sayang.."kata Jineul sambil mengusap lengan sasa jungkook.

"I pon sama.." Min Jee

"I pon.."Sun Hee

"Nantilah kita bincang eh.."kata BTS.

"Alasan,takmo lah nanti-nanti..I nak kawin Ngan U secepat yang mungkinnn.."kata Sun Hee.

Satu keluhan dilepaskan oleh Jin.

"Sayang,u kena tahu yang I ada isteri..I kena tunggu dia bersalin dulu..lepas tu baru kita bincang pasal wedding kita eh.."kata Jin dan disokong oleh jungkook,jimin dan taehyung

"Emmmm,taknaklah..lambat lagi pompuan tu nak bersalin. Halahhh,kalau susah sangat korang ceraikan jelah isteri Korang tu.."kata Min Jee.

Bts memandang sesama sendiri.

- TBC -

[C] 𝐁𝐋𝐀𝐂𝐊𝐁𝐀𝐍𝐆𝐓𝐀𝐍 𝐑𝐎𝐘𝐀𝐋Where stories live. Discover now