Selepas perlawanan bowling dengan BTS tadi berakhir,blackpink terus naik ke bilik mereka untuk berehat. Mereka balik ke bilik dengan senyuman yang tersangatlah gembira. Yes,Dorang menang..oyebhhh..
"Bestnya lah tempat nie.."kata Jennie.
"Tulah kan..kalau lah kita membesar kat sini.."kata Rose pulak.
"Korang.."panggil jisoo. Jennie,Rose dan Lisa memandang ke arah jisoo.
"Unnie rasa macam ada benda tak kenalah dengan bilik yang Dorang tak bagi kita masuk tu.."kata Jisoo.
"Eeemmmm,rose pon rasa macam tu..rose rasa kan yang bilik tu ada kena mengena kenapa Dorang pakai sarung tangan."kata Rose. Jisoo,Jennie dan Lisa memandang pelik ke arah rose.
"Kenapa kau cakap macam tu?"tanya Lisa.
"Ok,tadi waktu jin tolak kita untuk pergi tempat lain tu,rose terpandang ke belakang kejap tau,pastu rose nampak namjoon,jhope dengan Jungkook tengah tukar something dekat dalam bilik tu..first² rose pelik jugak,dia tukar apa kat dalam tu?pastu bila rose tengok balik,baru rose perasan yang Namjoon,jhope dengan jungkook punya sarung tangan lain..waktu kita makan tadi,sarung tangan Dorang bertiga warna hitam..pastu waktu kita main bowling tadi rose perasan yang sarung tangan Dorang warna dark blue.."kata Rose.
"Hmmmm,so peliklah..apa yang Dorang rahsiakan eh dalam bilik tu?"kata Lisa sambil menggosok-gosok dagunya.
"Emmm,apa kata kita masuk bilik tu malam nie,nak tak?"cadang Jisoo. Jennie, Rose dan Lisa memandang kearah jisoo sebelum menayangkan senyuman penuh makna.
Skip
12.59 malam..
Blackpink berada di depan pintu bilik berwarna Biru. Blackpink memandang sesama sendiri sebelum mereka menggagukkan kepala mereka. Baru sahaja Jennie ingin membuka pintu bilik itu,terus ada tangan yang menghalang. Blackpink memandang ke arah orang itu. Taehyung. Dan belakang taehyung ada bts.
"Korang nak buat apa nie?"tnya Taehyung dengan muka serious. Terkulat-kulat blackpink ingin menjawab soalan maut taehyung.
"Korang nak tau sangat ke apa ada dalam bilik nie?"tnya Jungkook pulak. Blackpink menggaguk sambil menundukkan kepala mereka.
Bts memandang sesama sendiri sebelum menggangukkan kepala.
"Janji dengan kitaorang yang korang takkan bagitahu sapa².."kata Jhope.
"Janji!"kata Blackpink serentak.
"Shuhhhhh..jangan bising sangat.."kata Namjoon. Blackpink menutup mulut mereka.
Taehyung membuka pintu bilik itu secara perlahan-lahan. Gelap.
"Masuklah.."kata Taehyung.
"Errr,gelapnya..awak masuklah dulu.."kata Jennie. Taehyung tersenyum lalu menggelengkan kepala.
Taehyung masuk terlebih dahulu. Taehyung membuka suis lampu di dalam bilik itu.
Cahaya memenuhi bilik itu. Blackpink mengerutkan dahi mereka. Kosong jer bilik nie..
"Kenapa kosong?"tnya Jisoo.
"Tu kitaorang kata bilik nie kosong,korang tak caye.."kata Namjoon sambil memeluk tubuhnya.
"Ishhh,tak mungkinlah kosong..mesti ada apa2 nie.."kata Lisa lalu mengetuk² dinding bilik itu. Bts hanya melihat sahaja kelakuan blackpink.
Sedang Lisa mengecheck dinding bilik itu,tanpa sengaja Lisa tertolak dinding itu ke belakang. Dinding itu pon bergerak ke belakang. Semua di situ melihat dengan begitu terkejut kecuali bts.
Bilik itu tiba² sahaja menjadi luas yang teramat. Blackpink mengerutkan dahi melihat benda yang berada di depan mereka ketika ini. Kosong.
"Kenapa kosong?"tanya Jennie.
"Sinilah tempat kitaorang berlatih.."kata Suga.
"Berlatih? Berlatih apa?"tnya Jisoo.
Bts menayangkan senyuman penuh makna..
( TBC )
YOU ARE READING
[C] 𝐁𝐋𝐀𝐂𝐊𝐁𝐀𝐍𝐆𝐓𝐀𝐍 𝐑𝐎𝐘𝐀𝐋
RomanceHai semua!!kembali lagi bersama cerita saya..kalau sudi bacalah yer..kalau tak sudi takpelah,saya tidak memaksa anda. Sinopsis: Bts merupakan raja di BLACKBANGTAN ROYAL. Bts merupakan raja yang sangat prihatin terhadap rakyatnya. Tidak ramai yang ta...