2

803 73 3
                                    

"Sebenarnya tujuan appa panggil kamu semua nie ialah untuk bertanyakan kepada kamu bila kamu semua nak kawin?"tnya appa.

"Alahhh,appa..kitaorang muda lagilah nak kawin.."kata Jimin.

"Muda kamu kata?kamu sedar tak yang umur kamu dah 26 tau..muda ke tu?"tnya Appa.

"Mudahlah tu..lainlah kalau jin hyung dah 30.."kata Jungkook. Jin yang mendengar itu terus menarik telinga jungkook.

"Ahhhhhhhh,sakitlah.."jerit jungkook. Jin melepaskan telinga jungkook. Jungkook memandang jin tidak puas hati sambil menggosok telinganya yang ditarik oleh jin.

"Ishhh,kamu nie kan..kamu tu ketua mafia tau tapi perangai macam budak-budak jer.."kata appa. Jin menjeling jungkook begitu juga dengan jungkook.

"Haaa,soalan appa kamu tak jawab lagi..bila nak kawin?"tnya appa. Bts diam.

"Tengoklah macam mana appa..kalau jumpa jodoh nanti kitaorang kahwinlah.."kata V.

"Appa tak kesah kalau jhope,suga Ngan namjoon kawin lambat,yang appa nak sekarang nie kamu berempat kawin dulu.."kata appa.

"Kenapa lak appa?"tnya Jimin.

"Kamu berempat tu pewaris lepas papa Ngan mama kamu..tak ingat eh wasiat Dorang?""kata Appa. Perlahan-lahan Jin,jimin, Taehyung dan Jungkook mengganguk.

"Haishh,dahlah appa ada keje sikit nak buat nie..pastikan kamu semua kawin dalam tahun nie jugak ok.."kata appa sebelum keluar dari bilik itu.

"Memang cari jodoh macam cari makanan pon.."rungut Jungkook.

"Tak baik merungut.."kata Jhope. Jungkook menjeling jhope.

"Dahlah jom balik royal.."kata Namjoon. Mereka semua menggaguk lalu berjalan keluar dari bilik itu.

"Appa bincang apa dengan korang?"tnya Jackson sebaik sahaja melihat bts keluar dari bilik.

"Pasal apa lagi kalau bukan pasal kawin.."kata V.

"HAHAHA,padan muka..tu aku kata suruh cari jodoh cepat²,korang taknak.."kata Jackson.

"Apa kau fikir sekarang nie senang nak cari pasangan?yang ada pon yang jenis pandang harta..memang taklah.."kata Jin.

"Emmm yelah..nie berapa lak appa bagi masa kat korang?"tnya Jackson.

"Tahun nie.."kata Jungkook.

"Gudluck lah yer..haaa nie sebelum aku terlupa, malam nie kita ada kerja tau kat markas."kata Jackson.

"Kerja apa?"tnya Suga.

"Orang kita kata budak-budak black wolf nak serang markas malam nie.."kata Jackson. Automatik senyuman sinis terpapar di muka bts.

"Tak serik lagi ke jantan tu?"tnya Jhope.

"Kalau dia serik takdenya dia nak hantar budak-budak di malam nie serang markas kita.."kata Jackson.

"Kol bape?"tnya Jimin.

"Dalam kol 11 macam tu.."kata Jackson.

"Emmm,kalau macam tu malam ni pastikan semua budak-budak kita berkumpul dekat markas kol 9.."kata Jin.

"Asal awal naw?"tnya Jackson tak puas hati..baru nak main game..

"Kita nak kena buat perancangan lah bodoh..kot yer dia serang kol 11,tiba² dia serang kol 10 macam mana?"kata Jimin.

"Alahhh,korang kan ketua mafia..takkan dengan jantan tak cukup jantan tu pon korang takleh kalahkan..."kata Jackson.

"Ehhh,kau nie..banyak bunyi pulak..aku pancung kepala kau kang.."kata Jungkook.

"Ok sorry²..yelah kol 9.."kata Jackson.

"Oklah kitaorang nak balik dah nie..byee..jangan lupa kol 9.."kata Suga. Jackson menggaguk.

Bts masuk ke dalam kereta lalu kereta itu pon bergerak.

Tak sampai beberapa minit kereta itu bergerak,tiba² kereta itu berhenti dengan tiba²..

Namjoon membuka tingkap antara pemandu dengan penumpang.

"Kenapa nie?"tnya Namjoon.

"Err,maaf Tuanku tapi saya rasa saya terlanggar 4 orang yeoja.."kata pemandu itu.

"Hah?!"terus bts keluar dari kereta mereka untuk melihat keadaan yeoja-yeoja itu.

"Weyyy,kepala dia berdarah laahhh.."kata V sambil tunjuk ke arah darah di kepala yeoja-yeoja itu.

"Call ambulans dekat istana suruh datang sini ambik empat yeoja nie..lepastu bawak ke hospital istana.."kata Suga. Bodygourd² istana itu menggagukkan kepala lalu menelefon ambulans istana.

"Dorang masih bersekolah lah Wey.."kata Jin.

"Macam mana kau tau?"tnya Jhope. Tak pasal² kepala jhope di tolak oleh jin.

"Kau tengok lah baju apa Dorang pakai..nampak macam baju cef Ker?"kata jin.

"Ishhh,janganlah marah..itu pon nak marah."kata Jhope lalu mencebikkan bibirnya.

Tak sampai beberapa minit,ambulans dari istana pon sampai di situ

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tak sampai beberapa minit,ambulans dari istana pon sampai di situ. Beberapa orang pengawal mengangkat lalu memasukkan yeoja-yeoja itu ke dalam ambulans.

Selepas ambulans itu pergi,bts pon masuk semula ke dalam kereta dan sambung semula perjalanan mereka.

~ TBC ~

[C] 𝐁𝐋𝐀𝐂𝐊𝐁𝐀𝐍𝐆𝐓𝐀𝐍 𝐑𝐎𝐘𝐀𝐋Where stories live. Discover now